Hallo allemaal,
Ik begrijp het xml gebeuren nu. Alleen zit ik met een probleem. Ik maak een xml-bestand met nieuws. Deze gegevens komen uit een MySQL db. Via een formulier komen de nieuws gegevens in db. Het formulier bevat een titel-textveld en een rich-text-object. Met het rich-text object kan men simpele dingen als tekst: onderstrepen, vet, cursief en paragrafen. De db gegevens zien er dan bv. zo uit:
titel | tekst
Hallo allemaal | <B>vette tekst</B> <P>doei</P>
tweede nieuws item | <U>hallo</U> dit is wel duidelijk
Met PHP maak ik hier een XML-bestand van:
<nieuws>
<item id="1">
<titel>hallo allemaal</titel>
<tekst>
<B>vette tekst</B> <P>doei</P>
</tekst>
</item>
<item id="2">
<titel>tweede nieuws item</titel>
<tekst>
<U>hallo</U> dit is wel duidelijk
</tekst>
</item>
</nieuws>
Het valt dus direct op dat er HTML-opmaak-tag tussen de XML-staat. Nu is mij altijd verteld dat:
XML) is voor de data
XSL) is voor de opmaak
Nu komen die twee dingen dus door elkaar. Ook verwacht ik hier problemen wat betreft de het xml-bestand: Alls tussen de <html-tag> wordt genegeerd door het XSL-bestand opdat ik niks vertel over de weergave hier van. ik hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen.
<De-vraag>Hoe kan ik HTML-opmaak-tags uit een rich-text-object in een XML bestand zetten? </De-vraag>
Al vast bedankt
- Henk Erik
Ik begrijp het xml gebeuren nu. Alleen zit ik met een probleem. Ik maak een xml-bestand met nieuws. Deze gegevens komen uit een MySQL db. Via een formulier komen de nieuws gegevens in db. Het formulier bevat een titel-textveld en een rich-text-object. Met het rich-text object kan men simpele dingen als tekst: onderstrepen, vet, cursief en paragrafen. De db gegevens zien er dan bv. zo uit:
titel | tekst
Hallo allemaal | <B>vette tekst</B> <P>doei</P>
tweede nieuws item | <U>hallo</U> dit is wel duidelijk
Met PHP maak ik hier een XML-bestand van:
<nieuws>
<item id="1">
<titel>hallo allemaal</titel>
<tekst>
<B>vette tekst</B> <P>doei</P>
</tekst>
</item>
<item id="2">
<titel>tweede nieuws item</titel>
<tekst>
<U>hallo</U> dit is wel duidelijk
</tekst>
</item>
</nieuws>
Het valt dus direct op dat er HTML-opmaak-tag tussen de XML-staat. Nu is mij altijd verteld dat:
XML) is voor de data
XSL) is voor de opmaak
Nu komen die twee dingen dus door elkaar. Ook verwacht ik hier problemen wat betreft de het xml-bestand: Alls tussen de <html-tag> wordt genegeerd door het XSL-bestand opdat ik niks vertel over de weergave hier van. ik hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen.
<De-vraag>Hoe kan ik HTML-opmaak-tags uit een rich-text-object in een XML bestand zetten? </De-vraag>
Al vast bedankt
- Henk Erik