[oc] eerste overclock

Pagina: 1
Acties:

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 14:16
Ik heb vandaag mijn pIII 700 op een bh6 bordje voor het eerst overgeclockt.
fsb op 112 dus snelheid is nu 786 draait allemaal stabiel en zo en de temp is ook laag en daar heb ik een vraagje over. voor ik begon was mijn temp idle 29 stressed 31 nu is mijn temp 30 stressed 33. Is het normaal dat mijn temp verschil zo klein is? voor de temp gebruik ik mbm 5 en sandra klopt dit? heb geen zin om mijn proc weg te gooien omdat een prog een verkeerde temp geeft.

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Verwijderd

Dit is normaal en waarom je proc weggooien dat is onzin

• zerok
Op vrijdag 28 december 2001 20:36 schreef Noizeyy het volgende:
Dit is normaal en waarom je proc weggooien dat is onzin
was een beetje te snel met mijn verhaal bedoel als ik mijn proc doorfik dan kan ik die weg gooien.
maar oke dan ga ik verder overclocken

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die dingen mogen maximaal 85 graden celsius zijn (zo uit het hoofd, ben er niet zeker van). Dus je kunt nog wel ff doorgaan :)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

Je kunt die PIII moeilijk door laten fikken hoor :P

ik heb per ongeluk eens zonder koeling gezeten , nix aan het handje alleen dat ie vastliep met q3 >:) :7

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op vrijdag 28 december 2001 21:04 schreef Klubbheads het volgende:

ik heb per ongeluk eens zonder koeling gezeten , nix aan het handje alleen dat ie vastliep met q3 >:) :7
Ja ik heb het level bijna uitgespeeld ja ja ah kut computer.

Die p3 kunnen wel een stootje hebbe.

• zerok
Op vrijdag 28 december 2001 21:04 schreef Klubbheads het volgende:

das mooi ik was nog van plan verder te gaan maar wilde eerst zekerheid mijn bank is niet mijn vriend op het moment :r

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:10
Ik heb ook een pentium 3 700mhz het is zo'n ...hoe heet dat ook alweer op zo'n apart printje.. hoe warm mag hij worden? En hoe snal kan hij maximaal. Hij zit in een dell comp dus hij heeft zo cooler via zo'n buis over de processor zitten.

Welk programma kan ik hiervoor het beste gebruiken en zet dan metteen effe een download neer please...

Verwijderd

CPUFSB die kan je halen bij: http:\\www.podien.de

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25

Mathizsias

Drizzt

Op vrijdag 28 december 2001 20:34 schreef zerok het volgende:
Ik heb vandaag mijn pIII 700 op een bh6 bordje voor het eerst overgeclockt.
fsb op 112 dus snelheid is nu 786 draait allemaal stabiel en zo en de temp is ook laag en daar heb ik een vraagje over. voor ik begon was mijn temp idle 29 stressed 31 nu is mijn temp 30 stressed 33. Is het normaal dat mijn temp verschil zo klein is? voor de temp gebruik ik mbm 5 en sandra klopt dit? heb geen zin om mijn proc weg te gooien omdat een prog een verkeerde temp geeft.
Ik gebruik ze altijd als troffeen, net als jagen alleen vind ik jagen lame... :P :)

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 19:40 schreef pannenkoek het volgende:
Ik heb ook een pentium 3 700mhz het is zo'n ...hoe heet dat ook alweer op zo'n apart printje.. hoe warm mag hij worden? En hoe snal kan hij maximaal. Hij zit in een dell comp dus hij heeft zo cooler via zo'n buis over de processor zitten.

Welk programma kan ik hiervoor het beste gebruiken en zet dan metteen effe een download neer please...
Met een beetje zoeken was je er vast zelf achter gekomen:

- Slotconvertor of Slotket heet zo'n printje
- max 82 a 85 graden: zie www.intel.com
- Hoe snel hangt af van cooler, temp, mobo, memory en andere onderdelen etc. Als t een Dell is, dan houd t snel op met OC-en.
- Cooler via buis (fanduct) is niet altijd voldoende voor OC-en. Is wel meestal stiller.
- Prog is SoftPSB, zoals al vermeld. Want via jumpers/bios zal met die Dell niet kunnen.

Verwijderd

Die temp die je geeft is trouwens moederbord temp en niet je cpu temp. Die kan de BH6 niet uitlezen..
Succes met verder OCen!

• zerok
Op zondag 30 december 2001 20:45 schreef NoStra het volgende:
Die temp die je geeft is trouwens moederbord temp en niet je cpu temp. Die kan de BH6 niet uitlezen..
Succes met verder OCen!
De enige manier om dan proc temp te meten is extern sensortje ???

draait nu trouwens 868 mhz @ 33 met UT die 100% proc belasting trekt volgens windows systeemmonitor voor zo'n 12 min

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:10
Ik ga dan denk ik maar niet overclocken met deze comp..
Ik ga mooi mijn casemod maken/afmaken en dan kan ik daar mooi mee overclocken en doen..

Verwijderd

ik had een pIII 500 waar ik de bibbers van kreeg. de temp was laag en als je naar de fan kijkt dan vraag je je af of dat ding er eigenlijk voor de sier zit
Pagina: 1