FIREWIRE problemen in XP

Pagina: 1
Acties:

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Hello,

Ik heb een cheap FIREWIRE kaartje gekocht van STLABS. Er zit een AGERE chipset op. Werken samen met Lucent geloof ik. XP herkent de kaart gewoon niet. Krijg geen popup van nieuwe hardware. Heb al 3 verschillende pci sloten geprobeert. Manueel installeeren lukt nie omdat xp geen firewire drivers ter beschikking heeft.

Het rare is dat op de kaart een inwendinge Firewire connectie zit samen met een MOLEX connectie voor 12v. Net zoals je hd's enzo hebben.
Kan het zijn dat die firewire kaart 12v nodig heeft?

thanx

ps: kan ik ergens drivers vinden voor xp en firewire?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Ik heb win98 geinstalleerd nu. nog steeds geen teken van leven.. kl*te firewire.. Ggrrr

Mm ik ga win2k eens proberen..

als ik een 12v stekker op die molex connector op de firewire kaart steek... kan ik kan mijn kaart of mobo opblazen??

of is het normaal dat firewire pci kaarten 12v stekkers gebruiken?

Verwijderd

Raar verhaal hoor ,ik heb ook een firewire kaart (pinnacle) en er hoeft geen 12v steker in hoor, zou ook een beetje raar zijn, de stroon kan immers gewoon uit het pci slot getrokken worden...

Heb je al gekeken op de website van de fabrikant?

p.s. XP hoort een firewire (iee1394) kaart gewoon automatisch te herkennen en de drivers zitten ingebakken in xp, bij mij was het gewoon plug -en play... xp herkende de kaart direct, zelfs mijn sony videocamera werd direct herkend met typenummer en al.. :) dus zou geen problemen mogen geven.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
pff.. in win2k wil hij ook nie werken.. gvd..

begrijp er niets van..

durf die molex 12v nie aansluiten.. misschien blaas ik wel alles op..

Verwijderd

Volgens mij is de kaart gewoon kaput.. ;( :)

• Mickos
  • Laatst online: 29-07-2015
Ik vind het ook een b-tje wazig, voor firewire hoef je toch geen 12v aan te sluiten... :S Kdenk wel dat de kans dat je je moederbord/kaart opblaast vrij klein is, wie zet er nou een aansluiting voor voeding op een kaart als je de/het kaart/moederbord ermee kunt opblazen.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 01:37 schreef themickos het volgende:
Ik vind het ook een b-tje wazig, voor firewire hoef je toch geen 12v aan te sluiten... :S Kdenk wel dat de kans dat je je moederbord/kaart opblaast vrij klein is, wie zet er nou een aansluiting voor voeding op een kaart als je de/het kaart/moederbord ermee kunt opblazen.
ja;. maar dat zou misschien zijn voor mobo's die geen spanning leveren via het pci slot...

kweet het nie. .vind het ook raar. intern heb ik dus een molex 12v en firewire poortje;.

ik kan er niet aan uit.. hij wil niet detecten in xp, 98 en win2k

ik ga maffeh :) slu

• Mickos
  • Laatst online: 29-07-2015
ja;. maar dat zou misschien zijn voor mobo's die geen spanning leveren via het pci slot...
Sorry, kneem aan dat dit toch wel een vereiste is voor een moederbord, ik heb hier een pci videokaart met connector voor stroom voor de fan op de kaart, zou leuk zijn als de fan het helemaal niet deed, zo kaartje naar de kl*te (oververhitting) naja, veel suc6 ermee, hopen dat er morgen nog ff iemand langskomt om opheldering te geven, ik ga ook richting bedje...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Die extra 12v aansluiting op je firewire kaart is voor als er apparaten op de firewire kaart zijn aangesloten die meer stroom dan normaal van je firewire kaart willen hebben. Bij bijna geen 1 apparaat is het nodig die extra aansluiting te gebruiken.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 01:57 schreef InterCC het volgende:
Die extra 12v aansluiting op je firewire kaart is voor als er apparaten op de firewire kaart zijn aangesloten die meer stroom dan normaal van je firewire kaart willen hebben. Bij bijna geen 1 apparaat is het nodig die extra aansluiting te gebruiken.
Maar kan het kwaad als ik die 12v insteek?? ga ik dan plots geen 12v over mijn 3.3v lijn sturen ofzo? :(

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 01:37 schreef themickos het volgende:
PAS OP!! weet je nog? Bin Laden!!?! :o

• LooP
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2024
Hehe die 12V heb ik al geprobeerd en is idd voor apparaten die meer stroom nodig hebben
ik heb btw ook zo'n cheapy kaart en werkt bij mij ook niet ik heb ook div pci poorten geprobeerd maar het mocht niet baten
ik hoorde van een leverancier dat je waarschijnlijk in je bios moet gaan rommelen maar ik weet dus niet waar en wat ik moet veranderen ik hoop dat er hier iemand is die dit probleem kent en er een antwoord op weet ondertussen struin ik de andere posts ook nog even af (8>
Pagina: 1