Win2k doet nie lief

Pagina: 1
Acties:

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 04:19
Ik heb de search gebruikt, maar ik kwam er toch nie uit. Ik heb Windows 2000 draaien op PC1 en Windows 98 op PC2. Als ik internet deel (via AnalogX Proxy) gaat dat ALTIJD goed, maar als ik bestanden wil gaan uitwisselen, dan MOET ik er altijd voor zorgen dat PC2 als eerste is opgestart, en daarna pas Win2k op PC1. Anders zien de PC's elkaar nie en krijg ik in Win2k een foutmelding dat er geen werkgoep 'Guillaume' bestaat. Maar dit is normaliter nooit het geval. Hoe kan ik dit oplossen?

Sh*t, verkeerde group, ik dacht dat ik in Network Troubleshooting zat. Sorry...

• guillaume
Iz dit geen bekend probleem??

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

op welke pc heb je analogx proxy staan?

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• guillaume
Op vrijdag 28 december 2001 22:20 schreef Waarom het volgende:
op welke pc heb je analogx proxy staan?
Op PC1, maar AnalogX werkt altijd OK. Het gaat om de bestandsdeling. AnalogX is niet altijd geactiveerd, maar als de pc's elkaar niet kunnen benaderen, dan werkt het delen van internet via AnalogX wél.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

het lijkt erop dat analogx niet detecteerd of er een client aanwezig is, of komt. Kun je ergens zien of pc2 aangelogd is? Welke protocollen regel je met analogx? Heb je niet een antivirusprog draaien die voorkomt dat er bestanden uitgewisseld worden?

[edit] probeer het anders eens met een ander sharingprog.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 20:15
Zelfde probleem hier gehad |:(

Met XP was het over :)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->NT

• guillaume
Op vrijdag 28 december 2001 23:02 schreef Waarom het volgende:
het lijkt erop dat analogx niet detecteerd of er een client aanwezig is, of komt. Kun je ergens zien of pc2 aangelogd is? Welke protocollen regel je met analogx? Heb je niet een antivirusprog draaien die voorkomt dat er bestanden uitgewisseld worden?

[edit] probeer het anders eens met een ander sharingprog.
Sorry, maar je snapt mijn probleem niet:
Als ik PC1 als eerste aanzet en later PC2, kan ik geen netwerkverbinding leggen tussen die twee: ik kan geen bestanden uitwisselen. Wat ik wél kan is met AnalogX mijn internetconnectie van PC1 delen met PC2, ook al vinden de twee PC's elkaar niet binnen de werkgroep...

Start ik eerst PC2 op en daarna pas PC1 (met win2k), dán vinden de twee PC's elkaar wél in de werkgroep Guillaume (en ik kan ook mijn internet delen).

Verwijderd

en waarom gebruik je ICS van win2k niet?? werkt hier perfect!! :?

• guillaume
Op vrijdag 28 december 2001 23:15 schreef Oracle het volgende:
en waarom gebruik je ICS van win2k niet?? werkt hier perfect!! :?
Daarmee kreeg ik juist permanent die problemen die ik nu nog alleen heb als ik PC1 als eerste opstart.

Verwijderd

ik gebruik de internet verbindingdelen van win2k en die werkt gewoon goed
ik heb pc een op 192.186.0.1 gesteld en pc2 krijgt een ip adres via de dhcp van win2k en dat is meestaal 192.168.0.15
en ik jkan gewoon alles uitwisselen tussen die twee pc`s
ik heb HUIS als werk groep ingesteld
ik heb nog geen problemen mee gehad. 8-)

• guillaume
Zeg maar win2k zeg voor het inloggen altijd zoiets als 'bezig met netwerkverbindingen' of 'netwerkinstellingen'. Kan ik niet die procedure opnieuw laten doen zonder opnieuw op te starten??

Verwijderd

Je kan het best een netwerk verbinding maken door met de rechtermuis knop op
mijn netwerklocatie>netwerkverbindingmaken
je krijgt een scherm te zien en dan moet de station kiezen en een map kiezen
map staat voor de station op pc2 (kan je aangeven door op de knop bladeren te kiezen)
en dan moet je de optie opnieuw verbinding maken bij aanmelden aanvinken (of niet net wat je wilt )
dat doe je voor alle stations op pc1 en pc2 . die koppelingen kun je dan in mijn computer terug vinden en als je met de rechter muis knop vernieuwen doet dan gaat ie alles op nieuw verbinden
werkt veel sneller en beter

• Wollige
  • Laatst online: 16-08 11:29
Ik meen me te herinneren dat win2k de LAN verbinding van de pc waarop het Internet wordt gedeeld graag op het ip-adres 192.168.0.1 wil hebben. Mocht je dynamisch ip adressen toewijzen dan is er een beste kans dat de 1ste pc die opstart juist dit ip adres krijgt. Probeer de win 98 pc eens een vast ip adres te geven misschien dat dat helpt. (Windows blijft je verrassen.)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

[off-topic]
oi wollige })
[/off-topic]

[ontopic]
Hoe heb je je instellingen staan onder Deze computer >> eigenschappen >> Netwerkidentificatie >> Eigenschappen ?¿

Als daar gewoon bij computernaam een naam staat en bij de werkgroep een werkgroepnaam, dan ligt het daar niet aan...

Wel kun je via die weg je pc opnieuw aanmelden bij de werkgroep zonder dat je hoeft te rebooten. Misschien heb je wat aan die informatie :?
[/ontopic]

Hoi

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 29 december 2001 00:55 schreef Wollige het volgende:
Ik meen me te herinneren dat win2k de LAN verbinding van de pc waarop het Internet wordt gedeeld graag op het ip-adres 192.168.0.1 wil hebben. Mocht je dynamisch ip adressen toewijzen dan is er een beste kans dat de 1ste pc die opstart juist dit ip adres krijgt. Probeer de win 98 pc eens een vast ip adres te geven misschien dat dat helpt. (Windows blijft je verrassen.)
Bijna.

ICS onder win2k maakt gebruik van een eigen DHCP server (ook onder ME/XP/98SE trouwens), maar niet van de DHCP service van win2k Server btw.

Met een beetje zoekwerk is een .inf file op de CD te vinden waarmee je die brakkige ingebouwde ICS-DHCP uit kunt zetten en je clients van vaste IPs kan laten werken met ICS.

De ICS server krijgt altijd 0.1, die's gereserveerd.. Nog verstandiger is om 'm dat IP gewoon vast toe te kennen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• guillaume
Op zaterdag 29 december 2001 00:47 schreef nemms het volgende:
Je kan het best een netwerk verbinding maken door met de rechtermuis knop op
mijn netwerklocatie>netwerkverbindingmaken
je krijgt een scherm te zien en dan moet de station kiezen en een map kiezen
map staat voor de station op pc2 (kan je aangeven door op de knop bladeren te kiezen)
en dan moet je de optie opnieuw verbinding maken bij aanmelden aanvinken (of niet net wat je wilt )
dat doe je voor alle stations op pc1 en pc2 . die koppelingen kun je dan in mijn computer terug vinden en als je met de rechter muis knop vernieuwen doet dan gaat ie alles op nieuw verbinden
werkt veel sneller en beter
Ik heb dit geprobeerd. Ik zal het ff een tijdje aankijken of het zo goed gaat... Alvast bedankt.

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Je kunt proberen bij die win98 pc als wins server de w2k machine (dus bij jou 192.168.0.1) op te geven.
Het probleem dat jij hebt ligt eraan dat bij het opstarten w2k een broadcast doet, om andere pc's te vinden op het lan. Normaal herhaalt ie dat om de zoveel tijd, bij jou dus schijnbaar niet. Door bij win98 de wins server op te geven, maakt hij zich direct bekend.
Je kunt trouwens in explorer oid ook direct de computernaam opgeven (\\computernaam\share).

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• guillaume
Op zaterdag 29 december 2001 21:24 schreef cherberos het volgende:
Je kunt proberen bij die win98 pc als wins server de w2k machine (dus bij jou 192.168.0.1) op te geven.
Het probleem dat jij hebt ligt eraan dat bij het opstarten w2k een broadcast doet, om andere pc's te vinden op het lan. Normaal herhaalt ie dat om de zoveel tijd, bij jou dus schijnbaar niet. Door bij win98 de wins server op te geven, maakt hij zich direct bekend.
Je kunt trouwens in explorer oid ook direct de computernaam opgeven (\\computernaam\share).
Heb het gedaan, maar wat is een Wins server eigenlijk precies?

• guillaume
Shit, die dingen werken allemaal niet. Ik krijg deze melding steeds in Windows 2000:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/m.nuijen/Data/Netwerkprobs.png

Ennuh, ik ben wel toegankelijk voor een oplossing ;)

• guillaume
**kick*** :D

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Is volgens mij al eerder geopperd, maar ik kan er niet uit opmaken of je het al gedaan heb..

Bij Windows 2000 (PC1) Geef de LAN verbinding een vast ip 192.168.0.1 en Subnetmask 255.255.255.0
Bij Windows 98 (PC2) Netwerk eigenschappen -> TCP/IP -> Eigenschappen -> Vast IP adres
192.168.0.2, Subnetmask 255.255.255.0, Gateway 192.168.0.1

Allebei opnieuw starten (windows 2k ook: voor de zekerheid)

Als het nog niet werk kan je misschien proberen om in Netwerkomgeving een paar keer op F5 of Shift+F5 te rammelen.. wil soms werken. of idd zoals al gezegd is zoeken op computer

Suc6

• guillaume
Op woensdag 09 januari 2002 19:55 schreef Sn3akz het volgende:
Is volgens mij al eerder geopperd, maar ik kan er niet uit opmaken of je het al gedaan heb..

Bij Windows 2000 (PC1) Geef de LAN verbinding een vast ip 192.168.0.1 en Subnetmask 255.255.255.0
Bij Windows 98 (PC2) Netwerk eigenschappen -> TCP/IP -> Eigenschappen -> Vast IP adres
192.168.0.2, Subnetmask 255.255.255.0, Gateway 192.168.0.1

Allebei opnieuw starten (windows 2k ook: voor de zekerheid)

Als het nog niet werk kan je misschien proberen om in Netwerkomgeving een paar keer op F5 of Shift+F5 te rammelen.. wil soms werken. of idd zoals al gezegd is zoeken op computer

Suc6
Nee, helaas, was altijd al zo ingesteld en F5'en werkt niet (natuurlijk: anders had ik deze post echt niet geopend). Bij da F5'en krijg ik duz ook bovenstaande melding (zie pic)...
Pagina: 1