Help , is mijn Asus A7V266-E overleden?

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Ik draaide een weekje tevreden met mijn nieuw computer.
Zet ik vandaag de computer aan niets meer :(

Ik zie en hoor van alles draaien ventilator van de processor, ventilator van de videokaart (voeing direct van MB, hoofdvoedingvoeding.

Maar ik hoor geen piepjes met opstarten. Terwijl ik voorheen 1 kort piepje hoorde als alles goed was en het bios scherm voorbij zag flitsen voordat hij XP bootte.
De delete knop ingedrukt houden om in de bios te komen, doet ook niets meer.
Alleen het lamje van de cdwriter knippert een paar keer even pauseert even en begint weer opnieuw, maakt niet uit of er een cd inzit of niet, gedrag blijft hetzelfde.

Ik heb alle kabels bekeken, hier een daar opnieuw aangeduwd er zit niets los alle verbindingen kloppen.
Ik had ook niets overklokt, de spanningen had ik van tevoren al opgezocht en ik weet zeker dat die goed waren ingesteld.

Het feit dat ik de bios niet meer inkom klinkt als MB kapot, maar dat kan toch niet zomaar?
Iemand een tip/idee?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Haal alle pci kaarten eruit. kabels van flop, hd en cdrom los. eventueel ook nog een pci videokaart proberen als je dan nog geen beeld hebt. ander geheugen is ook nog een optie. en check ff je cooler op de cpu. veel suc6

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

CMos -reset

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:27

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Heb ik ook gehad op mijn Asus A7V266 en een CMOS Reset verholp MIJN problemen. HTH :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:11
Had mijn vader na 1,5 maanden ook, zelfs niet eens het scherm voor de BIOS (de VGA kaart). Scherm bleef maar wit.

Oplossing: terug naar leverancier en daar laten repareren (kan thuis niets aan doen, er zit nog garantie op en komt van PC=prive project). Wel vervelend als dat vlak voor de kerst gebeurd, want dan moet je een tijdje wachten totdat je hem kunt brengen. En je broertjes lopen te zeuren dat ze achter JOUW PC willen, omdat ze willen internetten. :(

TSSSS......Verslaafden *D

edit:
smilies

let the past be the past.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 22:41 schreef SPee het volgende:
Had mijn vader na 1,5 maanden ook, zelfs niet eens het scherm voor de BIOS (de VGA kaart). Scherm bleef maar wit.

Oplossing: terug naar leverancier en daar laten repareren (kan thuis niets aan doen, er zit nog garantie op en komt van PC=prive project). Wel vervelend als dat vlak voor de kerst gebeurd, want dan moet je een tijdje wachten totdat je hem kunt brengen. En je broertjes lopen te zeuren dat ze achter JOUW PC willen, omdat ze willen internetten. :(

TSSSS......Verslaafden *D

edit:
smilies
wtf?

hoe weet jij dit nou? Beetje erg voorbarig lijkt me...

Maargoed, probeer idd eens je cmos te clearen, dmv jumpers, of eerst ff bios resetten dmv je batterijtje eruit. Dan zo min mogelijk in je computer, audio eruit, netwerk eruit, maar 1 geheugen bankje, en als je er 2 hebt allebij ff proberen. etc.

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

check je geheugen ook even

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• ErikRo
Bedankt voor de hulp heren,

De cmos resetten was inderdaad de oplossing, was wel even zoeken hoe. Want de beschrijving in de handleiding klopte natuurlijk niet helemaal met hoe het echt moest :)

Hij doet het weer :) :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem, bios resetten werkte niet... na drie dagen btw, terug gegaan naar de winkel en ik kreeg een nieuwe :9

(nutteloze post)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

Maar weet iemand ook waarom dit gebeurd? Ik vind het nogal een beetje vaag dat je moederbord ineens besluit niet meer op te starten en dat je dan een CMOS reset moet doen :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

ik heb het nu ook een paar keer gehad, bij mij was de oorzaak de molex connectors (lang naar de oorzaak gezocht :( ). Die pinnen heb ik er namelijk een paar x uitgehaald om wat fans op 7 volt te laten draaien. Daarna zaten een paar pinnetjes niet goed in elkaar waarna m`n comp dus niet meer bootte. Controleer alle aansluitingen dus nogmaals goed zou ik zeggen.

I'm not as think as you stoned I am

• ErikRo
Ik had gisteren alweer :(

Het lijkt er dus op dit asus mb het niet leuk vind als je binnen 10 seconden na het aanzetten je pc afsluit dmv 4 sec je aan/uitknop op de voorkant, kutzooi.
ps ik gebruik bios 104b.

Mijn oude computer heeft er trouwens geen enkel probleem mee.

maar goed een resetje is 1 minuut werk.

Verwijderd

wat een rot-probleem! Maar als dit echt een probleem is van het mobo zelf zal het nog wel verholpen worden.

Alleen het is zo lastig om met zo'n board terug naar de winkel te gaan, je geeft zelf aan dat na een cmos-reset hij het weer een tijdje doet. Dan proberen ze hem in de winkel een paar keer en dan werkt het gewoon.. (zul je altijd zien :P ) En krijg je je mobo trug met "bij ons werkt hij gewoon"

Anders moet je ff kijken of je het probleem kan reproduceren.. en dan terug naar de winkel. Tjah, behalve dus als iederen A7V266-E hier last van heeft. Misschien asus eens e-mailen?

• ErikRo
Op zaterdag 12 januari 2002 14:07 schreef Limited het volgende:
wat een rot-probleem! Maar als dit echt een probleem is van het mobo zelf zal het nog wel verholpen worden.

Alleen het is zo lastig om met zo'n board terug naar de winkel te gaan, je geeft zelf aan dat na een cmos-reset hij het weer een tijdje doet. Dan proberen ze hem in de winkel een paar keer en dan werkt het gewoon.. (zul je altijd zien :P ) En krijg je je mobo trug met "bij ons werkt hij gewoon"

Anders moet je ff kijken of je het probleem kan reproduceren.. en dan terug naar de winkel. Tjah, behalve dus als iederen A7V266-E hier last van heeft. Misschien asus eens e-mailen?
Ach het omruilen zal niet zo'n probleem zijn bij mycom.
Maar ik sta er nou niet om te springen om het MB er weer uit te halen, naar de zaak toe, 2 uur in de rij te staan en alles opnieuw in te bouwen.
Bovendien er schenen wel eens vaker deze MB terug te komen (niet veel) en ze dachten altijd aan kortsluiting.

Dus ik ben bang dat een nieuw asus MB hetzelfde probleem gaat geven.

Misschien dat iemand met hetzelfde MB en Aopen midi kast(hx of hx08) dit geintje wil nadoen om te kijken wat er gebeurd :)

Komop wie durft dit aan? :)

Voor het geval iemand dit echt gaat proberen en het werkt (of juist niet meer werkt)

De handleidng klopt niet. Je moet ipv de dipswitch eraf halen (er is juist geen ds) er juist een ds op zetten dan stroom aan, stroom af. DS er weer af, opstarten en en hij werkt weer.
De batterij er af halen was niet nodig, zou trouwens erg lastig gaan zo te zien.

Pagina: 1