Toon posts:

Koeling Pentium IV 2 GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan binnenkort een Pentium IV 2 GHz via een pc prive project, maar ik vraag me af hoe zo'n processor gekoeld wordt. Op dit moment heb ik een Athlon 1.2 GHz die wordt gekoeld met een cpu cooler en 4 case fans. Het is dus net of je naast een straaljager zit. Is dit bij een Pentium IV 2 GHz ook het geval, of heeft deze minder koeling nodig dan een Athlon processor?

Niels

Verwijderd

Als het goed is, heeft een P4 iets minder koeling nodig. Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf of/hoever je wilt overclocken (de case-fans hingen er ook niet voor nix neem ik aan)

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn is het van overklokken nog nooit gekomen, ik heb hem nog niet zo lang. Ik hou gewoon van een koele cpu (wie niet), dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen door 4 case fans te nemen (2 zaten er al in, Antec kastje he). Maar ik kan dus nu een andere kopen middels een pc-prive-project van het werk en ik kan de pc betalen door het inleveren van vrije uren, die ik toch genoeg heb. Dus het zou wel heel stom zijn om geen nieuwe te kopen.

Verwijderd

Je kunt ipv van 2 extra case fans te kopen het geld beter steken in een betere CPU koeler. Zalman bijvoorbeeld? Maar daar weet ik niet al te veel vanaf. Probeer eens te zoeken in de reviews op http://www.tweakers.net, want ik heb de laatste tijd echt een HOOP koeler-reviews voorbij zien komen met daarin interessante gegevens als geluidsproductie en koelvermogen.

Verwijderd

Yep is bij de PIV ook zo maar dat hóéft niet! Je kan de hele fan er bij de PIV zelfs afhalen. gaat hij gewoon langzamer lopen! ==> Speedstep

Verwijderd

Standaard koeling van een p4 is prima, waarom zou je in godesnaam casefans monteren als je toch niet vet gaat overklokken en niet van herrie houdt... :?
Al die extra fans is echt onzin en heeft geen enkel positief effect op je pc/cpu als je niet extreem overklokt...

Verwijderd

Pentium 4 mot ook veel koeling hebben zal niet veel stiller zijn, maar 4 case fans is ook een beetje teveel van het goeie he, mijn 1700 p4 had standaard een casefan en een voedingfan heb nog een fan bijgemod en nu een casetemp van 29 stressed, met ook genoeg kabaal

Verwijderd

Waarom zou je overstappen van een atlhon 1,33 naar een p4 ? zoveel performance winst is dat niet hoor, stap dan over naar een xp cpu die zijn veel sneller 1800+ is veel sneller bijv.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zaterdag 29 december 2001 01:26 schreef yardcure het volgende:
Waarom zou je overstappen van een atlhon 1,33 naar een p4 ? zoveel performance winst is dat niet hoor, stap dan over naar een xp cpu die zijn veel sneller 1800+ is veel sneller bijv.
Overstappen heeft hij al gedaan. En plz geen p4 vs amd :Z

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 01:37 schreef justin01 het volgende:

[..]

precies... :Z

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 01:37 schreef justin01 het volgende:

[..]

Dat was ik ook niet van plan, ik vergiste mij en ik dacht dat die hem nog moest aanschaffen !! foutje !! :)
Pagina: 1