Toon posts:

GBA Roms wie gebruikt ze..?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al sinds het begin van de Spelcomputers al mensen bezig met het uitbrengen van Roms. Eerst voor de nes en daarna voor iedere spelcomputer die uitgekomen is.

Ikzelf kijk hier dubbelzijdig tegenaan:

aan de ene kant is het natuurlijk voor de fabrikant niet goed. Spellen die 100 gulden kosten worden ter grabbel gegooid op internet alsof het niets is. Ik bedoel voor een ISO moet je nog Kabel of een snelle verbinding hebben maar iedereen met een 33/6 modem kan al beginnen met downloaden van gameboy roms. Plus er gaat natuurlijk niets boven het feit dat een echt apparaat altijd werkt en dat je bij een emulator maar moet afwachten of het werkt.

aan de andere kant is het zo dat bepaalde spellen al tijden beschikbaar zijn in Japan en pas veel later in Europa. Games zijn dus al bij het uitkomen al te vinden op het internet en veel moeite is daarvoor nodig.

Ikzelf ben eerlijk toegegeven ook druk bezig geweest met roms, maar voor mij is de lol er een beetje af, want je kunt het toch niet bijhouden plus de kwaliteit valt toch in het niet bij de echte spelcomputer zoals de Gameboy Advance.

Wat is jullie mening over dit onderwerp?

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-12 02:25

BitByter

Prutst dit forum

ik vind roms downloaden voor de gameboy of gameboy advance ook erg onzinnig,

als je al roms download, download je cps2 roms, dan heb je een vette kwaliteit games ;) en die kun je in principe niet op een console spelen want dat zijn arcade games

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb misschien nog 50 GBC-roms liggen,maar vindt ook dat er niet veel fun aan is op de pc.
heb zelda nog veel gespeeld op rom

Verwijderd

Die paar keer dat ik Roms download is het alleen als ik wat referentiemateriaal nodig heb waar ik het originele spel niet van heb. Dat zijn dus niet de spellen die ik speel, GBC/GBA spellen die ik zelf speel heb ik gekocht. Spelen op een emu is toch een stuk minder dan op het apparaat zelf, daar ben ik al zeker mee eens, maar voor de GBC en GBA heb je ook flashroms zodat je ze zo op het apparaat kan spelen, magoe, mijn mening hierover is wel bekend: spellen die je met plezier speelt, hoor je te kopen.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:02

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

ik heb net van kazaa 500+ roms gedownload voor de snes,maar het is dus toch echt anders.
Je moet de console zien, achter je bruine gekregen philips tv zitten, en met 2 of 3 vrienden de games spelen, achter de pc is echt niets.
GBA roms download ik dus niet, want mijn inziens is de GBA gekomen,om de nostalgie van de SNES te krijgen, en om overal ff die lekker relaxte old school spellen te spelen, en als je er voor gaat zitten, pak je je gamecube of psx2 of xbox

Verwijderd

Topicstarter
Die CPS2 roms zijn inderdaad super, maar dan praat je gelijk weer over grote bestanden. Kwaliteit is gelijk aan die van de Grote Arcade kasten. Maar meestal zijn deze games ook wel te verkrijgen voor de thuisgebruik systemen zoals Playstation en zoveel kost een Playstation 1 ook niet meer

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

snes roms zijn leuk, SNES is bijna niet te krijgen en laat staan spellen als Chrono Chross

maar het grote probleem met ROMS is dat je bijna niks uitspeeld, als het niet leuk is heb je alle andere spellen die je kan downloaden nog..
Roms zijn trouwens wel leuk om spellen te testen, spelen op een EMu doe ik toch niet, spellen zijn er ook helemaal niet voor bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op vrijdag 28 december 2001 22:25 schreef

maar het grote probleem met ROMS is dat je bijna niks uitspeeld, als het niet leuk is heb je alle andere spellen die je kan downloaden nog..
Roms zijn trouwens wel leuk om spellen te testen, spelen op een EMu doe ik toch niet, spellen zijn er ook helemaal niet voor bedoeld.
Ben ik het helemaal mee eens. Een spel spelen op de Spelcomputer zelf doe je veel langer dan achter je pc.

Een andere reactie bracht mij trouwens op een idee. Ik heb voor de gein eens een rommetje van SNES op mijn laptop gezet en die op de TV aangesloten en wat valt mij op: De graphics zijn er op vooruit gegaan m.a.w. back to the days of the SNES!!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Ik download zoon beetje elke rom die uitkomt en als het spel leuk is dan koop ik het spel of ik wacht tot ik em kan kopen.

Verwijderd

Ik downde vroeger ook veel snes roms en daarna gba roms en nu n64 roms, maar nu heb ik eindelijk al die roms speel ik ze niet meer...

Dus voor mij geen roms meer :D

Verwijderd

Snes roms bijna niet te vinden???

D'r bestaat een site met 3200+ snes roms (allemaal op eigen server en werkend), waar ik ze vandaan haal, ik kan daar bekant elke snes game vinden.

de URL mag ik zerkers weer niet noemen??? maar het is iets met kersenroms maar dan in english speaking terms...

Die GBA roms rulen ook wel, ligt er ook aan wavoor emu je gebruikt. K heb ze bekant allemaal (behalve de Jappannnners), en ze zijn makkelijk te vinden.

N64 is ook fun maar net ietsie te zwaar voor m'n peeceetje

Arcade is nog 't beste

Genesis is ook fun

8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 22:32 schreef BlackMage het volgende:
Ik download zoon beetje elke rom die uitkomt en als het spel leuk is dan koop ik het spel of ik wacht tot ik em kan kopen.
Dat deed ik tot voorkort ook, alleen nu er zoveel GBA uitkomen is dit voor mij niet meer bij te houden.

Ik kijk wel in de winkel en als ik iets leuks zie dan koop ik het.

Trouwens leuke link onderaan.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 22:07 schreef henkie2002 het volgende:
Er zijn al sinds het begin van de Spelcomputers al mensen bezig met het uitbrengen van Roms. Eerst voor de nes en daarna voor iedere spelcomputer die uitgekomen is.

Ikzelf kijk hier dubbelzijdig tegenaan:

aan de ene kant is het natuurlijk voor de fabrikant niet goed. Spellen die 100 gulden kosten worden ter grabbel gegooid op internet alsof het niets is. Ik bedoel voor een ISO moet je nog Kabel of een snelle verbinding hebben maar iedereen met een 33/6 modem kan al beginnen met downloaden van gameboy roms. Plus er gaat natuurlijk niets boven het feit dat een echt apparaat altijd werkt en dat je bij een emulator maar moet afwachten of het werkt.

aan de andere kant is het zo dat bepaalde spellen al tijden beschikbaar zijn in Japan en pas veel later in Europa. Games zijn dus al bij het uitkomen al te vinden op het internet en veel moeite is daarvoor nodig.

Ikzelf ben eerlijk toegegeven ook druk bezig geweest met roms, maar voor mij is de lol er een beetje af, want je kunt het toch niet bijhouden plus de kwaliteit valt toch in het niet bij de echte spelcomputer zoals de Gameboy Advance.

Wat is jullie mening over dit onderwerp?
die GBA is juist zo speciaal dat het allemaal zo klein is , als je het op de pc speelt is het natuurlijk lang niet zo vet dan als je het in de trein speelt

Verwijderd

Topicstarter
Een goed voorbeeld van emulatie vindt ik wat er gebeurt is met de NeoGeo Pocket. Dit apparaat wordt niet meer verkocht in Europa / USA omdat de makers het niet meer winstgevend vonden en zeg nu zelf wie heeft er allemaal zo'n apparaat.

Via roms en de bijbehorende emulator zijn deze games nog gewoon te bekijken/spelen, anders gaan zulke games de vergetelheid in en dat zou pas echt jammer zijn.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Ik gebruik ze volop, maar ik speel ze dan wel op de GBA mbv een flashcard wat toch wel even een tikkie beter is dan op de PC (al zie je het op de PC wel beter :D ).

Gelukkig heb ik geen last van alle spellen willen proberen en er eigenlijk helemaal geen plezier meer aan beleef omdat je toch niet voor het spel betaald hebt (en dus weer snel naar het andere spel switcht). Ik doe het gewoon rustig aan.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

ik speelde pokemon vaak op de pc ( red gold silver green en als die zooi)
uren naar gezocht en maaaaaaaaanden gespeeld :D
en ik had ook roms voor de snes, en chronotrigger en finalfantasy zijn echt de moeite waard, probeer ze maar es nu zijn ze ook nog vet!

mzzlzz arisjuh

• BlackMage
Op vrijdag 28 december 2001 23:22 schreef arisjuh het volgende:
ik speelde pokemon vaak op de pc ( red gold silver green en als die zooi)
uren naar gezocht en maaaaaaaaanden gespeeld :D
en ik had ook roms voor de snes, en chronotrigger en finalfantasy zijn echt de moeite waard, probeer ze maar es nu zijn ze ook nog vet!

mzzlzz arisjuh
Chrono trigger en final fantasy zijn op de echte snes nog veel cooler :P Alleen een beetje duur, heb ze gezien bij een of andere spellenboer in groningen voor 300 piek per spel |:( Ik hou het mooi bij de roms

ene volgens mij vinden de modjes het niet goed als je van die mzzlzz dingen onderaan je posts zet.

Verwijderd

Ik gebruik ze om te kijken of ik een spel echt wil.
Dit doe ik vooral na m'n miskoop die ik heb gedaan met Pinobee.
Dat leek een leuk spel op het doosje, maar er was geen f*ck aan. Vanaf toen speel ik ze eerst ff op rom als ik niet zeker ben van de titel.
Golden Sun en BoF ga ik niet testen. Die ga ik gewoon kopen, aangezien ik er veel goede dingen over gehoord heb :)

Verwijderd

Ik heb ze zelf niet. Mijn broertje heeft wel alle Pokemon editions voor de GBC op z'n pc...

Ik vind het wel leuk maar ik speel het zelf niet :).

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 00:40 schreef Tha_Freeser het volgende:
Ik gebruik ze om te kijken of ik een spel echt wil.
Dit doe ik vooral na m'n miskoop die ik heb gedaan met Pinobee.
Dat leek een leuk spel op het doosje, maar er was geen f*ck aan. Vanaf toen speel ik ze eerst ff op rom als ik niet zeker ben van de titel.
Golden Sun en BoF ga ik niet testen. Die ga ik gewoon kopen, aangezien ik er veel goede dingen over gehoord heb :)
Ik had Golden Sun dus wel al gespeeld op ROM...helaas, want ik ben (was..speel nl. niet meer verder) al ongeveer op de helft. Dit spel roeleert zwaar, zo zwaar dat ondanks mijn goede voornemen om dit spel niet verder te spelen nadat ik uit het 1e stadje was, doodleuk praktisch tot het einde was gekomen.... Ik kan niet wachten tot de PTT eindelijk voor mijn deur staat. :9~

Ditto met het zeer verslavende Advance Wars, gelukkig kon ik me aardig weerhouden om de Campaign te doen (Missie 10 ofzo) maar dat was meer omdat er zoveel 'normale' battle mappen waren en er een editor inzit... Ik had hem besteld voor import, maar dat duurde erg lang (zeker gezien de kans op extra BTW en dat hij binnenkort in NL verkrijgbaar is).

Ik heb dmv ROMS toch een aardige miskoop ontweken: X-Men, die er op plaatjes erg goed uitzag, maar uiteindelijk oersaai bleek te zijn. Echter ik heb er ook spellen door gekocht die me aanvankelijk weinig deden, maar dmv spelen toch erg boeide. Zo werkt mijn manier van het gebruik van ROMS volgens mij alleen maar ten goede en komen er minder van die irri kiddy games uit! Helaas zijn er veel spellen die op naam verkocht worden en dit is voor mij de enige manier om de goede van de slechte spellen te scheiden.

Ik koop wel alle spellen die ik de moeite waard vind (waaronder dus Golden Sun, ook al had ik hem al bijna uitgespeeld) om de mensen die goede spellen maken te belonen. De mensen die crappy games maken kunnen van mij door de stront zakken, ik betaal er genoeg voor!!

Zeg nou zelf: 5 min bij een drukke gehaaste winkel of thuis de tijd nemen tot je je keuze hebt gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie dan allemaal van die Goodxx naming utils. Hiermee wordt getracht alle, maar dan ook alle roms te vinden die er ook zijn uitgebracht. Heeft volgens mij niet veel meer met Nostalgie of rustig bekijken van games te maken.

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 20:55
koop dan zo'n apparaatje waarmee je ze op van die dingen voor de gba kan zetten.
die dingen zijn echt niet zo duur.
en dan heb je de fun van een console.
(hoewel ik die fun nooit heb gesnapt, pc rules)

Verwijderd

GBA kan je makkelijk meenemen!!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:13

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik gebruik ze hele dagen. Ik download ze allemaal, en geeft echt een kick om ze allemaal ooit gespeelt te hebben (als je het bijhoudt is het mogelijk) Ik moet echt eerlijk toegeven dat het erg lullig is voor de producers, en ik ook aardig wat spelplezier kwijt ben omdat er dagelijks echt wel een stuk of 2-3 uitkomen.

20*350ZO45°

Verwijderd

k zou bes wel een GBA willen kopen maar 300 pieken(en nog geen spel) = mij iets te veel k koop um wel als de prijs gedaalt is en ik weer geld heb.

• BDT
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10-2023

BDT

Ik vind die roms wel handig om te kijken of een game leuk is....

Sega till I die!

• BlackMage
Op zaterdag 29 december 2001 18:16 schreef mr.oncreatief het volgende:
k zou bes wel een GBA willen kopen maar 300 pieken(en nog geen spel) = mij iets te veel k koop um wel als de prijs gedaalt is en ik weer geld heb.
Ik zou er maar niet op wachten. Misschien gaat ie omlaag naar de 250 maar echt niet minder. (of je moet 3 jaar wachten)

• BDT
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10-2023

BDT

De spellen zijn pas duur...

Het apparaat kopen zijn de kosten niet....

Sega till I die!

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 22:24 schreef henkie2002 het volgende:
Die CPS2 roms zijn inderdaad super, maar dan praat je gelijk weer over grote bestanden. Kwaliteit is gelijk aan die van de Grote Arcade kasten. Maar meestal zijn deze games ook wel te verkrijgen voor de thuisgebruik systemen zoals Playstation en zoveel kost een Playstation 1 ook niet meer
wat zijn cps2 roms? Zijn die mooi en heb je hier ook een cps2 emu voor nodig? Kan iemand mij wat voorbeelden van spellen geven die cps2 rom zijn? Kan ik van die arcade-kast, ouderwetse, knokspellen verwachten? En tot slot: wat is de gemiddelde grootte van zo'n rom?

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Ik down ook alle GBA roms die mij leuk lijken. Niet dat ik ze continue speel, maar meer als "archief". Zodat ik ze altijd nog kan bekijken. Als een spel mij weet te boeien, koop ik hem ook wel.

SNES roms down ik meer voor mijn copier, en voor de Dreamcast (voor mij, mn broertje en een maat van mij).

C64 Roms down ik ook weer eens tegenwoordig. Dat is zo lang geleden dat ik die spellen speelde, dat ik ze weer eens terug moest zien. Echt helemaal geweldig.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn gebruikt GBA roms...

maar ja... ik code ze zelf, misschien zit daar een essentieel verschil :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10
Ik download alle Engelse roms en schrijf ze dan dmv een flasher.. scheelt een hoop geld.. Heb nu 3 legale GBA spellen samen voor ruim 400 gulden, en dat vind ik toch echt wel heel erg duur.. misschien dat ik af en toe nog wel eens een spelletje zal kopen, maar dit is wel ideaal zo..
Pagina: 1