Is er een verklaring voor waarom mensen dingen mooi vinden, bijvoorbeeld waarom ik van gitaarspelen houd of waarom ik de kleur donkerblauw mooi vind?
Lijkt me niet 'n groot discussiepunt, tenzij je op details ingaat:
Een klein stukje genetische bepaald (bijv. het wel of niet hebben van bepaalde smaakpapillen)...
En het andere stukje door de omgeving (goede
/ slechte
herinneringen aan iets, waarden/normen in de opvoeding, ervaringen, etc.)
Een klein stukje genetische bepaald (bijv. het wel of niet hebben van bepaalde smaakpapillen)...
En het andere stukje door de omgeving (goede
De mens heeft taal uitgevonden om aan zijn behoefte tot klagen te voldoen - Mickel
Verwijderd
Je komt -wil je een verklaring geven voor je voorkeuren-Op vrijdag 28 december 2001 23:16 schreef iGorE het volgende:
Is er een verklaring voor waarom mensen dingen mooi vinden, bijvoorbeeld waarom ik van gitaarspelen houd of waarom ik de kleur donkerblauw mooi vind?
al snel in de psychologie terecht...
Aangezien voorliefdes voor kleuren veranderen; het komt maar zelden voor dat iemand vanaf zijn jeugd tot ver in zijn ouderdom dezelfde kleur-voorkeur heeft, zou je kunnen constateren dat deze kleurvoorkeur te maken heeft met de fase van ontwikkeling waarin je je bevind.
Donkerblauw is een kleur die als 'voornaam' wordt gekenschetst en ook als 'afstandelijk' en -uiteraard- 'koel'.
Als je verder bent in je ontwikkeling zou het best kunnen dat je wat meer van een 'warmere' kleuren gaat houden...
Of je dan inmiddels van de gitaar naar de piano bent overgestapt -beide zijn immers 'snaarinstrumenten'- kan ik van hieruit niet overzien...
Dan zou ik je hand moeten lezen....
Het is wel iets vreemds, vroeger hield ik erg van geel, nu vind ik bijna alle kleuren wel mooi.
Een genetische eigenschap is het dus denk ik niet.
Een genetische eigenschap is het dus denk ik niet.
Uit de policy:
Dus een simpele vraag, een weinig boeiend raadsel, of een verzoek om huiswerkhulp zullen waarschijnlijk gesloten worden. Zorg er ook voor dat de openingspost van voldoende kwaliteit is: neem een standpunt in en draag daar argumenten voor aan. Dus niet alleen "Wat denken jullie nou over de ziel?"
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()