Toon posts:

NAD: uw mening

Pagina: 1
Acties:
  • 1.607 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ben van plan om een av receiver [T751] te kopen van NAD
en dvd speler [T531].
heeft iemand hier ervaring mee.....?
qua boxen ben ik er nog niet helemaal uit dus die kan ik aanpassen op NAD geluid [zomaar gezegt]
ik heb wel naar de audio pro boxen gekeken [avantek nine]
maar niks is nog zeker.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ikzelf ben SUPER blij met mijn NAD C350 Integrated Amp en C420 Tuner. Aan de versterker hangen twee B&W DM2a's en dat werkt echt perfect samen ! NAD rules !

edit : en het design vind ik ook super ! Lekker simpel, geen onnodige poespas (>:)). Geen fratsen.

Mother, will they like this song?

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-12 11:28
dat scheelt ;)

Haal NOOIT een spookrijder in !

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 22:10

PommeFritz

...geen friet

Ik heb zelf een NAD 350 amp en 540 cd speler en ben daar ERG tevreden over. Perfecte sound.

Er is maar 1 dingetje; sommige (slecht?) gebrande CDs stotteren af en toe in de CD speler.
Pas dus ook op met de dvd-speler; probeer eerst uit of hij CD-Rs kan lezen!

Zorg ook voor goede kabels natuurlijk.

FireFox - neem het web in eigen hand

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het merk is 'audiofiel' aanvaard, zegmaar. Het is een van de populairdere merken op dit forum. Samen met Rotel vooral :).

Die surround receiver van NAD heb ik wel goede verhalen over gehoord :). Als jij hem mooi vindt en mooi vindt klinken dan moet je er gewoon voor gaan :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12 22:18

Anton

NetApp Implementation Engineer

Ik vind het design dus helemaal ruk eigenlijk. Vooral de manier waarop de displays (van cdspelers) in de kastjes 'geplakt' worden. Het past gewoon niet bij elkaar. Maar op het geluid is niets aan te merken...

Ik scrobbel ook audio

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10 23:23

Fireman

We talk about luxury problems

Afbeeldingslocatie: http://nadelectronics.net/gfx/nadlogo120.gif

NAD is goed, 'k heb zelf de 705 reciever gehad en dat was beregoed. Maar je moet je bedenken dat 'ie goed is in zijn klasse. Want je hebt altijd baas boven baas maar daar moet je je niet veel van aantrekken.

Wat ik er nog van weet is dat NAD genoeg "stroom" levert dat wil zeggen het laag wordt goed gecontroleert want daar heb je een hoop stroom voor nodig voor het hoog wat minder.

Dit is 'm toch
Afbeeldingslocatie: http://nadelectronics.net/gfx/tn/T751tn.jpg

Met de

Afbeeldingslocatie: http://nadelectronics.net/gfx/tn/T531tn.jpg

Wat moet dat spul gaan kosten ? en wil je echt dolby surround gaan spelen of gewoon over twee speakers?

Succes, ziet er goed uit.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Het laag is inderdaad goed gecontroleerd :9 :9~ Echt, ik blijf me verbazen over de kwaliteit van het geluid op mijn 2x3 m2 kamertje :7 Dus dat zal met die receiver ook wel goed zitten, hoewel ik geen fan ben van alles-in-een oplossingen, dus ik zou gaan voor een versterker en als je wilt daar een tuner bij!

Verwijderd

mooi geluid en dat kreng ziet er zwaar goed uit!!! :)

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 21:40 schreef TheLunatic het volgende:
Ikzelf ben SUPER blij met mijn NAD C350 Integrated Amp en C420 Tuner. Aan de versterker hangen twee B&W DM2a's en dat werkt echt perfect samen ! NAD rules !

edit : en het design vind ik ook super ! Lekker simpel, geen onnodige poespas (>:)). Geen fratsen.
DM2A's :)

Ze staan nog steeds op zolder Lunetic die DM2A's

Maar ik ben ook een tevreden NAD gebruiker, de C340

(ben nog opzoek naar een NAD 214 versterker maar eerst een CD-speler)

Verwijderd

Topicstarter
de dvd kost 1299,-
en de versterker 1999,-
en ik ga het gebruiken voor surround....maaaar wil ook een goed stereo geluid.
daarom worden de front speakers ook het duurste verhaal.
de audio pro,s kosten 2199,- p/s
maar zitten wel in elk een actieve subwoofer
de center kost 599,- van hun en de rear 399,- p/s
ik ben nog verder aan het kijken voor de speakers want het is eingelijk een beetje over mijn buged....
ik heb nu een set van denon staan die ik in ga ruilen...
dus is het net allemaal een beetje haalbaar om aan te schafen
bedankt alvast voor de reacties
ps in alle surround versterkers van NAD zit een tuner.....

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nad is altijd goeie keus... is neit slecht!!! top spul..enneh..veel speakers klinken goed op NAD's

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Heeft iemand eigenlijk slechte ervaringen met NAD??
Zo ja, wat zou er dan mee mis zijn?

Pak je rust!

Verwijderd

De reden dat NAD "relatief" goedkoop is ten opzichte van andere semi-audiofiele merken is omdat ze de productie in lage lonen landen uitvoeren. Je hoort ook wat meer verhalen over defecten dan bij andere merken. Maar ach, daar heb je garantie voor.

Kijk eens op http://www.hifi.nl/ daar staan veel reviews en het forum is enorm.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:34
Op zaterdag 29 december 2001 08:42 schreef mousehouse het volgende:
De reden dat NAD "relatief" goedkoop is ten opzichte van andere semi-audiofiele merken is omdat ze de productie in lage lonen landen uitvoeren. Je hoort ook wat meer verhalen over defecten dan bij andere merken. Maar ach, daar heb je garantie voor.

Das wel lullig eigenlijk dus.. eigenlijk is het dus een zuiver product vanhet kapitalisme waaronder arme kindertjes lijden ;)

Oke, mooie versterker, zou em nemen :) (Zo werkt het toch?)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 22:05 schreef firemen het volgende:
Wat ik er nog van weet is dat NAD genoeg "stroom" levert dat wil zeggen het laag wordt goed gecontroleert want daar heb je een hoop stroom voor nodig voor het hoog wat minder.
Auw! da's een gevaarlijke uitspraak :P

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 08:42 schreef mousehouse het volgende:

Ik ken maar heel weinig merken die dit niet doen...

Verwijderd

Topicstarter
ok zo te horen kan ik niet mis gaan met een NAD aankoop...
nu welke speakers zouden er goed op gaan....ban er een beetje in thuis maar niet veel....
laat zeggen buget is 4000,- voor de speakers.
ik wil graag mooie strakke zuilen voor en boekplankboxen achter dan mid en bass.....welk merk komt een beetje in aanmerking?
ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren...maar kan toch niet elk merk testen he!
dus gaarne een optie of 5 waar jullie goeie ervaringen mee hebben....
ps dit is het laatste stukkie dan ben ik er uit!

• Heideroosje
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Op zaterdag 29 december 2001 10:37 schreef paria het volgende:
ok zo te horen kan ik niet mis gaan met een NAD aankoop...
nu welke speakers zouden er goed op gaan....ban er een beetje in thuis maar niet veel....
laat zeggen buget is 4000,- voor de speakers.
ik wil graag mooie strakke zuilen voor en boekplankboxen achter dan mid en bass.....welk merk komt een beetje in aanmerking?
ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren...maar kan toch niet elk merk testen he!
dus gaarne een optie of 5 waar jullie goeie ervaringen mee hebben....
ps dit is het laatste stukkie dan ben ik er uit!
Kijk eens naar Tannoy, B&W, chairo en Mission. Zijn goede speakers en passen wel in jouwn budget

Verwijderd

Voor 4000,- piek is de keuze legio. Het is een kwestie van smaak, de NAD versterker geeft, naar mijn beleving, over het algemeen een volle neutrale weergave. Dit kan je zou houden door er ook neutrale speakers aan te hangen maar je kunt er ook wat meer warmte in leggen door er wat meer "gekleurde" speakers aan te hangen.

Hier zijn al vele topics over geweest en met zo'n bedrag moet je zekers wat moois kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
ok heb je mischien een link naar boxen van B&W incl. prijzen? bedankt

• Heideroosje
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Op zaterdag 29 december 2001 10:45 schreef paria het volgende:
ok heb je mischien een link naar boxen van B&W incl. prijzen? bedankt
bwspeakers.com en voor prijzen zal je toch ff bv een meel naar staffhorst (voorbeeld) moeten sturen

• ransbal
  • Laatst online: 12-12 13:27
Ik heb zelf een NAD T750 en een T550 en heb voor de aanschaf naar veel verschillende luidsprekers geluisterd, uiteindelijk ben ik thuisgekomen met de mission 700 serie, 702e vloerstaande frontluidsprekers, 70c2 center en de 700 als achterluidspreker. Deze combinatie weet in mijn kamer van 6x3 meter verbluffende prestaties neer te zetten.
In stereo mode zijn de luidsprekers nauwelijks te plaatsen, de instrumenten daarentegen weer juist heel goed. Het geluid blijft bij alle volumes zeer gecontroleerd zonder dat de boxen gaan "boomen" ook het midden en het hoog zijn goed gebalanceerd en niet te aanwezig of afwezig.
In surround mode is het helemaal een belevenis, vooral als het volume omhoog gaat(....gelukkig heb ik een goede verstandshouding met mijn buren)

Ik heb Tannoys, B&W en Kef's beluisterd, de Tannoys vond ik meer een disco speaker, hard in het laag en schel in het hoog. De B&W's vond ik de details in stereo een beetje teveel achterwege laten en de Kef's waren me jammer genoeg net iets te duur.

succes met je aankoop, vertrouw op je oren en tracteer jezelf ook op goede kabels, ik zelf heb een MIT terminator 4 interlink en cabletalk 3.1 luidspreker kabel. Kijk ander ook eens op audiofriends.nl, daar staat hoe jezelf goede kabels en interlinks kunt maken van coax kabel voor zendamateurs.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
damn, geloof dat ik maar trugsluip naar t dj forum, das wat goedkoper....

2000 voor een versterker en 2100 voor een dvdspeler....
tering heej

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 29 december 2001 11:04 schreef MR_WAZOO het volgende:
damn, geloof dat ik maar trugsluip naar t dj forum, das wat goedkoper....

2000 voor een versterker en 2100 voor een dvdspeler....
tering heej
Lekker uit de lucht gegrepen opmerking. Je hebt ook DVD spelers voor 700 piek en versterkers voor 1000 piek... Net zoals je met DJ gear ook goedkoop en duur hebt ("sjeez, 1600 piek voor een 3 kanaal minimengtafeltje (Dateq XTC)").. Om maar een dwarsstraat te noemen ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 10:35 schreef nevyn het volgende:

[..]

Ik ken maar heel weinig merken die dit niet doen...
klopt, maar NAD is hier geloof ik wel beroemd / berucht om. Vincent is helemaal prachtig, die gaan voor reparatie naar China! (drie maanden weg).

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 16:52
Ja ik weet er alles van, ik heb al eens maanden op een vincent gewacht, na veel bellen bleek ie bij de importeur te staan :(

Over nad, als het geluid en design je aanstaat, koop het gewoon, het is bewezen goed volgens gebruikers en bladen.

Het schijnen, na het lezen van het hifi forum wel aparaten te zijn die nog al eens kapot gaan en de importeur is niet echt super, dus zorg dat je hem bij een goeie dealer koopt!

Over het geheel wordt er natuurlijk ook heel veel meer nad verkocht dan andere merken, dus ja, dan gaat er wel wat meer kapot...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb zelf al minstens 10 jaar een NAD 3100 versterker, en een 412 Tuner en 514 CD speler. Ben er reuze tevreden over. Ik ben een echte audiofiel, maar wil geen vermogen uitgeven voor goede klank. Dan is NAD een van de weinige merken die goed geluid biedt voor weinig €€€'s.

Waarom NAD?
- NAD besteed veel aandacht aan de (geluids)kwaliteit. Korte signaalbanen, discrete logica (maak maar eens een versterker open, er zitten nauwlijks IC's in), alles is goed gedimensioneerd.
- gebruik van hoogwaardige componenten (burr-brown converters, Holmgren trafo's, gescheiden analoge en digitale voedingen, vergulde ingangen.
- uiterlijk is somber en praktisch, ongevoelig voor modetrends. Mijn 10 jaar oude versterker ziet er nog steeds hetzelfde uit als de huidige versterkers.
- Relatief goedkoop voor wat je krijgt door productie in lage-lonen landen.

Ik ben zelf van plan bovenstaande installatie binnenkort te vervangen door een C370 versterker, C541 CD-speler, C420 tuner en waarschijnlijk een T531 DVD/MP3 cd-speler. Ik blijf NAD trouw...

Kortom : veel kwaliteit voor een relatief lage prijs. Als je moet kiezen, dan NAD!!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ik ben zelf zeer te spreken over mijn NAD apparatuur. Het meeste is nu zo'n 11 jaar oud (1300, 2x 2600) en werkt nog perfect. (alleen heb ik m'n 5100 CD-speler vervangen door een Pioneer DV-737)
Op zaterdag 29 december 2001 10:57 schreef Ransbal het volgende:
Ik heb zelf een NAD T750 en een T550 en heb voor de aanschaf naar veel verschillende luidsprekers geluisterd, uiteindelijk ben ik thuisgekomen met de mission 700 serie, 702e vloerstaande frontluidsprekers, 70c2 center en de 700 als achterluidspreker. Deze combinatie weet in mijn kamer van 6x3 meter verbluffende prestaties neer te zetten.
In stereo mode zijn de luidsprekers nauwelijks te plaatsen, de instrumenten daarentegen weer juist heel goed. Het geluid blijft bij alle volumes zeer gecontroleerd zonder dat de boxen gaan "boomen" ook het midden en het hoog zijn goed gebalanceerd en niet te aanwezig of afwezig.
In surround mode is het helemaal een belevenis, vooral als het volume omhoog gaat(....gelukkig heb ik een goede verstandshouding met mijn buren)

Ik heb Tannoys, B&W en Kef's beluisterd, de Tannoys vond ik meer een disco speaker, hard in het laag en schel in het hoog. De B&W's vond ik de details in stereo een beetje teveel achterwege laten en de Kef's waren me jammer genoeg net iets te duur.

succes met je aankoop, vertrouw op je oren en tracteer jezelf ook op goede kabels, ik zelf heb een MIT terminator 4 interlink en cabletalk 3.1 luidspreker kabel. Kijk ander ook eens op audiofriends.nl, daar staat hoe jezelf goede kabels en interlinks kunt maken van coax kabel voor zendamateurs.
Ik heb dezelfde center en rears, front is Infinity Omega, en die klinken voor DVD erg goed.

offtopic:
Die MIT interlinks zijn toch van het tijd/fase-corrigerende type? Bevalt dat nou?

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 16:52
Heb je de IRS omega? Hoe bevallen ze en wat heb je ervoor betaald? :)

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

ik heb sinds kort de c160 voorversterker, de c270 eindversterker, de c541 cd speler en de c440 tuner. alles van nad. echt een wereldcombinatie, zeker in combinatie met mijn b&w cdm 9nt speakers :9~

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 18:09 schreef hervaz het volgende:
Heb je de IRS omega? Hoe bevallen ze en wat heb je ervoor betaald? :)
Ze bevallen mij erg goed :9~
Ik vind ze erg zuiver in de midden- en hoge frequenties en het laag is strak. Bovendien hebben ze een fijn stereobeeld.

Ik heb ze bij RAF voor f 2000,- p.s. gescoord.

• ransbal
  • Laatst online: 12-12 13:27
offtopic:
Die MIT interlinks zijn toch van het tijd/fase-corrigerende type? Bevalt dat nou?
In het begin had ik nog een standaard kabeltje en hier miste ik wat details in het midden mee en het laag was een beetje rommelig. Toen heb ik van een audiozaak een 4tal verschillende, goed ingespeelde interlinks meegekregen (linn, monster, vandenhul en de mit). Al deze interlinks waren de verbetering waar ik naar zocht, met de mit werden de lage tonen echt strak en snel, het midden en het hoog begonnen te leven en daardoor waren er meer details dan voorheen te horen.

Verwijderd

[b]Op zaterdag 29 december 2001 12:33 schreef
Ik ben zelf van plan bovenstaande installatie binnenkort te vervangen door een C370 versterker, C541 CD-speler, C420 tuner en waarschijnlijk een T531 DVD/MP3 cd-speler. Ik blijf NAD trouw...

Kortom : veel kwaliteit voor een relatief lage prijs. Als je moet kiezen, dan NAD!!
waarom een aparte cd speler?
je dvd-speler speelt toch ook gewoon audio af?

edit:

|:(
tering schop ik ff een oud topic
|:(

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ga maar voor NAD!

Ik heb zelf een C320 versterker en een C541i cdspeler. Boxen van IQ (Duits), niet bekend, maar klonken erg goed in de luisterzaal.

Overall: Heerlijk geluid, vooral vocaal extreem luistergenot!
Het relatief kleine vermogen van de versterker boeit niet, want ik kan toch nooit echt hard muziek draaien. De Buren weet je! :)

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• BSeB
  • Laatst online: 22-09 06:31
NAD systemen waren en zijn nog steeds heel erg goed op elk front in de geluidsbusiness, zowel rock als klassiek wordt perfect weergegeven de slijtage na enkele jaren is minimaal (Een audio set gaat gemiddeld 9 a 10 jaar mee volgens mij), mijne is nu 5 jaar en hij is nog steeds super.

In de NAD systemen wordt voor meer als de helft aan Philips halfgeleiders gebruikt dat is iig imo goed spul dus. Verder zitten er genoeg beveiligingen op tegen overbelasting (Daarvoor heb je overigens ook de mooie handleiding 8) ).

Het feit is overigens wel dat de speciale snufjes er niet op zitten dit is door NAD gedaan om daardoor juist de geluidsklwaliteit op te krikken want elk snufje belemmert de geluidskwaliteit. Daarom heben de versterkers van NAD de functie Tone defeat (goede spelling zo :? ) dit geeft de muziek excat weer zoals hij op de cd's staat. Perfect dus. Het is alleen jammer dat ze soms wat verder achterlopen met de integratie van de nieuwste geluidsystemen zoals DTS en dolby en lucas arts wat bijvoorbeeld door Denon (ook zeer goede kwaliteit) wel wordt gedaan.

Verder wil ik advies geven koop nooi een dvd speler om geluid mee af te spelen van een audio cd, maar een DVD speler om dvd's te spelen en een cd'speler om audio cd's af te spelen. Als je tenminste om kwalitiet geeft.

Verwijderd

BSeB schreef op 09 December 2002 @ 17:44:

[..]

Verder wil ik advies geven koop nooi een dvd speler om geluid mee af te spelen van een audio cd, maar een DVD speler om dvd's te spelen en een cd'speler om audio cd's af te spelen. Als je tenminste om kwalitiet geeft.
Een losse cd-speler die even duur is als een goede dvd-speler is idd qua audio beter. Echter die nieuwe 'alles' spelers (SACD, DVD, DVD-A, CD) zijn echt wel goed.

• BSeB
Heb je wel gelijk in maar een echte audiofiel prefereert gescheiden boven gecombineerd.

• BSeB
Btw ik geloof dat ik ook een HEEEEELLLL oud topic geschopt heb :D

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:32
Het feit is overigens wel dat de speciale snufjes er niet op zitten dit is door NAD gedaan om daardoor juist de geluidsklwaliteit op te krikken want elk snufje belemmert de geluidskwaliteit. Daarom heben de versterkers van NAD de functie Tone defeat (goede spelling zo ) dit geeft de muziek excat weer zoals hij op de cd's staat. Perfect dus.
Speciale snufjes? Tone defeat heet bij andere merken gewoon Source Direct of alleen maar Direct, je bypassed daarmee bass/treble/balance regelingen. Heeft 95% van de versterkers die er zijn. Of ze hebben geen toonregelingen --> dan is Source direct natuurlijk niet nodig :)

Enne: NAD is best mooi spul, maar ik vind het hoog wat scherp soms. Wel veel power over het algemeen, die C370... lekker :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• BSeB
s_roubos schreef op 09 December 2002 @ 18:50:
[...]

Speciale snufjes? Tone defeat heet bij andere merken gewoon Source Direct of alleen maar Direct, je bypassed daarmee bass/treble/balance regelingen. Heeft 95% van de versterkers die er zijn. Of ze hebben geen toonregelingen --> dan is Source direct natuurlijk niet nodig :)

Enne: NAD is best mooi spul, maar ik vind het hoog wat scherp soms. Wel veel power over het algemeen, die C370... lekker :)
OK, dat was iig vroeger niet zo en jij praat dan echt over de audiofiele merken want bij de gewone merken heb ik het nog niet gezien en dan spreek ik over philips enzo

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:48

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 18:26:
[...]

Een losse cd-speler die even duur is als een goede dvd-speler is idd qua audio beter. Echter die nieuwe 'alles' spelers (SACD, DVD, DVD-A, CD) zijn echt wel goed.
Ik heb vanmiddag mijn Pioneer DV656A binnen gekregen. Da's zo'n alleseter. Ik had eerst ook nog de NAD C541i op mijn lijstje staan maar ik kijk het eerst de CD kwaliteiten van de Pioneer aan. Die zou best aardig moeten zijn. Ik ben benieuwd, maar heb mijn luidsprekers nog niet binnen. :/

[ Voor 3% gewijzigd door -Stef- op 09-12-2002 19:36 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-12 15:04

jll

nou ik loop dus stage op een td en HET merk dat elke keer bij een vracht reparatie er bij zit is NAD en meestal gaat het dan om de cd spelers die zijn echt bout storten is dan ook mijn advies de lades zijn briek breken af de verlichting van het display is briek wordt veelal te warm en dus smelt het witte kapje. en verder ja zo af en toe komt er eens een ampje maar das normaal de pre-ampjes willen ook nog wel eens stuk gaan gewoon onderdelen die te warm worden en zich zelf los solderen. ik zou zelf dus nooit een cd/dvd speler kopen van NAD ampje ook niet want die zien er niet uit.

mijn algemene advies is als je een cd/dvd speler koopt vraag of het loopwerk laser unit nog lang leverbaar is of bestel die er preventief bij. er komen bij ons nogal veel cd spelers die je gewoon kan storten omdat het loopwerk of laser unit gewoon niet meer leverbaar is das dus zonde!! philips is hier de grote winnaar in.

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Verwijderd

Nad ging bij mij echt vaak stuk, me versterker dan, god wat een gekloot heb ik daar mee gehad, eindelijk een gloednieuwe gekregen en die doet het nog goed, dvd speler heb ik ook van nad, t531 ofzo en die werkt goed, hij speelt alleen geen videocds geloof ik ofzo

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-12 22:54
Hier 'n NAD T770 receiver en 524i cd speler:P
Ik ben er super tevreden over. Het valt me vooral op dat die T770, ondanks niet superhoge specs een enorme hoeveelheid geluid kan produceren.
Ook klinkt ie bij veel luidsprekers erg goed, van kleine boekenplankspeakers tot PA spul, waar de vorige Onkyo toch wel problemen me had.

[ Voor 10% gewijzigd door FatalError op 09-12-2002 20:27 ]

If it ain't broken, tweak it!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:32
OK, dat was iig vroeger niet zo en jij praat dan echt over de audiofiele merken want bij de gewone merken heb ik het nog niet gezien en dan spreek ik over philips enzo
Hm, het is een ongeschreven wet in de audiofilie ;) dat je NOOIT tone controls gebruikt. Alle basis Denons, Marantzen, Yamaha's en NADs hebben die functie. Dat zijn dan dus goedkope, goede versterkers. Maakt Philips eigenlijk nog wel versterkers?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

BSeB schreef op 09 December 2002 @ 18:35:
Btw ik geloof dat ik ook een HEEEEELLLL oud topic geschopt heb :D
Jij niet....Kets_One.

• BSeB
I know maar wat heeft het voor zin om iemand advies te geven als het topic al een jaar oud is, dan schop ik nog steeds een oud topic

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

BSeB schreef op 10 december 2002 @ 09:12:
I know maar wat heeft het voor zin om iemand advies te geven als het topic al een jaar oud is, dan schop ik nog steeds een oud topic
Nee tuurlijk niet, jij hebt niet geschopt... schoppen doe je als je reageert op een topic, waar al enkele weken/maanden niet meer op gereageerd is ! Dit topic is overigens twee keer best had geschopt :)

Maarehm, ik lees hier heel veel over problemen met NAD... ik heb nog steeds altijd mijn NAD C350, en een C420 tuner, en ik heb er echt geen problemen mee hoor ! Misschien ligt het er ook aan hoe je er mee omgaat :)

En het design, tja, ik vind het insane goed, maarja, ik vind de oude QUAD's ook mooi om te zien :) k zal eens foto's zoeken daarvan.

edit pica's !

Afbeeldingslocatie: http://www.audio-summit.co.jp/0616a001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://iquebec.ifrance.com/QuadFranco/foire/q33grp.jpg

De nieuw serie van QUAD ziet er overigens nog geiler uit :

Afbeeldingslocatie: http://www.soundstagelive.com/shows/montreal1999/pics_march21/quad_cd_tuner_pre_amp70.jpg

:9~

[ Voor 28% gewijzigd door TheLunatic op 10-12-2002 12:59 ]

Verwijderd

Bijna alle audiofiele versterkers zien er strak uit. Alleen vind ik zelf die surroundversterkers maar kerstbomen :).

Vind nad wel aardig klinken maar is tijd geleden dat ik het gehoord heb dus kan maar zo dat mijn mening is veranderd :).

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
Ik vind NAD zelf ook een erg mooi merk, maar ik prefereer persoonlijk Rotel. Is gewoon ook een kwestie van smaak.

NAD is altijd mijn 2de keuze geweest, en Rotel mijn eerste :)

[ Voor 23% gewijzigd door tbusquet op 10-12-2002 15:56 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

NAD klinkt wel goed, maar de problemen zaten hem meestal in de (oudere) CD-spelers die wel eens de neiging hadden om er een paar keer op een dag mee te kappen. (volgens mij liepen die dingen op windows Me :) ). Mijn neef had alles van NAD behalve een cd-speler (heeft ie wel gehad en veel probs. mee) en raaddde mij aan om nooit een NAD cd-speler te kopen. Vriend van mij heeft een versterker, tuner en 3 cd-spelers gehad (510, 512 en 541) en heeft heeeeeeeel veel problemen gehad met zijn 510 en 512. Tig keer laten repareren en telkens kapten ze er weer mee. Hij werkte ook bij een hifi-zaak (Glas-Hifi) en daar zijn ze na zoveel jaar ook gestopt met dat merk omdat ze de handen vol hadden aan geretourneerde apparatuur. De nieuwere serie blijkt echter wel beter te zijn. De 541 heeft hij geen problemen mee gehad. Rotel is wat dat betreft een veel robuuster merk...lekker ook dat je 5 jaar garantie op versterkers krijgt. Ik persoonlijk heb het nooit zo op NAD gehad vanwege de problemen en omdat het zo'n 'iedereen heeft het'-merk is. Silver serie vind ik niet erg, want dat heeft weer vrijwel niemand. Zelfde bij B&W trouwens.....kijk maar eens hiero op GoT.....als weer eens iemand een Home-cinema set heeft gebouwd is het heel vaak weer B&W 6xx serie. (heel goed spul hoor, daar niet van, maar ik word er niet warm meer van) Nautilus- of CDM-serie is weer wat anders, dat zie je weer minder.

[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 10-12-2002 16:40 ]

Pagina: 1