Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De betere Moderators ?

Pagina: 1
Acties:

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ik moet dit nog ff kwijt, voordat ook ik ga pitten.

Hoezo gaat men er default vanuit, dat mensen met een hoge postings/score verhouding betere moderators zijn ?

Ik bedoel, ik doe heel erg mijn best om objectief te blijven op de threads die ik modereer, en mijn eigen mening er volledig buiten te houden.

De mensen die in het begin een aantal keren wat zinnigs gepost hebben, mogen dan default op niveau 1, score 1 posten, waardoor natuurlijk het Karma stijgt, en de reacties/score verhouding goed blijft.

Nu is dit natuurlijk naar beneden te moderen, maar dat doe je niet zo snel, want men tiept best iets zinnigs, en dat laat je dus staan. Andere mensen die iets zinnigs tiepen, worden echter niet zo snel naar niveau 1, score 1 verheven.

Neem mij nu als voorbeeld, doordat ik ook graag geintjes maak, en behoorlijk actief in de threads meedoe, heb ik nooit default op niveau 1, score 1 kunnen posten, omdat daarvoor mijn reacties/score verhouding niet goed genoeg is.

Maakt dit wat actiever meedoen met de fun van Tweakers mij dan tot een slechtere Moderator ?

/me, die morgen potentieel Moderator-af is...

Aannames zijn fataal.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Ik denk dat dat gewoon puur aan je kennis+inzicht en gevoel voor rechtvaardigheid ligt.

Wat je post doet er dan niet zo heel veel toe, dat is niet je functie als moderator. De kans om moderator te worden wordt alleen wel klein als je veel troep neerzet.

Het is natuurlijk wel leuk om een hoge score/posting te hebben, maar dat is niet allesbepalend.

Ik vind zelf trouwens dat dat standaard op 1/1 posten pas zou mogen als je ongeveer 50 punten verzameld hebt en dan ook nog binnen honderd reakties, pas dan heb je echt bewezen geen crap te verkopen.

ieeeepppppp :P

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Rustig jongen (/meisje) :).

Ik heb een scripje waarmee ik vanaf een bepaalde hoeveelheid karma alle users krijg met een checkbox waarmee ik de moderator kan maken. Ik heb het aantal reakties en de karma waarde erbij staan zodat ik een beetje kan niet hoeveel postings men heeft moeten doen om aan die karma score te komen.

Ik ben van mening dat iemand die 300 postings nodig heeft om karma 50 te halen minder recht heeft op de status van moderator dan iemand die hetzelfde met bijv. 75 postings bereikt. Is nl wel een handige criteria wanneer je een lijst met een paar honderd mensen voor je hebt.
Maakt dit wat actiever meedoen met de fun van Tweakers mij dan tot een slechtere Moderator ?

/me, die morgen potentieel Moderator-af is..
Als je eenmaal moderator bent dan blijf je dat, tenzij je gekke dingen gaat doen.