Toon posts:

oude P200 Mhz geeft maar 1/4 van het geheugen aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Me oude P200 Mhz geeft maar 1/4 van het DIMM geheugen aan. als ik er 64mb in doe dat zegt hij 16mb. doe ik 256 in dan zegt hij 64 mb en bij 512 zegt hij 128. wie weet waar het aan kan liggen. in een andere (nieuwere) pc wordt wel het juiste aangegeven.

wie o wie weet wat er aan de hand is. Dit gebeurd alleen bij de DIMM sloten. er zitten ook nog oude Edo-ram sloten op en die werken wel goed. het maakt niet uit of er edo in zit, bij de dimm blijft hij maar 1/4 zeggen en dat bij alle dimm sloten.

HELP!!!!! :(

Verwijderd

verkeert geheugen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 23:22 schreef dune3002 het volgende:
het is 64 mb op 100 mhz. het komt uit een oude compaq 433 mhz. ik heb ook 256 mb op 133 mhz geprobeerd en die deed het zelfde. moet ik er geheugen inzetten dat maar op 66 mhz draait?

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:50

gatlarf

So say we all...

Op vrijdag 28 december 2001 23:22 schreef dune3002 het volgende:
Helemaal mee eens. Verkeerd geheugen. Sommige latjes draaien eenvoudigweg niet op zo'n trage snelheid en dan beginnen ze vies te doen.

[off-topic]
En nee, ik ben niet zo'n muggenzifter die op taalfoutjes let. Die quote was puur functioneel. :-)
[/off-topic]

May the lords of Kobol guide you...

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ook nog een 200 staan die dit heeft; met een 256 dimm herkent hij maar 64. Dit komt waarschijnlijk omdat de chips op de dimm groter zijn (en hierdoor minder chips op de dimm) dan toegestaan. Misschien dat het wel werkt met een wat oudere DIMM, let er wel op dat de meeste chipsets uit deze generatie meestal > 32 niet accepteren. :)

(Heb trouwens ook nog een 100 die twee 32MB simms herkent als 128 totaal maar daar open ik een eigen topic voor ;) )
Op vrijdag 28 december 2001 23:27 schreef gatlarf het volgende:

Helemaal mee eens. Verkeerd geheugen. Sommige latjes draaien eenvoudigweg niet op zo'n trage snelheid en dan beginnen ze vies te doen.
De snelheid van de Dimms heeft hier niets mee te maken in dit geval, het heeft te maken met busbreedte van de chips op de dimm.. je kan een 133 MHz prima op 66 laten lopen, andersom niet natuurlijk :+

Verwijderd

waarschijnlijk een bordje met de intel 430vx chipset.
die kunnen alleen maar 16M tech. dimms aan.
bij 64M tech. dimms (tegenwoordig normaal) deelt de chipset ze door 4 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 23:30 schreef bakdozium het volgende:
waarschijnlijk een bordje met de intel 430vx chipset.
die kunnen alleen maar 16M tech. dimms aan.
bij 64M tech. dimms (tegenwoordig normaal) deelt de chipset ze door 4 ;)
als ik in de bios kijk staat er een optie dat je kan instellen bij " Dimm 64 > " Ik weet niet meer precies wat er stond. ik heb de pc niet bij me, hij is van iemand anders. volgens mij kan hij dus wel 64 mb aan. alle opties die daar bij stonden heb ik geprobeerd, maar zonder enige veranderingen.
Pagina: 1