Warez in faq

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:15
Euh dit vond ik in de XP faq:

Nadat ik XP gebrand heb en geprobeerd te installeren, kreeg ik een ASMS error. Wat moet ik doen?

De cd opnieuw branden. En deze keer "Disc-At-Once" ipv "Track-At-Once". De oude kan je nu als frisbee gebruiken

----------------------------------------------------------

Kan aan mij liggen maar zo help je de warez toch een handje?

Strava | AP | IP | AW

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:18

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Maar het scheelt wel een hoop nutteloze topics :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 12:04

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

so?

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is gewoon voor backup :)

They made me do it.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 20:56 schreef webkabouter het volgende:
Euh dit vond ik in de XP faq:

Nadat ik XP gebrand heb en geprobeerd te installeren, kreeg ik een ASMS error. Wat moet ik doen?

De cd opnieuw branden. En deze keer "Disc-At-Once" ipv "Track-At-Once". De oude kan je nu als frisbee gebruiken

----------------------------------------------------------

Kan aan mij liggen maar zo help je de warez toch een handje?
Sinds waneer mag ik geen backup meer maken? Of een werkkopie maken op de zaak?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:31

Yucko

One clown to rule them all !

Misschien heeft ie het wel over een backup van het origineel.

Er zijn genoeg mensen die een kopie maken en het origineel ergens veilig weg leggen. De installatie doen ze dan van de kopie.

Maar ik geef je gelijk, jou opvatting zou meer in de lijn der waarheid liggen :)

wh00t! 1000e post

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 12:58

Flexx

This side up

idd, zo voorkom je dat als je origineel gaar is dat je weer opnieuw XP kan kopen.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03
Als er ipv windows Linux had gestaan, was er geen probleem geweest. Het maakt in dit geval niet uit wat diegene aan het branden was. Het werkte niet en wij (ik althans) probeer dan te helpen.

• Yucko

Yucko

Kijk, flexx begrijpt me.

offtopic:
Cool icoon :9 (en dan bedoel ik die met die StarTrek starships)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Webgnome
al had er DOS 6.22 gestaan dan nog is het een warez achtige aanpak. .Zet er dan duidelijk bij dat het gaat om een backup

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Ik zie het probleem ook niet zo, als iemand het illegaal wil gebruiken doet hij/zij het toch wel.

Het gaat er alleen om dat GoT niet als distributiekanaal gebruikt wordt t.b.v. illegale software.

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
hmmz ik ben alle originele kwijt kan alleen de backup's nog vinden >:)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Yucko

Yucko

Heb jij dan ff pech :)

Zonder origineel mag je ook geen kopie hebben (mits het niet via Licentie gaat)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=11] -> [forum=15]
En idd, als je voor jezelf al geen backups meer mag maken :X
Ik heb al vaak zat gehad dat een cdtje na een tijdje minder goed ging lopen door krasjes e.d., dan draai ik toch echt liever van een CD-R hoor.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
quote op JaJoah

ja toeval heh, wat is er btw mis met @thuis :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
* Thunder vraagt zich af waarom sites als www.g***c***w****.com dan niet mogen? (goed genoeg gecensured toch? :))

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 21:12 schreef Thunder het volgende:
* Thunder vraagt zich af waarom sites als www.g*******w****.com dan niet mogen? (goed genoeg gecensured toch? :))
Omdat die over de grens gaat. Staat op de black-list.. :)

/edit

Daar kun je bv cd/serial-key generators krijgen voor diverse games. Niet echt voor backup-doeleinden dus.

• Thunder
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 21:15 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Omdat die over de grens gaat. Staat op de black-list.. :)
Mja maar daarom is het niet illegaal :)
Het is illegaal omdat je back-enginered reverse-enginered dat is illegaal, daarom was ook de reclame-weg-hack-voor-ICQ not-done hier.
[sub] * Thunder haalt nu zn eigen post onderuit maar goei :+[/sub]

edit: van renevdveen: Ja daarom ook :+ :)

Verwijderd

Wat maakt dit nou weer uit. Het is echt niet strafbaar hoor :Z

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 28 december 2001 21:19 schreef Thunder het volgende:

Mja maar daarom is het niet illegaal :)
Het is illegaal omdat je back-enginered (Wat was dat goeie woord ook al weer?) dat is illegaal, daarom was ook de reclame-weg-hack-voor-ICQ not-done hier.
[sub] * Thunder haalt nu zn eigen post onderuit maar goei :+[/sub]

edit: van renevdveen: Ja daarom ook :+ :)
reverse-enginered bedoel je. ;)

Ja, daarom inderdaad. :)

Aannames zijn fataal.

• Webgnome
heb ik ooit beweerd in dit topic (of gezegd) dat je geen backups mag draaien? NEE ik heb alleen gezegd dat het er een beetje staat van .. ik ben hem aan het kopieeren voor een vriend van me maar ik krijg die en die error..

zet er dan dit neer:

Ik heb een backup gedraait van XP maar hij werkt niet hij geeft die en die rror

Strava | AP | IP | AW

• cobratbq
  • Laatst online: 17-12-2015
Welk programma gebruik je eigenlijk?
CloneCD is de beste, die schrijft ook door een heel hoop beveiligingen heen. Da's wel handig.
Gebruik in ieder geval niet die windows software van Roxio. Da's van Adaptec Easy CD Destroyer en da's niks.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

We willen geen warezlinks op het forum. Hoe je die bende brand mag je best bespreken, als we maar geen warezboard worden. da's alles.

En zaken als "jamaar als dat mag, dan mag een link naar www.xxxxxx.xxx.sk ook wel", gaan we niet op in.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

zoals al vaker gepost door (voormalige?) mods en users:

Stel dat je je win2000 of XP gaat slipstreamen, oftewel servicepacks in de installatiefolder verwerken.

Hierna wil je natuurlijk weer een bootable winNT/XP/2000 cd hebben.

Hierbij kun je ook de error van de topicstarter krijgen.

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Op vrijdag 28 december 2001 22:04 schreef webkabouter het volgende:
heb ik ooit beweerd in dit topic (of gezegd) dat je geen backups mag draaien? NEE ik heb alleen gezegd dat het er een beetje staat van .. ik ben hem aan het kopieeren voor een vriend van me maar ik krijg die en die error..

zet er dan dit neer:

Ik heb een backup gedraait van XP maar hij werkt niet hij geeft die en die rror
Idd dit klopt. Ik heb een keer een win2k server manual door geworsteld en je kan de instalatie perfect aan passen aan je harware. Zo hoef je als Systeem beheerder maar een X aantal CD's te bakken met een aangepaste install/setup en die op een X aantal workstations te installeren. En dan is het handig als mede tweakers je kunnen vertellen waarom je 50 CD's erbij hebt voor de kantine als onderzetters >:)

(tis een extreem voorbeeld maar toch)

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• BrZ
  • Laatst online: 19:22

BrZ

Op vrijdag 28 december 2001 21:02 schreef Flexx het volgende:
idd, zo voorkom je dat als je origineel gaar is dat je weer opnieuw XP kan kopen.
Als je originele cd kapot is mag je gewoon een kopietje (die iemand anders gebrand heeft desnoods) gebruiken.. je hebt immers een licentie...

Nog wat leuks waar veel mensen niet aan denken: je betaald niet voor de software, maar voor het gebruik ervan... Je mag dus alles gekopieerd thuis hebben liggen, maar zolang je die cd's niet gebruikt is het niet illegaal :D

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Definitie van warez:
  • Het downloaden van niet-gelicenseerde software
  • Het verkopen van niet-gelicenseerde software
  • Het in bezit hebben van niet gelicenseerde software
Zo zie je dat het bakken van een kopietje van XP geen warez is, tenzij het voor verkoopdoeleinden gebruikt wordt. Daarom zal het openen van een topic over hoe je iets moet kopiëren niet als warez of illegaal beschouwd worden. Hoogstens op slot gezet worden omdat het misschien al een aantal keer langs is geweest (antwoord is ook makkelijk te vinden).

Overigens, ik neem aan dat mijn GoT-collega's dit toelaten omdat door bovenstaande opmerking het verkoop van CD-Writers en CD-Recordables ook legaal blijft.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op vrijdag 28 december 2001 21:12 schreef Thunder het volgende:
* Thunder vraagt zich af waarom sites als www.g***c***w****.com dan niet mogen? (goed genoeg gecensured toch? :))
Bedoel je <font color=blue>XXXXXXXXXXX</font>

Owja dat mag niet >:)

<hr>

JvS mode:
Bij deze een officiele waarschuwing voor jou voor warez posten opzettelijk terwijl duidelijk was dat het niet mocht.
Pagina: 1