Ik heb pas een harde schijf van 60GB gekocht die ik als vervanging (heb al een 2e schijf) voor m'n oudere 8GB HD wou gebruiken.
De harde schijf is een IBM Deskstar 61.5GB.
Echter, als ik de pc wil opstarten word de HD niet gevonden. Ik hoor wel duidelijk dat binnenin alles werkt. Ik kan het zoeken naar de harde schijf ook niet skippen (terwijl dit normaal wel kan).
Ik heb de HD laten controleren en alles werkt zoals het hoort.
Heb hem ook op twee andere pc's uitgetest en daar werkt ie gewoon. Dit waren echter twee nieuwere pc's dan de mijne. Toen ik de HD testte op een andere oudere pc deed ie het ook niet.
Ik heb gehoord dat het zo zou kunnen zijn dat mijn pc gewoon niet meer aan kan dan een HD van 32 GB en dit zou volgens sommigen hieraan kunnen liggen:
Een te oud moederbord.
BIOS moet 'geflashed' worden.
Een te oude MSDos versie.
Dit is de info die ik over mijn moederbord heb:
System Mainboard
ManufacturerBiostar Group
MP SupportNo
Model M6VBE
Version1.x
Extended Mainboard Data
ManufacturerBiostar
ModelVBE0226B
ChipsetVIA VT82C693 Apollo Pro Plus Chipset
System BIOS
ManufacturerAward Software International, Inc.
Version4.51 PG
Date02/23/99
SMBIOS/DMI Version2.10
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want ik zit nu al een week met dit ding te kloten.
Voor de duidelijkheid; de problemen zijn in ieder geval niet een kapotte harde schijf, geen jumpers op verkeerde plaatsen en ook de 2e HD heeft met dit probleem niks te maken.
De harde schijf is een IBM Deskstar 61.5GB.
Echter, als ik de pc wil opstarten word de HD niet gevonden. Ik hoor wel duidelijk dat binnenin alles werkt. Ik kan het zoeken naar de harde schijf ook niet skippen (terwijl dit normaal wel kan).
Ik heb de HD laten controleren en alles werkt zoals het hoort.
Heb hem ook op twee andere pc's uitgetest en daar werkt ie gewoon. Dit waren echter twee nieuwere pc's dan de mijne. Toen ik de HD testte op een andere oudere pc deed ie het ook niet.
Ik heb gehoord dat het zo zou kunnen zijn dat mijn pc gewoon niet meer aan kan dan een HD van 32 GB en dit zou volgens sommigen hieraan kunnen liggen:
Een te oud moederbord.
BIOS moet 'geflashed' worden.
Een te oude MSDos versie.
Dit is de info die ik over mijn moederbord heb:
System Mainboard
ManufacturerBiostar Group
MP SupportNo
Model M6VBE
Version1.x
Extended Mainboard Data
ManufacturerBiostar
ModelVBE0226B
ChipsetVIA VT82C693 Apollo Pro Plus Chipset
System BIOS
ManufacturerAward Software International, Inc.
Version4.51 PG
Date02/23/99
SMBIOS/DMI Version2.10
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want ik zit nu al een week met dit ding te kloten.
Voor de duidelijkheid; de problemen zijn in ieder geval niet een kapotte harde schijf, geen jumpers op verkeerde plaatsen en ook de 2e HD heeft met dit probleem niks te maken.