Toon posts:

Oude Abit KT-20

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abit kt-20 met een geunlockte AMD Athlon 900. Om te overclocken moet je de jumpertjes veranderen. Hierbij staan in de handleiding 9 mogelijkheden. Bij 8 van deze 9 verhoog je de CPU MHz en de PCI MHZ. Als ik de PCI MHz verander gaat mijn comp raar doen dus ik gebruikte de 9e. Hierbij verandere je de CPU MHz van 100 naar 133, zo krijg ik dus een 900 @ 1197 Mhz.
Hierbij start mijn computer echter niet meer op :(

Het komt er dus op neer dat ik graag de CPU snelheid zou willen verhogen tot ongeveer 1100 MHz zonder de PCI erbij te nemen... weet iemand of je de jumpertjes zo kan instellen dat je dit resultaat krijgt of zijn er geen andere mogelijkheden dan die uit de handleing?

Bij voorbaat dank :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
er zijn geen andere mogelijkheden.
Maar als je er nu een goede koeler op doet, en de vcore wat omhoog gooit, wil ie misschien nog wel booten op 9x133.
edit: typo

Verwijderd

Topicstarter
phew... gelukkig geeft iemand in dit forum wel antwoord :)
bedankt!

Verwijderd

goed een kt-20. Nooit van gehoort, maar hij bestaat dus wel. Hij is gebaseert op de kt133 chipset, het lijkt me dus het kleine broertje van de kt7, verder behoorlijk gestript zie ik (je werkt bijvoorbeeld met jumpers voor de multi's)

Moet ik je meteen vragen, hoe oud is die proc?? Ik zelf heb een 800 en die krijg ik nog niet eens over de 1000 met behoorlijk heftig koeling.

Nog ff iets, de kt133 is zo ongeveer de meest beroerde chipset om over te klokken. De meeste halen nog niet eens 110 Mhz Fsb.

dus, wil je met deze proc overklokken, dan moet je niet gaan spelen met je FSB maar met je multiplier.

Of het kan weet ik niet, maar ik kan je wel vertellen dat je met de fsb op een kt133 niet ver komt.

Nogmaals, kijk eens of je geen instelling hebt voor 10x100 ofzo. Voor het unlocken van je proc moet u ff de search gebruiken ( of misschien wel de FAQ )

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik mijn PCI MHz ook maar omhoog gegooit, mijn CPU was nu 9x110 dus 990 MHz en de PCI 36,7 MHz, ik heb toen mijn comp een uur heel zwaar belast en de temp in de gaten gehouden. Alles leek ok, CPU werd 46 graden... toen viel hij opeens uit :(

Toen ik windows opnieuw had opgestart zag ik dat het aan m'n riva tnt 2 m64 lag... ik ga nu dus een geforce 2 mx 400 kopen :)

Hoe ver denken jullie dat ik dan nog kan gaan als ik met bovenstaande instellingen deze temperaturen heb:
- Case temp 30 graden
- CPU temp 46 graden