Detonator drivers problemen boven 21.83 !

Pagina: 1
Acties:

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 15:27

jelmo

A.K.A. jelmo

Topicstarter
Ik ging laatst dus weer eens op website kijken van nvidia voor nieuwe detonator drivers te downen ... en wat zag mijn oog, Speciale drivers voor de bijgeleverde 3d bril die lag te verstoffen in mijn kast vanaf de dag dat ik de kaart gekocht had...

dus ik dacht Downen zo gezegt, zo gedaan, zo geinstaleerd ... ik rebooten en *klap* mijn geavanceerde beeldscherm opties waren kapoet ... en ja ik had deze opties nodig om bijvoorbeeld mijn tv-out aan te zetten...

Dus na tijdje gekloot nog nix dus ik :'( de nieuwste detonator drivers gedowned en geinstalleerd daarna gereboot, en toen brak helemaa de hel los, want het volgende probleem onstond:

ik zag heel even mijn achtergrond an daarna leek het wel of hij 1 pixel hoog een lijn van mijn beeldscherm pakte en daarmee heel mijn beeldscherm vulde ... ik rebooten ... nog steeds zelfde prob...

ik veilige modus ik beide drivers weg gegooid, en gereboot...

Weer in windows aangekomen opnieuw nieuwste drivers geinstalleerd: detonator 23,11 en gereboot en weer zelfde probleem ... :'(

nu benk weer terug na veel geklooi (zoals wegvallende muis) weer terug bij detonator 21,83 en nou is mijn vraag ... wat deed ik fout en hebben nog meer mensen dit probleem gehad en zo ja wat is hiervoor de oplossing ... ?

Sorry voor het super lange verhaal maar dan weet je precies wat er gebeurd is !

samengevat HELLUP :)

I don't ride fast, i fly low

Verwijderd

[OFF TOPIC]
Misschien vond je pc die bril niet lief ?
Wat wel eens wil helpen is praten met je pc, net als vrouwen tegen de geraniums doen... :+
[/OFF TOPIC]

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Topicstarter
hehehe ... een offtopic is leuk ... zolang er ook een ON topic in je post zit ;)

Verwijderd

je bent niet de enigste... gebruik je winXP?
Zelf enige tijd terug 23.11 eroverheen gezet en onmiddelijk lock-ups. Draai nu 21.83 en die zijn wel stabiel en omdat de perfomance met de 22.xx en 23.xx *zeer* weinig verschilt is het op zich ook geen probleem. Je kunt het beste maar gewoon wachten op de volgende WHQL detonators en kijken of die wel stabiel zijn.

Verwijderd

weet iemand of er al weer drivers op komst zijn ? 23.XX 24.XX ?

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 20:12 schreef -SK- het volgende:
weet iemand of er al weer drivers op komst zijn ? 23.XX 24.XX ?
www.3dchipset.com

Verwijderd

Ik heb dus dezelfde ellende met men NVIDIA kaartje onder XP. Spontane lockups na de laatste drivers geinstalleerd te hebben..ook maar weer terug naar 21.83. Alles draait weer als een zonnetje!

Greetz,

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:55

Dark

who tweaked the light?

Voor die stereoE (dat E-tje betenken engels) mooet je de systeem instellingen voor taal op engels(us) instellen, dan werkt dat paneeltje prima...

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 01:11 schreef Dark het volgende:
Voor die stereoE (dat E-tje betenken engels) mooet je de systeem instellingen voor taal op engels(us) instellen, dan werkt dat paneeltje prima...
Wegkwijt?? Teveel schermpies open :?

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Speciale drivers voor de bijgeleverde 3d bril
dat zijn de stereoE drivers van de nvidia site, waar de topicstarter het over heeft...

nix teveel open, en de enige die de weg een beetje kwijt lijkt ben jij...

Verwijderd

*zucht* tis al laat hey...zag et namelijk nie in de post staan...excuse moi als ik je beledigd heb

Greetz,

Verwijderd

Gebruik dan ook gewoon oudere drivers: probleem opgelost :).

Bril zit niet voor nix onder het stof.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Die 23.11 drivers zijn enorm brak :r
Je kent toch wel die demo van 3dmark in het begin dat je dat directx plaatje ziet bewegen?
Dat begon bij mij te schokken met die 23.11 drivers.
Heb nu de 21.83 drivers weer :)

Nvidia heeft zich een beetje vergist met deze drivers uit te brengen volgens mij. |:(

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

drivers zijn idd erug brak, hier ook af en toe lockups...maar t begint nu beter te draaien :?

• Dark

Dark

who tweaked the light?

23.11 doen het bij mij ook raar jah: ik heb 2 pc's de ene met een P3+iBX chipset, de andere P3+i815 chipset, beide met geforce en xp uitgerust, verder ongeveer gelijk, wat nic's, sound enz.

Op de bx chipset krijg ik vaak BSOD's met 23.11, maar op de 815 doet alles het prima... error 0x00000077 krijg ik dan, dat betekent hardware failure...

wat nog gekker is, is dat als ik dan ander(corsair) geheugen op dat 815 bordje prik (zit nu infineon op, maar ik heb ook nog corsair pc150 liggen voor tests), dan krijg ik daar ook errors mee... plaats ik de infineons weer, dan is het weg :? met 21.83 of 22.80 heb ik dat niet...

Conclussie moet wel zijn dat de 23.11's brak zijn, maar ik heb geen verklaring voor het feit dat ze het op mijn 815 bordje wel heel lekker doen als ik dat infineon mem (natuurlijk @ fsb 150 >:)) gebruik... wel las ik ergens iets over agressief adresseren van het geheugen op het madonion board inzake de 23.x drivers, misschien is dat wel waar. De BX is van zich zelf wat sneller met geheugen dan de 815 chipset, dit in combi met de agressie van de nvidia driver gaat dan mis. De tragere 815 krijgt hier alleen last van bij gebruik van extreem snel geheugen, met een fractie trager mem gaat het gewoon goed.

Ook ben ik nog even bij corsair ten rade gegaan, met de vraag waarom de infineons wel op 150 blijven werken en hun speced 150mem niet. Die komen ook met een dergelijk verhaal, dat de timings op hun mem critischer zijn, en dat dit nog eerder naar voren komt bij gebruik van meerdere bankjes.

Alles wijst idd in de richting van het feit dat de 23.x 'iets' te aggressief de agp-bus of het geheugen benadert, laten we maar hopen dat nvidia daar ook snel achter komt, en weer eens wat nieuwe drivertjes released of lekt, want zo is het niks...

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Ik kon mijn divxjes niet meer fulscreen afspelen en verder deed hij het goed.
Ik heb dus toch maar weer de 21.83 geinstaleerd.

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Topicstarter
iedereen bedankt vooor de reacties, en ik draai btw windows 98 ... en als iedereen die 23,11 kut vind dan wacht ik wel op de volgende ... ennuh heb je eigenlijk wel wat aand at brilletje ? ?

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 20:29 schreef jelmo het volgende:
iedereen bedankt vooor de reacties, en ik draai btw windows 98 ... en als iedereen die 23,11 kut vind dan wacht ik wel op de volgende ... ennuh heb je eigenlijk wel wat aand at brilletje ? ?
Tis meer een hebbedingetje dan dat je het veel gebruikt ofzo, niet zoiets als de enter toets.. :P

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Topicstarter
hehehe niet ? :D ;) neej maar zie je wel een verschil zalk maar zeggen ... ?

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Als je een via chipset hebt, dan helpt het wel om de nieuwste 4-in-1 drivers te installen, die verhelpen veel problemen met die nieuwste nvidia drivers
Pagina: 1