Kijk uit als je een cel 1200 koopt!

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
beschouw dit gewoon als een goede tip. er zijn mobo's die namelijk wel een tutalin p3-1200 ondersteunen maar geen celeron 1200 (waarschijnlijk door hoge multiplier ofzo)

ik heb nu gehad:
shuttle ae25: wilde booten, gaf aan p3-301 MHz. is geen bios update voor beschikbaar (geloof me, het is echt zo)

gigabyte 6otx: gaf een geluid van een hangende deurbel nadat ik er een cel 1200 in gestopt had. wilde niet posten. daarna p3-866 er in, wilde ook niet posten. jumperless, dus kon weinig fout staan. was wel bios update voor maar daar heb je weinig aan als het bord niet wil posten.

heb nieuwe 6otx gehaald. deze heb ik eerst geprobeerd met een cel 1000. ging goed. bios geupdate, cel 1200 er in, draaien.

kortom, een fcpga-2 bordje is niet altijd cel 1200 geschikt.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 21:06 schreef smvs het volgende:
beschouw dit gewoon als een goede tip. er zijn mobo's die namelijk wel een tutalin p3-1200 ondersteunen maar geen celeron 1200 (waarschijnlijk door hoge multiplier ofzo)

ik heb nu gehad:
shuttle ae25: wilde booten, gaf aan p3-301 MHz. is geen bios update voor beschikbaar (geloof me, het is echt zo)

gigabyte 6otx: gaf een geluid van een hangende deurbel nadat ik er een cel 1200 in gestopt had. wilde niet posten. daarna p3-866 er in, wilde ook niet posten. jumperless, dus kon weinig fout staan. was wel bios update voor maar daar heb je weinig aan als het bord niet wil posten.

heb nieuwe 6otx gehaald. deze heb ik eerst geprobeerd met een cel 1000. ging goed. bios geupdate, cel 1200 er in, draaien.

kortom, een fcpga-2 bordje is niet altijd cel 1200 geschikt.
Heb je contact gehad met Shuttle, ik las net in één van de fora dat een shuttle ae25 prima draaide met een celeron 1200.

Die gigabyte draaie ook niet met een p3-866?? (coppermine dus) lijkt me ook niet een probleem van die celeron dus.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik had een ASUS TUSL2-C en dat ging ook niet bepaalt lekker. Vaak detecteerde hij hem als Pentium III 800 (Hij draaide dan op een FSB van 66), en soms als Pentium III 1200, wel netjes op FSB100 maar echt goed draaide het toch nog niet. Had wat rare problemen met USB enzo.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ik heb ook een celly 1200 aan de praat gekregen op een shuttle ae25 :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

De multiplier boeit toch nie bij een intel?, denk dat die cpu dan gewoon op 1200 draait.

Verwijderd

Anders koop je toch een wat langzamere celeron die je wat overklokt? Geen probleem, celerons zijn prima over te klokken. Zelfs met standaardkoeler, m'n 700 zit op 850.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anders koop je toch een wat langzamere celeron die je wat overklokt?
een cel 1200 heeft 256KB cache en is dus eigenlijk een p3 op 100 Mhz FSB. daarom is hij ook zo interessant.
het schijnt btw dat binnenkort ook de 1000, 1100 en 1300 MHz celeron tutalin met 256KB er aan komen.
Pagina: 1