Toon posts:

ac'97 en Mandrake

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een msi k7t pro2 waar de ac'97 geluidskaart standaard onboard zit.Ik heb op mijn cd van MoBo wel drivers staan voor RH,suse en ?. . Ik heb deze proberen te installeren dmv de aanwijzingen in Readme files maar aangezien ik een leek ben op Linux gebied is het me niet gelukt. Nu hoop ik dat iemand mij kan verder helpen.

Weet iemand hoe ik deze drivers kan installeren??

Bestaat er mischien een soort van EXE maar dan voor linux ?????

Verwijderd

Mandrake heeft al drivers voor jouw geluidskaart waarschijnlijk. Probeer maar 's een toe te voegen met control center. Weet je zeker dat ie niet bij het installeren al gedetecteerd is?

De extensie EXE heeft geen betekenis onder linux. Elk bestand kan de permissies krijgen om executable te zijn -> zie de NOS-FAQ.

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:41

klown

geek

Ik heb mandrake 8.1 ook op een MSI 6330 en daar werd m'n onboard ac'97 sound automatisch gedetecteeerd. Misschien of harddrake je nog kan helpen?

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:06
Je kunt het beste de ALSA AC97 drivers gebruiken. Die zitten al bij Mandrake.

Ik heb zelf ac97 audio aan de praat gekregen door deze regeltjes toe te voegen aan /etc/modules :

snd-card-via686a
snd-mixer-oss
snd-pcm-oss

maar misschien heeft jouw mobo een andere chipset, in dat geval moet je een andere snd-card module nemen. Welke, dat staat in /usr/src/linux/alsa-driver-0.5.12/INSTALL

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 09:33 schreef slierp het volgende:

De extensie EXE heeft geen betekenis onder linux. Elk bestand kan de permissies krijgen om executable te zijn -> zie de NOS-FAQ.
Ja duhh, dat snap ik ook wel maar ik bedoel een bestand met een grafische installer. Dat allemaal vanzelf gaat door het aan te klikken(klik en go :) )

Verwijderd

[..] (klik en go :) )
Ga je mond spoelen! :) Maar euh, zoiets bestaat natuurlijk niet voor linux; de support zit meteen al in de kernel.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 30 december 2001 15:54 schreef jasperh17 het volgende:
Ja duhh, dat snap ik ook wel maar ik bedoel een bestand met een grafische installer. Dat allemaal vanzelf gaat door het aan te klikken(klik en go :) )
Meestal niet eigenlijk, al hebben Ximian & bijv. Lokigames allebei wel zo'n systeem zelf ontwikkeld, maar zo wijd verspreid als de standaard Windows-installer zijn ze gelukkig niet...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1