[SB PCI 128] Vage foutmelding bij installatie

Pagina: 1
Acties:

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als ik een SB PCI 128 probeer te installeren op een AMD K6-200mhz systeem (Moederbordmerk onbekend) dan krijg ik tijdens de installatie de volgende foutmelding: The SBPCI interrupt has been routed incorrectly by the system. AudioPCI inactive. Use Automatic Settings in the Device Manager. Ik heb alles al gebprobeerd: Load BIOS Defaults, pci vga kaart (standaard S3 ViRGE ding) op andere plaatsen, SB op ander plaatsen maar niets helpt. ik blijf deze melding krijgen. Wat kan ik hieraan doen? ligt het aan die gare (VIA APOLLO MVP4 of iets dergelijks?) chipset? of is het een software probleempje? Wie o wie kan mij helpen! :)

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Met het programma WCPUID kun je je moederbord achterhalen. Ook te vinden op de meuktracker op tweakers.net.
Als het een MSI moederbord is, dan kan je het wel schudden, want die S3 kaartjes crashed allemaal op dat bord. Een of andere rare ruzie. Ik heb daar al de meest rare dingen mee meegemaakt. Je kunt ook je Geluidskaart in een ander slot proppen, dat kan ook al wat oplossen. En de legacy device wil ook nog wel eens wat problemen geven.
Success, als je er nog niet uitkomt hoor ik het wel
:)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tnx, ik ga maar eventjes dat programma downloaden :)

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

UTP

Unshielded Twisted Person

Sorry voor deze late kick maar ik krijg precies dezelfde melding als de topicstarter... Met een SBPCI 128 CT5803...

Weet er nog iemand een oplossing? ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd? De interupt request in device manager is ook niet aan te passen op een of ander vage manier? want nu lukt het niet..

(sys: P200, win98, via mobo)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 18:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

4 in 1 Drivers voor de via chipset geladen?
Nee = vragen om vage problemen

[ Voor 28% gewijzigd door remco_k op 02-04-2003 12:03 ]

Alles kan stuk.

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

UTP

Unshielded Twisted Person

Die drivers had ik dus helemaal niet! Nu werkt het eindelijk!!! :)

slotje
Pagina: 1