[3d max] hoeken afronden

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Hoe kan ik het beste de hoeken van een muur afronden, zonder dat de vorm van de muur (balk) verloren gaat? Ik heb al het een en ander geprobeerd met Meshsmooth en Noise, maar het wil niet lukken :(

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11051

Op vrijdag 28 december 2001 22:20 schreef TheKnightsTemplar het volgende:
Hoe kan ik het beste de hoeken van een muur afronden, zonder dat de vorm van de muur (balk) verloren gaat? Ik heb al het een en ander geprobeerd met Meshsmooth en Noise, maar het wil niet lukken :(

Wie kan mij helpen?
je kunt natuurlijk een ChamferBox gebruiken in plaats van een Plain Box

ander moet je ff met de instellingen van MeshSmooth spelen... dus een lagere relax value in combinatie met een lage strength factor... en smooth result uitzetten, of aanzetten, zien wat het beste is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Bedankt voor de reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:03
hoe ging dat ook alweer, ehm, bij edit mesh en dan camfer met een aantal kleine stapjes, zo hak je steeds wat hoekjes eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:18
Meer meshes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 09:29

armor

Too much to Do, Too......

nope!!!
vanaf de eerste plaats een rectangle tekenen/edit spline/chamfer(daar rond je de hoekjes mee af)/extrude !!!

geen overbodige vertexes en mooie afgeronde hoekjes ....

all work and no play makes Jack a dull boy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5538

Je kunt denk ik het beste voor bevel kiezen in plaats van extrude. Dan kun je exact de grootte van je afronding bepalen en of je een hoekige dan wel een ronde afronding wilt.

[edit] kan ook in combinatie met het voorstel hierboven. Dan is zowel de zij- als bovenkant mooi afgerond. En het levert inderdaad geen overbodige vertexpunten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44172

Hoi,
Ik zelf gebruik ook Photoshop 6.0, PsP daarintegen gebruik ik niet meer. En dat is gewoon omdat PSP minder goede compressie mogelijjk heden heeft, maar ook omdat PS een betere opzet heeft en sneller mee de werken is*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33395

Op zaterdag 29 december 2001 11:28 schreef T-Mug het volgende:
Hoi,
Ik zelf gebruik ook Photoshop 6.0, PsP daarintegen gebruik ik niet meer. En dat is gewoon omdat PSP minder goede compressie mogelijjk heden heeft, maar ook omdat PS een betere opzet heeft en sneller mee de werken is*D
verkeerde post zeker? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

Op vrijdag 28 december 2001 22:20 schreef TheKnightsTemplar het volgende:

Wie kan mij helpen?
in het create tabblad bij extended primitives staat chamferbox...die helpt goed voor ronde hoekjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op zaterdag 29 december 2001 11:28 schreef T-Mug het volgende:
Hoi,
Eerst ff topic lezen voordat je op het reply knopje drukt. |:(
Pagina: 1