Geen files verzenden via MSN/ICQ wel ontvangen?

Pagina: 1
Acties:

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Ik heb een abbo bij Planet Internet.
Het ADSL Modem is getweakt. Net via MSN met iemand (uit Amerika)een bestand getracht uit te wisselen (+- 650 MB).
De connectie werd constant verbroken na een MB of 20 te hebben ontvangen(?). Hij verzond het dus naar mij toe.

Op zich is dat al vreemd. Alleen wanneer ik hem een bestand wilde zenden via icq of MSN gaat dit niet....

Het ontvangen van files gaat dus wel goed maar iets naat hem verzenden wil dus niet...(kan uberhaubt geen files versturen via MSN of ICQ)

Iemand enig idee?

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 19:30 schreef Elroyv het volgende:
Ik heb een abbo bij Planet Internet.
Het ADSL Modem is getweakt. Net via MSN met iemand (uit Amerika)een bestand getracht uit te wisselen (+- 650 MB).
De connectie werd constant verbroken na een MB of 20 te hebben ontvangen(?). Hij verzond het dus naar mij toe.

Op zich is dat al vreemd. Alleen wanneer ik hem een bestand wilde zenden via icq of MSN gaat dit niet....

Het ontvangen van files gaat dus wel goed maar iets naat hem verzenden wil dus niet...(kan uberhaubt geen files versturen via MSN of ICQ)

Iemand enig idee?
neej das idd niet mogelijk met een getweakedte modummm

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 19:31 schreef -FLoRiaN- het volgende:

[..]

neej das idd niet mogelijk met een getweakedte modummm
Maareeh waarumme nie dan?

Verwijderd

Wat voor OS gebruik je?

Verwijderd

Ik heb GEEN getweakde modem maar een USB modem met adsl basic van xs4all, bestanden met msn/icq ontvangen lukt wel, sturen niet. Is niet zo zeer een probleem (denk dat het mn firewall is) maar ik zie dit topic hier nou toch staan..

Verwijderd

Ik heb een tijd geleden hier gelezen dat iemand ook dat probleem had

hij moest een poort zo instellen dat filetransferren mogelijk was

edit: ik bedoel daar dus mee te zeggen dat het wel mogelij is..hoe het moet weet ik niet

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 21:07 schreef Troll het volgende:
Wat voor OS gebruik je?
XP Pro

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 00:04 schreef isdnsux het volgende:
Ik heb een tijd geleden hier gelezen dat iemand ook dat probleem had

hij moest een poort zo instellen dat filetransferren mogelijk was

edit: ik bedoel daar dus mee te zeggen dat het wel mogelij is..hoe het moet weet ik niet
Ik heb uiteraard de search gebruikt maar ken er niks over vinden....
Zou het iets te maken kunnen hebben met NAT?

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 00:18 schreef Elroyv het volgende:

[..]

XP Pro
Had ik ook...

Check je LAN verbinding eens, zie je daar zo'n slotje bij? JA??? disable firewall settings... klaar...

Verwijderd

bij adsl getweakt modem werk je via nat !!!

kijk maar eens naar dit artikel betreft wel win2k maar probleem is het zelfde alleen de oplossing is niet realiseerbaar om dat die proxy in hun oplossing nog steeds achter je nat-router staat !! |:(

artikel over msn en nat
http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q278887

Verwijderd

oh sorry ik niets weet over ADSL

heb 10mbit connect dusss... waarom over een koperlijntje!! :P

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 01:15 schreef Troll het volgende:

[..]

Had ik ook...

Check je LAN verbinding eens, zie je daar zo'n slotje bij? JA??? disable firewall settings... klaar...
Waar zou ik een slotje moeten zien?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 16:31

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hier is een link naar een eerdere post:

[topic=346396]
[topic=318388]
[topic=312576]

Ik zit helaas nog steeds met dit probleem :'( ,geen idee wat er nu mis gaat...
Heb alles al geprobeerd: Draai dus een worstation op 98 op een 800 Mhz en een "internet gateway" op 98 op een 120 Mhz waar router software op staat. Zowel op de 800 Mhz, met alle poorten doorgemapt als op de 120 Mhz met router uitgeschakeld weigerd MSN of ICQ bestanden te versturen. :( Heb hierover dus een mailtje gestuurd naar PI met een cc naar KPN en KPN reageerd dat ze me niet ondersteunen vanwege het netje wat ik gebruik. |:( Nog niet gebeld overigens. Maar wil dit ooit toch eens uit gaan zoeken... *-)

To be continued

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06
Deze vraag is al heel vaak op het forum langs gekomen...(hint) Je moet idd je poorten mappen.

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 05:31 schreef RutgerFR het volgende:
Deze vraag is al heel vaak op het forum langs gekomen...(hint) Je moet idd je poorten mappen.
Excuse me, als je hiermee bedoeld dat ik de search niet zou gebruiken heb je het heel erg mis.

Wat zou de reden zijn waarom iemand een ADSL modem zou tweaken.....?
Juist zodat deze fungeert als router en je niet constant een pc met routing software (waar je dus de portmapping doet) aan hoeft te hebben staan.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat kan wel kloppen, maar een router is wel iets dat je moet programmeren, wil het echt goed zijn werk doen. Als een proggramma nl van poorten gebruik maakt dan moet het op de poort waarnaar geluisterd wordt wel iets ontvangen. En dat doet een router niet automatisch helaas. Pakketjes die door een bepaalde poort de router binnenkomen worden ontdaan van die portinformatie en vervolgens naar alle ip-adressen verstuurd. Zonder die port info weet de ontvangende pc echter niet dat de pakketjes specefiek voor hem bedoeld zijn. Als je portmapping aanzet dan krijgt de router er een funcite bij: Hij stript nog steeds de portinfo van de binnenkomende pakketjes af maar kijkt vervolgens in een tabel om te zien of het pakketje dat via een specefieke poort aangeboden wordt ook weer met specefieke portinfo doorgestuurd moet worden. Als dat zo is (met portmapping kun je specifiek aangeven welke poorten gemapt moeten worden)dan wordt die infomatie weer toegevoegd en wordt het pakketje naar het bestemde IP-adres verstuurd. Alleen dan zal de ontvangende pc begrijpen dat dit een pakket is voor een specifieke applicatie die op de pc draait.

Dit is overigens standaard MCSE TCP/IP kennis :P

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op dinsdag 01 januari 2002 17:45 schreef ElCondor het volgende:
Dat kan wel kloppen, maar een router is wel iets dat je moet programmeren, wil het echt goed zijn werk doen. Als een proggramma nl van poorten gebruik maakt dan moet het op de poort waarnaar geluisterd wordt wel iets ontvangen. En dat doet een router niet automatisch helaas. Pakketjes die door een bepaalde poort de router binnenkomen worden ontdaan van die portinformatie en vervolgens naar alle ip-adressen verstuurd. Zonder die port info weet de ontvangende pc echter niet dat de pakketjes specefiek voor hem bedoeld zijn. Als je portmapping aanzet dan krijgt de router er een funcite bij: Hij stript nog steeds de portinfo van de binnenkomende pakketjes af maar kijkt vervolgens in een tabel om te zien of het pakketje dat via een specefieke poort aangeboden wordt ook weer met specefieke portinfo doorgestuurd moet worden. Als dat zo is (met portmapping kun je specifiek aangeven welke poorten gemapt moeten worden)dan wordt die infomatie weer toegevoegd en wordt het pakketje naar het bestemde IP-adres verstuurd. Alleen dan zal de ontvangende pc begrijpen dat dit een pakket is voor een specifieke applicatie die op de pc draait.

Dit is overigens standaard MCSE TCP/IP kennis :P
Prima dit lijkt me duidelijk maar hoe je het met een getweakt alcatel modem?
Btw. kijk naar mijn logo......mcse? ;)

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Doh! |:(

ja en je sig is ook een weggevertje! Domdomdom van me...
Eens even denken... hoe zou je dat doen met een router. Ik heb er geen ervaring mee moet ik bekennen, ik heb mijn modem nl niet getweaked. Ik weet wel dat je bijv. met je Iexplorer kunt inloggen op een webpagina die de instellingen van de router weergeeft. Daar is geloof ik ook een portmapping tabel te vinden. Configuratie daarvan is vrij self explanatory. Wellicht is meer informatie op een van de sites van Alcatel of wellicht kan een van de andere tweakers hier zijn licht over laten schijnen?

Iemand?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Heb ik hier ook. Komt doordat ik een FreeSCO router heb. Kmoet nog steeds mijn poorten mappen... In het Network Troubleshootingforum staat Het Grote Poortmappingsverhaal. Lees dat maar eens goed door.

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Hier staan inderdaad tig topics over en iedere keer het verhaal dat je je poorten moet mappen, wat opzich ook logisch is. Of het daarna werkt ? heb het nergens teruggevonden. Heb zelf ook een getweaked ADSL modem en krijg de filetransfer in MSN absoluut niet aan de gang, zelfs als ik al mijn poorten doormap. Waarschijnlijk kan het gewoon niet........of is het iemand toch gelukt ? (btw voor de tweak lukte het wel..)

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 14:26 schreef Yepaap het volgende:
Hier staan inderdaad tig topics over en iedere keer het verhaal dat je je poorten moet mappen, wat opzich ook logisch is. Of het daarna werkt ? heb het nergens teruggevonden. Heb zelf ook een getweaked ADSL modem en krijg de filetransfer in MSN absoluut niet aan de gang, zelfs als ik al mijn poorten doormap. Waarschijnlijk kan het gewoon niet........of is het iemand toch gelukt ? (btw voor de tweak lukte het wel..)
Sorry heb even een poosje niet op tweakers gekeken...
Uiteraard is het wel logisch dat je je poorten moet mappen...
Ik heb in de NAT tabel van het (alcatel) dan ook poort, ik geloof 443, doorgemapped daar mijn interne ipadres.
Ik kan nu wel files verzenden, alleen niet ontvangen....

Ikke nie meer snappe.... gaat het ontvangen over een andere poort o.i.d.?

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 14:50 schreef Elroyv het volgende:

[..]

Sorry heb even een poosje niet op tweakers gekeken...
Uiteraard is het wel logisch dat je je poorten moet mappen...
Ik heb in de NAT tabel van het (alcatel) dan ook poort, ik geloof 443, doorgemapped daar mijn interne ipadres.
Ik kan nu wel files verzenden, alleen niet ontvangen....

Ikke nie meer snappe.... gaat het ontvangen over een andere poort o.i.d.?
Ik heb nog even wat zitten rommelen en heb het net nog ff geprobeerd met iemand.
Versturen ging en ontvangen ook....
Ik heb in het modem in de expert modus de defserver gedefineerd....

Pagina: 1