Toon posts:

ECS K7 S5A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had bij Tom's Hardwarte een review gezien over dit Mobo: Een ECS K7 S5A met een Sis 730 chipset. Hier kwam hij wel goed uit de test. Ik vroeg me af of er hier mensen met ervaring met dit mobo had. Als hij echt goed blijkt te zijn gaat ik hem zewker kopuh. Voor weinig !!! (175 piekjes)

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Ik werk in een winkel, en daar heb ik iemand binnen zien komen. Hij kwam vervolgens na mij toe en vroeg mij of ik naar zijn computer wou kijken, want hij gaf soms geen beeld en hij startte windows niet op met rare foutmeldingen. Dat was zo'n zelfde k7s5a van ECS. Die was kaduuk.

Maar meestal werktie wel, hij had gewoon pech. al ben ik niet zo kapot van die Sis chipset. En ik ben niet de enige.

Let op, als je een nieuwe pc koopt kun je beter een goed moederbord nemen. Da's toch een van de belangrijkste onderdelen in je kast!
:7 (ik spreek uit ervaring!)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Topicstarter
Euhm en de review van Tommie dan ?

Daar kwam toch uit dat het een aardig maamplankje was.
En over die Sis chipsets ben ik het met je eens dat de OUDE heel brak waren, maar met de nieuwe heb ik geen ervaring

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
SiS 735 chipset bedoel je neem ik aan?

Ik heb hem zelf ook, werkt perfekt en stabiel.
Gebruik hem nu al een paar maanden met een XP 1700+, Windows XP en een Radeon 8500.

Niets te klagen over dit bordje, heb hem eigenlijk liever dan een Via bordje.

• Donald
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05-2025
Omdat mijn MSI K7T Turbo de geest heeft gegeven en ik 6-8 weken moet wachten op reparatie/nieuw (was binnen de garantie overleden), heb ik nu een ECS K7S5A met on-board LAN. Ik vind het een zeer goedkoop plankje dat heel erg goed werkt. Tot nu toe geen enkel probleem mee.

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Nou na heeel veul nageltjes bijten mag ik dan eindelijk zeggen: het is me een geweldig plankje geworden.
Duron 900 erop met DDR...fingerlickinggood!
Doe 'ns een Search met "K7S5A"(aanelkaar) en je zult zien dat 'ie flink besproken is hiero en elders.

Zoals ze zeggen: sommige batches van dit plankje waren slecht en andere waren perfect. It's the luck of the draw.
Gezien de retailers die er veel ervaring mee hebben en de prijs doet men niet zo moeilijk over wisselen voor iets anders ofzo. YMMV.

Verwijderd

Volgende week ga ik mijn 4e & 5e plank bestellen die ik ga inbouwen bij vrienden/kennisen
Mijn vriendin heeft er 1 met een duron 850 erop en binnekort ga ik voor de oudste kid hier in huis ook een k7s5a met een duron 800 erop bouwen.
Het zijn zeer stabiele bordjes en qua prijs prestatie een dikke 8 .
Ze doen weinig onder voor mijn msi k7 turbo.
Ik lees regelmatig dat zeer veel Tweakers problemen hebben met dit mobo maar ik kan me het haast niet voorstellen :? Mijn ervaring is als je ermee gaat OC dat die vaag gaat doen , dus gewoon standaard laten draaien en als je van plan bent om te gaan OC neem dan een ander merk mobo die de naam ervoor hebben.
Een ECS k7s5a draaid perfect zolang je er geen gekke dingen meedoet

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Zelf heb ik ook zeer goede ervaringen met dat bord, ik werk OOK in een computer-shop en we bouwen regelmatig voor klanten dit bord in en hebben er zeer weinig hardwarematige probs mee mot ik zeggen, en dan is de prijs ook nog zeer aantrekkelijk. Dus als je geen geld teveel uit wil geven dan zou ik wel voor dit bord kiezen

..::System Specs::..

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:06

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik heb er twee: Een is een ramp, de ander perfect. Je moet gewoon mazzel hebben, maar ik denk dat de nieuwere revisies wel in orde zijn. Goed mobo voor weinig geld.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
hmm, als leek ben`k errug blij met dat bord, goed ding voor weinig geld.
Als je OCen wilt dan niet, heeft in de bios niet echt mogelijkheden om de FBS of MP te veranderen....

Verwijderd

Topicstarter
Is die Sis Chipset nou ook echt sneller dan de Via chipsets omdat hij de North en South bridge ineen heeft ?

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Heb 'em zelf en was pas tevreden na een 3de keer BIOS updaten. e.e.a. had te maken met de aansturing van mijn SCSI controller. Ben nu wel blij met 'em!

uitgebreide info/discussies/OC-Bios'en op http://www.ocworkbench.com

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

1 woord heb ik ervoor :

B A G G E R !

juistem!

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
lekker bordje hoor
liep meteen prima hiero en overclocken was ook vrij simpel (door 100-->133fbs)
servertje draait nu dik 22 dagen dus ook gewoon stabiel, net zo als mijn msi turbo die dit ook met gemak haalt trouwens...
Pagina: 1