Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meteen een voorbeeld

Pagina: 1
Acties:

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
Check een reactie in de thread http://www.tweakers.net/zooi.dsp?Action=Frontpage&ID=209&niv=-2&s=41 van mij, hij begint met "Ok om de gemoederen te bedaren".

Hij staat nu op "-1, Overbodig"

Om te beginnen is dit uiteraard een grap, maar ik begrijp dat gevoel voor humor verschillend is, maar de huidige moderatie is op zijn minst opvallend. "-1"? Hij sluit namelijk aan op de rest van de "Off-topic"-discussie die plaatsvindt op niveau 0 en overbodig is het zeker niet, aangezien het een mogelijk misbruik van het moderator-schap laat zien (niet geheel serieus maar ok)

Conclusie: hele rare moderatie.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Alles in die thread wat niets te maken heeft met de nieuwe nieuws-editors staat op niveau -1 en off-topic. Dus ook jouw posting...en inderdaad, ik kon er de humor er niet echt van inzien. Score's staan, een enkele uitzondering daargelaten, op 0

Iemand die op niveau 0 leest ziet alleen wat direct met de frontpage-post te maken heeft, iemand die op -1 leest kan ook de hele moderator-discussie volgen.

Maar omdat jij het bent zal ik de score op 0 zetten en de beoordeling op grappig...scheelt weer een karma-puntje :)

• localhost
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Op verzoek worden postings dus omhoog of omlaag gezet? Of is dit een uitzondering ?

Wat mij opvalt is dat hoe meer :r, ;) of >:) je ziet, hoe meer off-topic het is.

Voorstel: Voor ieder gebruik van een :) een karma punt inleveren.
Of postings met meer dan 5 :)'s meteen op "-2" zetten.

• Xtrahairy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-07 21:16
localhost: als mensen dit doen:
:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

dat is dat niet overbodig of offtopic of wat dan ook, dan is dan gewoon zwaar irritant en trollerend. En het teruggeven van karma gebeurd eigenlijk nooit (jeroenB vroeg niet om zijn karmapunten, maar hij stelde een voorbeeld)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben er wel voorstander van om mensen, die de layout opfokken met ranzige gebruik van smilies en witregels, bestrafd worden met een -1. Ik vind dat soort postings irritant en ik ben waarschijnlijk niet de enige die er zo over denkt.

Verwijderd

nou vindt ik zelf die gele nog wel meevallen, maar van z'n rij rooie( :() word ik niet echt vrolijk. En, meestal is er een echt verband tussen aantal smiley's en kwaliteit van een reactie....

• JeroenB
  • Laatst online: 14-11 22:30
Femme: het is daar alleen wel belangrijk om te kijken of iemand het doet om irritant te zijn. Zelf heb ik een gruwelijke hekel aan reacties die uit een enkele zin bestaan waar alles aan elkaar is geplakt en daardoor moeilijk te lezen is. Tegelijkertijd hebben de posters soms wel zinnige dingen te melden.

• Vleermuis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 07:25
Hele regels of velden met smilies zijn overbodig. Irritant nog net niet bij mij.

Een alles wat off-topic is, terecht naar -1. Leren ze tenminste te reageren op het onderwerp, vinden de andere tweakers ook niet leuk.

/me herinnert zich nog de tijd zonder de karmapunten: Lekker veel crap posten, nu dus absoluut niet meer.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zelf heb ik een gruwelijke hekel aan reacties die uit een enkele zin bestaan waar alles aan elkaar is geplakt en daardoor moeilijk te lezen is.
Nee, dat bedoel ik hier ook niet mee (ook irritant zijn mensen die een 2km lang verhaal intikken, zonder witregels en daardoor niet vriendelijk leesbaar).

Soms zijn er gewoon mensen die er zo'n intiegelijke zooi van kunnen maken. Het probleem is idd dat ze soms ook nog wat zinnigs te melden hebben.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Localhost: omdat Jeroen zijn posting als humor bedoelde is het niet nodig de score op -1 te laten staan.

Die smileyfloods zijn superirritant. Vooral de puke-smiley wordt daar grof voor misbruikt. Je komt af en toe postings tegen met meer dan 60 van die dingen...

Score meteen op -1 of, als het te bar is, op -2

Verwijderd

Moet je toch met een PHP truckje wel kunnen tegenhouden? Gewoon maximaal 3 smilies achter elkaar, bij meer gewoon een vette error neerknallen. Moet te doen zijn, Femme?
Pagina: 1