win XP pc zit win 98 pc niet

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36
Ik heb een probleem, mijn Windows Xp computer kan geen toegang krijgen tot de gedeelde bronnen van mij windows 98 pc. Bestands en Printerdeling heb ik wel aanstaan op de 98 pc. En ik heb de schijf ook gedeeld, maar hij verschijnt niet in de netwerkomgeving bij XP.

Iemand enig idee wat ik moet doen?????? |:(

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 28 december 2001 20:21 schreef Roger_Rabbit het volgende:
Ik heb een probleem, mijn Windows Xp computer kan geen toegang krijgen tot de gedeelde bronnen van mij windows 98 pc. Bestands en Printerdeling heb ik wel aanstaan op de 98 pc. En ik heb de schijf ook gedeeld, maar hij verschijnt niet in de netwerkomgeving bij XP.

Iemand enig idee wat ik moet doen?????? |:(
Omgekeerd werkt de boel wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Ja omgekeerd werkt alles!!!!

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 28 december 2001 20:32 schreef Roger_Rabbit het volgende:
Ja omgekeerd werkt alles!!!!
Ik neem aan dat je ook dezelfde werkgroep hebt ingesteld op beide pc's, zelfde sub, bijna hetzelfde ip.

Draai voor de grap eens de kabel tussen de pc's om of vervang hem door een andere kabel

Geen garantie maar vandaag is al een ander ermee geholpen (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/363293)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Hij pingt mijn windows 98 station wel, dus aan de kabel zal het niet liggen. Beide pc's zitten achter router, en ik kan met allebei het internet op.

Of moet ik op mijn Win98 pc inloggen met gebruikersnaam Windows Xp of zoiets. Ik gebruik Windows XP (Proffesioneel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 28 december 2001 20:51 schreef Roger_Rabbit het volgende:
Hij pingt mijn windows 98 station wel, dus aan de kabel zal het niet liggen. Beide pc's zitten achter router, en ik kan met allebei het internet op.

Of moet ik op mijn Win98 pc inloggen met gebruikersnaam Windows Xp of zoiets. Ik gebruik Windows XP (Proffesioneel)
Absoluut niet... Je moet gewoon met je XP-bak op je W98-bak kunnen komen zonder in te loggen of weet ik wat als je op de eenvoudigste manier de boel hebt geshared.

Kan je met je router (ik hoop een pc als router) ook of juist niet op je w98-bak komen?

Overigens:

Probeer toch eens de kabel te vervangen (of om te wisselen met de andere pc). 1 adertje los kan vreemde dingen opleveren waarvan je niet direct verwacht dat het een foutje is in de kabel. Lees dat andere topic even door. Is niet groot. 2 minuten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Toen ik op beide pc's 98 had staan werkt het wel, moet toch ergens een instelling zijn denk ik!!

Ik heb trouwens een LINKSYS 4 port switch met router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Wij hadden @ LAN t'zelfde, er was 1 winXP pc aanwezig, die kon nergens opkomen

Afgelopen LAN had iedereen winXP erop, geen enkel prob meer gehad :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 28 december 2001 21:04 schreef Roger_Rabbit het volgende:
Toen ik op beide pc's 98 had staan werkt het wel, moet toch ergens een instelling zijn denk ik!!

Ik heb trouwens een LINKSYS 4 port switch met router
Tja.... dan weet ik het ook niet....

Ik zou nog een keer alle protocollen en adapters deïnstalleren en opnieuw installeren (hoewel ik niet denk dat dat de oplossing zal zijn omdat je beide pc's wel kan gebruiken om te internetten)

Check voor de zekerheid nog een keer alle instellingen... misschien toch ergens een tiepvaut gemaakt?

Anders:

Succes.... mij hebt geen ideeën meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Zijn er hier nou echt geen TWEAKERS die mij kunnen helpen, of moet ik alles zelf uitzoeken???

Ik krijg altijd van die antwoorden waar ik weinig tot niks aan heb!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Op vrijdag 28 december 2001 21:18 schreef Roger_Rabbit het volgende:
Zijn er hier nou echt geen TWEAKERS die mij kunnen helpen, of moet ik alles zelf uitzoeken???

Ahum... Je mag blij zijn DAT je antwoord krijgt. Het is een gunst die medetweakers je verlenen. Het is NIET je recht om antwoord te krijgen (zie ook de FAQ). :Z

Maar als ik het goed begrijp, ziet XP de 98-machine niet en andersom wel. Ik vermoed dat het in de firewall zit die in XP is ingebouwd. Ik weet niet hoe je bij die firewall bij de instellingen komt, maar bij ZoneAlarm moet je de computers binnen je netwerk toevoegen aan de zogenaamde 'Local Zone'. Misschien dat dit je verder kan helpen. :?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 28 december 2001 21:30 schreef wokmaster het volgende:

[..]

Ahum... Je mag blij zijn DAT je antwoord krijgt. Het is een gunst die medetweakers je verlenen. Het is NIET je recht om antwoord te krijgen (zie ook de FAQ). :Z
mee eens
Maar als ik het goed begrijp, ziet XP de 98-machine niet en andersom wel. Ik vermoed dat het in de firewall zit die in XP is ingebouwd. Ik weet niet hoe je bij die firewall bij de instellingen komt, maar bij ZoneAlarm moet je de computers binnen je netwerk toevoegen aan de zogenaamde 'Local Zone'. Misschien dat dit je verder kan helpen. :?
Ik denk het niet helemaal... Dit probleem zou zich dan voordoen als de W98pc geen toegang kon krijgen tot de WXPpc.

Nu zou het dan liggen aan een firewall op de W98pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Op vrijdag 28 december 2001 21:33 schreef wfvn het volgende:

[..]
Ik denk het niet helemaal... Dit probleem zou zich dan voordoen als de W98pc geen toegang kon krijgen tot de WXPpc.

Nu zou het dan liggen aan een firewall op de W98pc
Dank voor de steun :)

Wat jij zegt, is inderdaad logischer (maar sinds wanneer is Windows logisch :P).

Dan zou ik het eerlijk gezegd ook niet weten. Als alles klopt (IP-nummers, subnet, werkgroep, kabel, etc...). Misschien dan toch inderdaad een eventuele firewall op de Win98-PC. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Ik heb de firewall van xp uitgeschakeld en op de 98 pc draait geen firewall!!!!

http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp/addxp.htm

Hier staat ook nog wat, maar heb ik al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 28 december 2001 21:37 schreef Roger_Rabbit het volgende:
Ik heb de firewall van xp uitgeschakeld en op de 98 pc draait geen firewall!!!!
Okee maar dan nu toch voor de derde keer.... (ook al heeft de boel gewerkt met 2 w98pc's)

Heb je inmiddels de netwerkkabel van de w98-pc al vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 28 december 2001 21:18 schreef Roger_Rabbit het volgende:
williktochgraagnogevenopreageren

tijd voor wat statistieken

Je hebt inmiddels 30x een post geplaatst. Waarvan je 4 posts in een topic van een ander hebt geplaatst.
Van die 4 zijn 2 een serieuze poging om ook een ander mogelijk tot steun te zijn.

Je hebt dus 30 - 4 (laat ik nog even niet TE negatief worden; ik kan er ook 30 - 2 van maken) = 26x voor jezelf gepost....

Dit is geen helpdesk waar wij maar even voor je klaar moeten staan. Dit is een forum waarbij men informatie uitwisselt. De ene user zal misschien minder kunnen inbrengen vanwege minder kennis/ervaring dan de andere. Maar om nou te gaan mopperen als je zelf nog maar 6,7% nuttige info hebt gepost en verder 87% tot 93% voor jezelf, dan denk ik dat die lichtelijke mopperpartij niet echt vriendelijk is.

Bovendien heb je een post geplaatst met weinig info. Ik probeer wat meer info eruit te trekken en wat tips aan de hand te doen en dat wordt met zulk commentaar opgevolged...... niet aardig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kan je de win xp cd gebruiken om een thuisnetwerk te configureren op de win98 pc
als je de cd in de cd-rom doet dan krijg je een scherm nadat ie automatisch is op gestart
dan moet je de de optie Perform additional tasks >set up a home or a small network
ik heb een engelse versie :)
dan gaat ie wat kopiëren en vraag ie om de pc op nieuw te starten . en dan zou het moeten werken heeft bij mij wel gewerkt bij win ME
het duurt wel een beetje lang voor win xp de ander pc ziet als je op het netwerk icoontje drukt dus je moet wel een paar seconden wachten .

ik hoop dat het werkt als het niet zo is hoor ik het nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Zou een mogelijke oplossing kunnen zijn.... maar het moet gewoon zonder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 10:07
netwerkeigenschappen
eigenschappen van je netwerkkaart
tabblad bindingen
kijk eens of je daar misschien ene hebt uitgevinkt

hoe zit het verder met je protocollen ???

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 19:38

warnas

Ja, dé...

Probeer het volgende; maak op de XP-pc een gebruiker aan met dezelfde naam als waaronder je op Win98 werkt. Als die gebruiker bestaat (met voldoende rechten uiteraard) kun je waarschijnlijk de shares benaderen.

Dus als je op je laptop Pietje heet (n'importe of je daar een wachtwoord hebt of niet) moet je in XP ook een user Pietje aanmaken.

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Op zaterdag 29 december 2001 00:34 schreef warnas het volgende:
Probeer het volgende; maak op de XP-pc een gebruiker aan met dezelfde naam als waaronder je op Win98 werkt. Als die gebruiker bestaat (met voldoende rechten uiteraard) kun je waarschijnlijk de shares benaderen.

Dus als je op je laptop Pietje heet (n'importe of je daar een wachtwoord hebt of niet) moet je in XP ook een user Pietje aanmaken.
Dit heb ook eens ergens gelezen, maar volgens mij is dit nodig als je vanaf een Win9x-machine een XP/2000-machine wilt benaderen. Andersom is dit niet van toepassing (voor zover ik weet).

BTW: je moet dan een account aanmaken met de zelfde gebruikersnaam en wachtwoord als op de Win9x-machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 29 december 2001 00:39 schreef wokmaster het volgende:

[..]

Dit heb ook eens ergens gelezen, maar volgens mij is dit nodig als je vanaf een Win9x-machine een XP/2000-machine wilt benaderen. Andersom is dit niet van toepassing (voor zover ik weet).
Inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Nog even voor alle duidelijkheid, ik wil van af mijn Werkstation met XP de bronnen van de Windows 98 pc benaderen via netwerkomgeving, maar dat lukt niet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 23:52 schreef nemms het volgende:
volgens mij kan je de win xp cd gebruiken om een thuisnetwerk te configureren op de win98 pc
als je de cd in de cd-rom doet dan krijg je een scherm nadat ie automatisch is op gestart
dan moet je de de optie Perform additional tasks >set up a home or a small network
ik heb een engelse versie :)
dan gaat ie wat kopiëren en vraag ie om de pc op nieuw te starten . en dan zou het moeten werken heeft bij mij wel gewerkt bij win ME
het duurt wel een beetje lang voor win xp de ander pc ziet als je op het netwerk icoontje drukt dus je moet wel een paar seconden wachten .

ik hoop dat het werkt als het niet zo is hoor ik het nog ;)
Het kan niet anders... je moet de Network Setup Wizard uitvoeren voordat je het netwerk goed kan laten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Ik heb de Wizard thuis netwerk ook uitgevoerd vanaf de Windows XP cd-rom, maar het werkt nog steeds niet!!!

Als je op windows 98 station op netwerkomgeving klikt staat hij er zelf wel bij!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 29 december 2001 20:56 schreef Roger_Rabbit het volgende:
Ik heb de Wizard thuis netwerk ook uitgevoerd vanaf de Windows XP cd-rom, maar het werkt nog steeds niet!!!

Als je op windows 98 station op netwerkomgeving klikt staat hij er zelf wel bij!!!
Dit is de laatste keer.....

HEB JE NOU AL EENS DE KABEL VERWISSELD VOOR EEN ANDERE?

Dit is zo'n heerlijk symptoom wat mij al is overkomen en ook een andere tweaker die ik hier afgelopen week mee heb geholpen..

Proberen kan in ieder geval geen kwaad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde gister. Win XP pc met win98SE laptop. Ik heb het toen zonder wizards gedaan volgens de algemene wijze met ip adressen en het werkt nu perfect, let erop dat de netwerk name hetzelfde is op beide (MSHOME) bij mij..

Ik heb het gedaan zoals precies beschreven op http://netwerkhelp.tripod.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

op je xp systeem het volgende intikken:
\\ip-adres-van-de-andere-machine\

computers komen namelijk niet altijd tevoorschijn in de netwerkomgeving.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nog 1 keer een ! en ik word gek...

Zoeken op ip is de beste oplossing...werkt meestal perfect... ennuh wel bestanden geshared op win 98.. anders zie je hem natuurlijk niet

Ik snap niet waarom ik eigenlijk reageer, maar ja het zal wel door kerst komen...

mzzl

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja euh... hulp mag best wel een beetje gewaardeerd worden. Je bent hier niet bij de snackbar. Genoeg gespeeld.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.