[VB] Events in een class

Pagina: 1
Acties:

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 22:45
Op dit moment heb ik een simpel trayicon classje gemaakt. Hij werkt prima. Tevens heb ik een timer classje gemaakt die het eveneens prima doet.

Het probleem isDe uitdaging is dat ik die timer class wil laten werken binnen de trayicon class. Dus dat ik hem makkelijk kan laten knipperen oid, door het timer event te gebruiken. Nu weet ik wel dat als ik er een control van maak dat het makkelijk wordt, maar dat wil ik dus voorkomen.

Dus de vraag: hoe gebruik ik in een class een andere class, en dan wel de events. Dus zoals je in een form withevents kan gebruiken, wil ik dit graag in mijn classje usen. En dan wel met zo min mogelijk external dependencies.

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 22:39
API functie Set/KillTimer + Timer callbackfunctie misschien ?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 14:51
Declareren met WithEvents?
code:
1
Private WithEvents MyClass As TheClass

• TheMrH
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Laat maar...

Ik had 's nachts iets anders geprobeerd wat niet werkte (callback enzow, maar dan verkeerd). Toen had ik dit gepost, terwijl ik de volgende dag met een frisse kijk heel eigenwijs toch nog maar es proberen enzow, en natuurlijk werkt dat!

Stom stom stom.... Geen andere woorden voor!

Thanks for the replies anywayz...

• TheMrH
Het is dus sowieso met withevents en een callback functie.

Dan met SetProp en GlobalAddAtom ipv GetWindowLong(hwnd, GWL_USERDATA) omdat er maar een var in opgeslagen kan worden (toch?)