Toon posts:

Hoe DVD aansluiten op Denon A/V Receiver 1802?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben nu een Onkyo DVD speler staan in combinatie met
een Denon receiver.
Ik zit de hele avond al te klooien hoe ik die dingen moet aansluiten. Nu is het me inmiddels bijna gelukt, maar er zit me 1 ding niet lekker.

Het zit nl zo:
Ik heb nu via s-video out van de dvd rechtstreeks naar de tv gedaan: ik krijg gewoon goed beeld.
Maar op de receiver zitten een aantal s-video IN aansluitingen, waaronder voor DVD en TV.
Het leek mij daarom logisch om de s-video out van de dvd, aan te sluiten op de s-video IN van de receiver.
En de TV via s-video aan te sluiten op de receiver.
Vervolgens krijg ik dus geen beeld meer van de dvd :?

Hoe moet ik nou de TV, video en dvd speler op elkaar aansluiten?

Geluid heb ik inmiddels van de tv (scart naar 2 tulps) en van de dvd ook (met dd en dts, via optical out van dvd), dus dat werkt goed.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:45

JT

VETAK y0

Meestal heb je deze ingangen (voorbeeld) :

DVD
VCR
TV

En dan meestal 1 svhs uitgang die iets het van :

S-VHS out

De laatste moet op je tv. Goed opletten of het een uitgang is !!

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het nog niet helemaal maar wat ik helemaal niet snap is wat het voor nut heeft op de tv dan via s-video naar de s-video IN van de receiver aan te sluiten

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:32

DarkSide

theres no place like ::1

je hebt je s-vhs out van je dvd speler op je s-vhs in van je versterker aangesloten.
Maar heb je ook de s-vhs out van je receiver op je s-vhs in van je tv aangesloten? Kan dat laatste nl niet helemaal goed lezen of dat wel zo is.
Kijk verder ff in je manual of je die niet aan moet zetten.
Moest dat geloof ik ook eerst op aan zetten op mijn eigen versterker.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• JT

JT

VETAK y0

Ten eerste kan je meerdere bronnen aansluiten op 1 tv ingang en ten tweede kan je het onscreen menu van je receiver oproepen. Kan normaal ook wel zonder die dvd aan te sluiten, maar dan moet je weer eerst overschakelen.

Geef is de namen van de S-VHS in en outputs.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
S-Video IN:

- DVD/VDP
- TV/DBS
- VCR 1
- VCR 2

S-Video Out:

- VCR 1
- VCR 2
- Monitor

kan verder geen s-video outs vinden...

• JT

JT

VETAK y0

Dan moet monitor, vcr1 of vcr2 dus naar de tv...staatie wel op PAL ingesteld ? En goed ingesteld in de menu's ? Eigenlijk moet het zo dus :

DVD speler >---< DVD/VDP (in)
Monitor (out) >---< TV

Let er wel op dat je receiver op DVD dan moet staan geschakeld om het signaal door te krijgen !

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
OK I get it, ga het zo ffkes proberen.

Maar waarom zit er een s-video TV INgang op?
als ik via de s-video OUT de tv aansluit, kan er zoiezo geen meer op de INgang v/d tv toch?

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 22:48 schreef Da_man het volgende:
OK I get it, ga het zo ffkes proberen.

Maar waarom zit er een s-video TV INgang op?
als ik via de s-video OUT de tv aansluit, kan er zoiezo geen meer op de INgang v/d tv toch?
Als je een scart adpater heb wel :) En vraag me niet waarom een van die ingangen de naam 'tv' heeft meegekregen :D

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1