Toon posts:

[ADSL] waarom kan ik PPTP niet verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
misschien is het al eerder beantwoord in één van de vele topics, maar ik kan het niet vinden.

Ik heb het modem geupgrade naar Pro (eitje) en het ip-adres, subnetmask en gateway ingesteld, alsmede de DNS-servers. Ook nog simpel.

Nu ga ik naar http://10.0.0.138 om die PPTP-velden ed te verwijderen. Echter, hij gaat verbinden naar i-net (ook geen probleem) maar hierdoor kan ik dus dat eerste PPTP-veld niet verwijderen. De stappen daarna gaan natuurlijk ook mis!
Hoe wordt dit veroorzaakt en hoe kan ik het voorkomen/omzeilen? Kan het niet gewoon via Telnet? En hoe dan?

bij voorbaat dank!!!

Verwijderd

Dan moet je ff op de verbinding rechts klikken en dan eigenschappen. Dan naar opties en daar moet je het ff uitvinken.

tada!!...

Maar ik ben ook bezig met dat op http://10.0.0.138, als ik een PPP iets wil aanmaken en de DNS servers invul krijg ik een fout : DNS malformed

Ik hoop dat je mij kan helpen...

PS. zie mijn topic

Verwijderd

Topicstarter
Heej, bedankt voor de response....alleen, wat bedoel je met uitzetten? Ik zie alleen "Dialing properties" en "Redialing options".

Wel zie ik onder Networking een dropdown met "Type of VPN" en die staat bij mij ingesteld op "PPTP VPN". Andere mogelijkheden zijn "Automatic" en "L2TP IPsec VPN". Moet ik één van deze twee selecteren, of gaat het om een andere optie?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Er zijn toch wel meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn? (en wellicht een oplossing gevonden)....

Verwijderd

Topicstarter
*schop* (ja sorry ik wil het echt weten)

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem; Dit komt omdat je waarschijnlijk met internet bent verbonden (je hebt in IE ingesteld dat je de Mxstream VPN connectie wilt gebruiken)
Je moet NIET inloggen bij je provider, maar gewoon off-line blijven.
Dan moet je in Internet Explorer bij extra; opties; verbindingen; geen verbinding kiezen aanklikken....
Dan gaatie namelijk via je lan proberen op het adres te komen wat je intikt, en dat kan omdat je modem op je lan aangesloten is....

Misschien heb ik het wat brak uitgelegd, maar dat is niet m'n sterkste punt...Ik hoop dat je eruit komt..succes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ISSIS,

dat was het inderdaad. Ik moest wel een aantal keren de dial-up wegklikken toen ik bezig was maar nu werkt het! Perfect! Nu ben ik echt blij.... :) Dank!

EDIT: zie alleen dat je niet meer kan pingen en tracen enzo... volgens mij door dat NAT veroorzaakt. Maar daar schijnt ook een workaround voor te zijn dus die ga ik maar eens opzoeken.
Pagina: 1