HTPC user
Spanningsprobleempje.... de blauwe leds hebben meer spanning nodig om te werken dan de standaard groene, rode of gele leds.Op vrijdag 28 december 2001 19:52 schreef bassie666 het volgende:
m'n kleine blauwe led's willen niet werken als vervanging van de originele ide led en power led (chieftec entry level server)
jep heb ze allebei op alle manieren geprobeerd. (led's zijn goe hebbik natuurlijk getest)
HTPC user
Verwijderd
Yep, had ik ook. Vervolgens maar aan een 12-V kabeltje gehangen met evt. een 10K potmetertje ertussen.Op vrijdag 28 december 2001 19:54 schreef wfvn het volgende:
[..]
Spanningsprobleempje.... de blauwe leds hebben meer spanning nodig om te werken dan de standaard groene, rode of gele leds.
Sluit de originele led nog eens aan, meet de spanning over de led.Op vrijdag 28 december 2001 19:54 schreef bassie666 het volgende:
jep heb ze allebei op alle manieren geprobeerd. (led's zijn goe hebbik natuurlijk getest)
Laat de blauwe led ook eens branden (voor mijn part op een stel batterijen....), en dan het liefst dat hij maar net brandt. Meet daar ook eens de spanning.
Vergelijk de waardes met elkaar....
da's wel wat overdrevenOp vrijdag 28 december 2001 19:56 schreef f0r.c3d het volgende:
edit:regel toegevoegd door wfvn:* WFvN hier stond dus relais
laat maar
Transistortje kan het ook wel aan...
Verwijderd
Als je je 12 V stroomkabeltje aftapt en dan gewoon een regelbare weerstand ertussen: pas de problem.
want blauwe leds hebben meer spanning nodig dus VEEL LICHT
jammergenoeg geen regelbare weerstanden in huis:'(
HTPC user
Verwijderd
Op vrijdag 28 december 2001 19:54 schreef wfvn het volgende:
[..]
Spanningsprobleempje.... de blauwe leds hebben meer spanning nodig om te werken dan de standaard groene, rode of gele leds.
Da's wel leuk maar als je me verbetert, doe het dan wel goed. Jij hebt het over stroomsterkte, ik over spanningOp vrijdag 28 december 2001 21:48 schreef DRG het volgende:
[..]
20 mA is 20 mA... zelfde specs als "gewone" rooie leds.. of je moet de ttl versie led's bedoelen.. maar die zitten niet in een case..
juist: blauwe leds zijn meestal 5v en de rooie en groene 2,5/3v (elke kleur ander voltage iig)
Ik heb mijn rode en groene vervangen door blauwe, en je wil niet weten hoe goed die het nu doen !Op vrijdag 28 december 2001 22:03 schreef epsilon het volgende:
juist: blauwe leds zijn meestal 5v en de rooie en groene 2,5/3v (elke kleur ander voltage iig)
of wel ?
Mother, will they like this song?
Ik ga er vanuit dat ze het goed doen.Op vrijdag 28 december 2001 22:04 schreef TheLunatic het volgende:
[..]
Ik heb mijn rode en groene vervangen door blauwe, en je wil niet weten hoe goed die het nu doen !
of wel ?
Het geinige aan LED's is dat ze bij te weinig spanning dus niet werken maar bij redelijk wat meer spanning dan de bedrijfsspanning, ook nog goed werken. Die krengen kunnen aardig wat hebben. Mogelijk dat bij jou de originele leds op een te hoge spanning werkten.... (just een gokje)
ik bedoel dus de high intensity blue led's
HTPC user
Ik heb mijn standaard (groene en oranje) LED vervangen door blauw en high density wit.... zonder problemen....Op vrijdag 28 december 2001 19:54 schreef wfvn het volgende:
[..]
Hoe komt dat de ene pc wel problemen heeft en de andere niet.... het mobo ?? de case moet immers om ieder mobo passen!
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Dit kan te maken hebben met (inderdaad) het mobo en met de voeding maar ook aan het type leds.Op vrijdag 28 december 2001 23:11 schreef Jivecar het volgende:
[..]
Ik heb mijn standaard (groene en oranje) LED vervangen door blauw en high density wit.... zonder problemen....
Hoe komt dat de ene pc wel problemen heeft en de andere niet.... het mobo ?? de case moet immers om ieder mobo passen!
Als de voeding bijvoorbeeld een wat hogere spanning afgeeft (hoewel dat wel binnen de foutenmarge van de specs moet vallen) dan zal zo'n blauwe led eerder WEL branden
Als op het mobo een voorschakelweerstand wat overdreven klein is genomen, zal zo'n blauwe led eerder WEL branden
Als die blauwe led van jou geen 5V vraagt maar bijvoorbeeld 3,5 volt zal die blauwe led ook weer eerder WEL branden.
Misschien zijn er nog wel meer oorzaken te verzinnen....
Verwijderd
lol, daarom had ik m ook maar weer weggehaaldOp vrijdag 28 december 2001 19:58 schreef wfvn het volgende:
[..]
da's wel wat overdreven
Transistortje kan het ook wel aan...
Maar wel superstoer om een serietje relais te gebruiken om een paar leds van extra spanning te voorzien...Op vrijdag 28 december 2001 23:48 schreef f0r.c3d het volgende:
[..]
lol, daarom had ik m ook maar weer weggehaald
Zal trouwens wel een enorme teringherrie worden in je bak
ja doh tuurlijk werkt dat niet, een grone led heeft een hele andere weerstand dan een blauwe! f f bij je lokale elektroboer vragen welke weerstand je nodig hebt van 12V-->blauwe led en die in serie met de Led solderen
AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200
Dank u... maar zover waren we alOp zaterdag 29 december 2001 03:08 schreef GTTC het volgende:
ja doh tuurlijk werkt dat niet, een grone led heeft een hele andere weerstand dan een blauwe! f f bij je lokale elektroboer vragen welke weerstand je nodig hebt van 12V-->blauwe led en die in serie met de Led solderen
Mijn blauwe leds doen het ook niet op MSI K7T266pro2... 
voor 26 piek aan leds gekocht, doen ze het nie..
iemand ideeen?
Btw er staat 2.5V op de draadjes van het mobo (onbelast).
Hoe op te lossen?
iemand ideeen?
Hoe op te lossen?
Verwijderd
hier alles perfect om me k7v266 pro raidOp dinsdag 15 januari 2002 18:14 schreef insan1ty het volgende:
Mijn blauwe leds doen het ook niet op MSI K7T266pro2...
iemand ideeen?
Hoe op te lossen?
komt waarschijnlijk omdat de meeste blauwe leds op 4 volt werken en niet op 2.3 2.5 zoals de meeste gewone leds
ja klopt, maar hoe kan het dat hij het bij jou wel doet?
Verwijderd
nou omdat er ook blauwe leds zijn die op minder dan 4 volt werken kwestie van ff zoekenOp dinsdag 15 januari 2002 18:37 schreef insan1ty het volgende:
ja klopt, maar hoe kan het dat hij het bij jou wel doet?
en heb ook 2 vershillende kleuren blauw heel donkerblauw en lichtblauw
ok thnx
ik ga morgen ff langs de electroboer...
ik ga morgen ff langs de electroboer...
Pagina: 1