[Linux] Shoutcast met mpg123: firewallprobleem?

Pagina: 1
Acties:

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 09:15
Ik wil op m'n RedHat7.2-bak met mpg123 een shoutcast-server beluisteren. Zou gewoon moeten kunnen, voor zover ik heb kunnen nagaan.

Als ik 'm echter benader met bijvoorbeeld
mpg123 http://www.digitallyimported.com/mp3/trance.pls, dan loopt 'ie vast (kan niks meer doen, CTRL-C heeft geen nut).

Kan m'n IPTABLES-firewall het probleem zijn? Als dat zo is, vind ik dat raar, want in WinAmp (Win2000-bak die achter dezelfde firewall zit) werkt alles perfect.

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn probleem kan oplossen? Alvast bedankt!

edit:
typo

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 28 december 2001 21:28 schreef SnoW het volgende:
Kan m'n IPTABLES-firewall het probleem zijn? Als dat zo is, vind ik dat raar, want in WinAmp (Win2000-bak die achter dezelfde firewall zit) werkt alles perfect.
Maf, bij mij (welliswaar in xmms), doet hij het prima ?
Heb je ook een andere shoutcast-server geprobeerd voor de zekerheid ?
Wat staat er in je firewall ? Misschien blockeerd 'ie automatisch het poortnummer ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• SnoW
Ik heb net even wat andere servers geprobeerd: zelfde probleem. En ik heb ook even getest zonder een firewall: ook geen verschil.

Zucht....

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 28 december 2001 22:20 schreef SnoW het volgende:
Ik heb net even wat andere servers geprobeerd: zelfde probleem. En ik heb ook even getest zonder een firewall: ook geen verschil.
Ik heb het zonet ook ff met mpg123 geprobeerd, en die zegt iets over 'junk at beginning' o.i.d..

Misschien moet je het eens met xmms proberen ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• SnoW
Downloaden van de nieuwste mpeg123-versie heeft m'n probleem opgelost! Bedankt voor de reacties!

http://www.mpg123.de/