Toon posts:

tv out verlegegn naar beneden

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een vraagje

ik wou een draadlose tv out set kopen mja die was uitverkocht en nu heb ik het volgend idee

tvout kabel naar beneden trekken
audio kabels naar beneden trekken

dat is geen probleem maar voor het volgende heb ik nog geen oplossing

ik wil nl de muis en keyboard ook naar beneden doortrekken
deze zijn beide ps2 en nu is mijn vraag hoe kan ik dat het beste doen ? welke kabels moe ik er voor gebruiken ( dan soldeer dik de connectoren er zelf wel op ) en hoe split ik deze ? zijn er ps2 T stukken te koop dus tussen stukken voor 1 ps2 ingang waar ik 2 dingen op aan kan sluiten ?

is dit mogelijk wat ik wil of is er een totaal andere manier die ik over het hoofd zie ?

bvd shitghoofd

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
over hoeveel meter praat je dan?
Want zo'n TV-out kabel mag volgens mij niet veel langer dan 10 meter zijn, wegens kwaliteitsverlies.
En ik denk ook niet dat je ergens hele lange ps2 kabels zult vinden, of je moet ze zelf maken.

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Conrad had geloof ik van die verlengdoosjes voor PS/2. Maar als je een beetje normale kabel hebt dan valt het best mee wat betreft kwaliteitsverlies. 15 meter is iig prima haalbaar hoor. Voor een DVD-tje of divx is het beeld dan nog goed te noemen.

* mr_daTA heeft het probleem niet meer sinds ik een losse DVD speler heb :)

Chance favors the prepared mind

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij om divx en als ik nu een dikkere kabel voor die tvout gebruik ? geluid is geen probleem

en voor die ps2 is daar ook een lenge limit voor ? dacht zelf aan utp kabel ofzow

• WFvN
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 28 december 2001 18:57 schreef shithead het volgende:
ik wil nl de muis en keyboard ook naar beneden doortrekken
Waarom geen draadloos?

Verwijderd

Topicstarter
mja wou dus draadloos halen maar die waren al uitverkocht setje van normaal 350 piek voor 119 en ik ben nie van plan om 3 a 400 piek voor draadloos uit te geven

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Kan ik me wat bij indenken.

Maar moet je voor de grap ook eens kijken wat verlengkabels kosten voor toetsenbord en muis.... en over die waarschijnlijk redelijke afstand.....

Ik denk dat je dan ook schrikt van de prijs

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Je kan je video signaal ook draadloos overbrengen... bij grote afstanden zijn kabels een beetje te brak nl.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Topicstarter
ehm weet iemand waar ik die setjes kan kopen ? of hoe ze te koop genoemd staan zodat ik ze misschien via pricewatch kan vinden ?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 28 december 2001 19:59 schreef shithead het volgende:
ehm weet iemand waar ik die setjes kan kopen ? of hoe ze te koop genoemd staan zodat ik ze misschien via pricewatch kan vinden ?
http://www.marmitek.com/

Memo verkoopt die zooi in ieder geval. http://www.memo.nl
Ik meen dat de kijkshop ze ook heeft... maar dat weet ik niet helemaal zeker.

edit:

Jah... ook de kijkshop heeft ze...

http://www.kijkshop.nl

dan zoeken bij computerzooi en dan hardware

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Is het dan niet makkelijker om je pc beneden te zetten, of een extra pc kopen zonder monitor, want dit gaat waarschijnlijk niet lukken en zal alleen maar frustatie opwekken :)

* LeonM denkt trouwens niet dat je een ps2 kabel zo lang kan maken

Verwijderd

Topicstarter
ehm DEZE PC BLIJFT HIER JA !!!!!!!!!!!!!!!!

HEB JE DAT BEGREPEN

:)

Verwijderd

Topicstarter
mja die setjes zijn ook nog rond de 250 a 275 piek zie ik wel :( snif word weer sparen

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 28 december 2001 23:19 schreef shithead het volgende:
mja die setjes zijn ook nog rond de 250 a 275 piek zie ik wel :( snif word weer sparen
Indeed

Bovendien.... ik heb geen ervaring met die dingen, maar ik heb begrepen dat (sommige) storingsgevoelig zijn......

Volgens mij is voor jou de goedkoopste (en beste) oplossing nog steeds een draadloos toetsenplankje met een staartloos muisje te nemen....

Iemand met andere ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
mja die gaan nie door muren en maar op 4 meter als je geluk hebt

en dan ben ik ook 150 piek kwijt + kabels ben ik ronde 250 kwijt als ik geluk heb

dus maar is kijken wat ik volgende maand doe

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Als je een goede kwaliteit kabel koopt dan kan je best wel wat metertjes hebben.. houd er wel rekening mee dat iedere meter verlies is.. een goede kwaliteit plugies/aansluitingen kopen is hierin wel echt een must.. niet gaan lopen prielen gewoon goed spul kopen... scheeld je heel veel ergenissen..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Topicstarter
hmmzz ja is wel zo maar dan ben je net zoveel kwijt uiteindelijk als voor een draadlose set heb ik net ff berekend ( en met goede kabels nog ietsjes meer dan draadloos setje )

moet ik me maar is gaan informeren voor die draadlose setjes zodat ik daarin een goede krijg met goed beeld en zeker goed geluid dan kan ik die met bbqs in de tuin nog gebruiken enz :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 29 december 2001 02:44 schreef shithead het volgende:
hmmzz ja is wel zo maar dan ben je net zoveel kwijt uiteindelijk als voor een draadlose set heb ik net ff berekend ( en met goede kabels nog ietsjes meer dan draadloos setje )

moet ik me maar is gaan informeren voor die draadlose setjes zodat ik daarin een goede krijg met goed beeld en zeker goed geluid dan kan ik die met bbqs in de tuin nog gebruiken enz :)
Bedenk wel dat je dan nog niet klaar bent...

Je hebt het wel over het draadloze setje voor audio en video. Maar je moet ook de boel kunnen aansturen vanuit de woonkamer, dus zal je nog steeds de bediening van toetsenbord en muis naar beneden moeten krijgen... dat wil weer niet met zo'n zelfde draadloos setje als je voor audio en video wilt halen....

Verwijderd

niet echt gadget dit

moved GT >> HA

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Mischien een gek ideetje, maar waarom niet een utpkabeltje trekken en beneden een oud brak pc-tje neerzetten met een kaartje met tv-out?
Specs hoeven maar erg licht te zijn omdat je de 2e pc alleen maar als doorgeefluik gebruikt, wanneer je via bv pc-anywhere (of andere proggies) je met de 2e pc de hoofdpc aanstuurt.

of is dit nu echt een slecht idee?

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57
Hmmm...
sparen zul je sowieso moeten, ben ik bang voor je.

Voor een draadloos TV setje (Bv. de Marmitek Gigavideo 50) betaal je ook zo 250 piek. En dan heb je kwaliteit die vergelijkbaar is (als je de zooi goed richt) met het RF signaal wat de gemiddelde modulator in een videorecorder kan leveren (in ieder geval niet de kwaliteit van een s-vhs of composite kabel).

Een gewone kabel lijkt dus toch de betere oplossing. Maar dan moet hij niet veel langer zijn dan een meter of 5. Dit kan voor S-Video geloof ik nog nog net, en Composite kabels (gaan over zelfde soort kabel als tulp voor audio) mogen ook nog best wel aardige lengte hebben. Toch zul je ook hier niet te el-cheapo achtig moeten denken. Het blijft veel signaalverlies wat je gaat krijgen (voor audio geldt dit minder dan voor video).

En de besturing: tjsa... Ik zou echt niet weten hoe lang keyboard- en muis kabel mogen zijn. Ik zou hier toch gaan kijken naar de "mouse remote" van Marmitek. Deze is volgens mij niet al te duur (ongeveer 150 gulden) en je kunt er flinke afstanden mee overbruggen, ook door muren en zo heen.

In ieder geval: bezuinig niet maar ga voor kwaliteit.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• arjandijk162
  • Laatst online: 14-08 13:39
Marmitek gigavideo 50: sorry heb er net voor 200,- een verkocht pricewatch:Marmitek Giga Video 50 MP3 / IR FL 249,-
+ mouseremote pricewatch: Marmitek Mouse Remote Control FL 119,-
of Realmagic Hollywood+ Remote Control
Afstandsbediening voor de Realmagic MPEG-1/2 Add-on * Winamp Geschikt * (art.5022)
fl 99.00 / 44.92 incl. BTW (fl 83.19 excl. BTW)
is ook wel te gebruiken voor divx denk ik, de marmitek verlengt de afstandsbediening en zo kun je beneden lekker je divxen kijken

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Even een aanvulling op de mensen die hebben gezegt 'kwalitatief goede kbel kopen'. Je moet kabel hebben die ca 1 cm dik is, daar zit een filter in zodat het signaal nog langer 'goed' blijft. Die goedkope 5 mm, formido-/praxis-/gamma-'shit' heb je dus niks aan.

Het is even dat je het weet.

* LauPro ziet op het moment hetzelfde als hij door het raam kijkt of op de tv (via de pc), boven |:(

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 30 december 2001 01:05 schreef igg het volgende:
Mischien een gek ideetje, maar waarom niet een utpkabeltje trekken en beneden een oud brak pc-tje neerzetten met een kaartje met tv-out?
Specs hoeven maar erg licht te zijn omdat je de 2e pc alleen maar als doorgeefluik gebruikt, wanneer je via bv pc-anywhere (of andere proggies) je met de 2e pc de hoofdpc aanstuurt.

Idee is goed maar...

Bij gebruik van PC-Anywhere gaat het zo traag als zwemmen door bagger. Bovendien verneukt die de kleuren nogal als de videokaarten ook maar iets van elkaar verschillen in kleurendiepte.

Uiteraar zou je WinXP kunnen gebruiken. Dit draait een stuk vlotter dan PC-Anywhere maar nog niet snel en vloeiend genoeg om lekker een divx ofzo te kunnen kijken.

nog niet lekker uitvoerbaar...

Tenzij........

Je gebruik gaat maken van een 2e pc om de eerste pc aan te sturen. Dan moet je wel weer die audio en videokabels naar beneden trekken (en de netwerkkabel). Dan met Remote Assistance inloggen op je normale pc en zodoende de boel besturen... maar dat kan dan ook met PC-Anywhere... de kleuren en snelheid doen er dan niet echt toe.

Mja... wat is duurder... een pc met netwerkje of draadloos toetsenbordje?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 30 december 2001 11:04 schreef laupro het volgende:
Even een aanvulling op de mensen die hebben gezegt 'kwalitatief goede kbel kopen'. Je moet kabel hebben die ca 1 cm dik is, daar zit een filter in zodat het signaal nog langer 'goed' blijft. Die goedkope 5 mm, formido-/praxis-/gamma-'shit' heb je dus niks aan.
een 1cm dikke kabel? Ehm...... hoe kom je aan die wijsheid? 1cm dik... weet je wel wat je zegt?

Zelfs de normale huis-tuin-en-keuken-kabels voor radio en tv zijn veel dunner dan dat... Wat zeg ik... zelfs Scart is dunner....

Ik heb hier 27 meter AUDIO-kabel liggen wat ik gebruik voor video met m'n composiet-aansluiting en ik heb gewoon goed beeld.
De kabel die ik gebruik bestaat uit 4 strengen die naast elkaar liggen; opgebouwd als koptelefoonsnoertjes dus een isolatiemantel, daarbinnen een geisoleerde kern met tussen de 2 isolatiemantels nog een ongeïsoleerd vrachtje koper.... alleen wel wat dikker dan koptelefoonsnoer en bovendien niet 2 maar dus 4 van die strengen naast elkaar.

De dikte van elke kabel is (buitenmantel gemeten) maar 2,5mm ofzo en dus lang niet een complete centimeter.

Het is even dat je het weet.

Kosten? Iets meer dan 2 gulden per meter. Daarbij heb je dan dus 4 snoeren.... 1 voor video, 2 voor audio en nog 1 ongebruikt....

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

He! Da's toevallig. Ik zag op de pagina van de Makro zo'n Marmitek setje staan in de aanbieding voor ik d8 fl 200,-- (ex btw). Ik weet niet of je een pasje hebt of iemand kent die hier komt, maar het is een tip... ;)

Nederlander in België

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

move >> AV

• arjandijk162
  • Laatst online: 14-08 13:39
klopt idd van die marmitek bij de makro, een draadloos toetsenbord haalt het niet over die afstand, de logitech trackman live (30ft) komt een heel end

Verwijderd

Dat gezeur over de dikte van de kabel om je beeld naar beneden te zenden is gewoon gelul.
ik heb hier een PC op zolder staan met een circa 15 meter TV kabel aan mijn tv-out en deze geeft perfect beeld op mijn tv.
Waar je op moet letten is dat er een dikke ( circa 1 tot 1,5 mm )koperen binnen draad in de kabel zit.
Mijn kabel koste me circa 22,-

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 30 december 2001 20:37 schreef melanieromy het volgende:
Dat gezeur over de dikte van de kabel om je beeld naar beneden te zenden is gewoon gelul.
ik heb hier een PC op zolder staan met een circa 15 meter TV kabel aan mijn tv-out en deze geeft perfect beeld op mijn tv.
Waar je op moet letten is dat er een dikke ( circa 1 tot 1,5 mm )koperen binnen draad in de kabel zit.
Mijn kabel koste me circa 22,-
Dank u.... :)

Verwijderd

Topicstarter
denk dat ik toch maar voor die draadloze shit ga dan

is ff informeren of die qualiteit van die dinge nog een beetje wat is

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Die draadloze marmitekt was bij mij echt BAGGER in kwaliteit.

Ik gebruikte het op 7 meter en ging door een houtenplafonnetje.

Ik had strepen door het beeld, en ghosting effecten.
(Veel storing van de omgeving ofzo?)

Kun je beter de videoband gaan kijken dan de DVD.

Later heb ik gewoon draden getrokken, en dat gaf een veel mooier resultaat.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31
Laatst heb ik voor iemand n tv kabeltje van Cat6 netwerkkabel gemaakt, 7 meter lang ofzo :)
Werkt prima.. aan de TV-kant n scart-stekker gezet en aan de andere kant n 3.5 mm stereoplug en s-video stekker.
Waarschijnlijk werkt het met muis en toetsenbord ook prima op deze manier.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
mja dat draadloos lijkt me ideaal ( lekker met bbqen in de tuin tvtje ofstereo zeten )

mja als het nie werkt :(

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33
Op maandag 31 december 2001 18:31 schreef FatalError het volgende:
Laatst heb ik voor iemand n tv kabeltje van Cat6 netwerkkabel gemaakt, 7 meter lang ofzo :)
Werkt prima.. aan de TV-kant n scart-stekker gezet en aan de andere kant n 3.5 mm stereoplug en s-video stekker.
Waarschijnlijk werkt het met muis en toetsenbord ook prima op deze manier.
Dat heb ik laatst ook gedaan, met als resultaat dat je lekker visueel mee kunt genieten van je geluid :r Misschien omdat het composiet is ipv s-video, maar ik stuur gewoon s-video door de kabel, en dan met een condensatortje in de scartkabel wordt het composiet (tv lust geen s-video -> z/w)...
Hmm. Okee, cat 5 dan :) Maar was wel maar 5 meter...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

als je nou een 6 aderige kabel koop en daar maak je usb stekkers aan want bij dynabyte stond laatst in hun krantje dat ze een kastje hebben waarvan je van 1 usb 2 ps2 conectoren vankan maken

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 19:11 schreef lOdUde het volgende:
over hoeveel meter praat je dan?
Want zo'n TV-out kabel mag volgens mij niet veel langer dan 10 meter zijn, wegens kwaliteitsverlies.
En ik denk ook niet dat je ergens hele lange ps2 kabels zult vinden, of je moet ze zelf maken.
ik heb thuis 90m kabel gelegd :) gewoone zoals die waarmee je je boxen op je versterker aansluit. namelijk 2*30m voor audio en 30m voor beeld en ik heb erg sherp beeld

Verwijderd

Topicstarter
hmmzzz mja kastjes dit kastjes zus enz dat kost ook allemaal weer extra :) tis allemaal maar kleuten eigenlijk wou dat ik zeker wist dat die draadloze shit dingen goed werkten mja bijna niemand heeft die dingen

Verwijderd

Hoe vaak gebruik jij 'shit'in 1 post, en heeft het te maken met je username? :? ;) >:) :+ :D :P

Verwijderd

Hoe moeilijk is het om gewoon een paar kabeltjes te trekken en dan te kijken of t werkt. Ik bedoel het is maar voor divx....

Voor de bediening van je pc kan je misschien een ir-ontvanger maken. kijk daarvoor ff in de search.

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Op zondag 30 december 2001 12:47 schreef wfvn het volgende:

Mja... wat is duurder... een pc met netwerkje of draadloos toetsenbordje?
Tuurlijk is een pc met network duurder maar een toetsenbord gaat zoals al eerder verteld niet door muren heen en deafsteand van het signaal is ook seer kort....

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

wat ook een oplossing is gewoon die draadloze tv set en dan een goedkoop muisjuh met een lang ps/2 kabeltje (als dit kan tenminste (wat is de max lengte van ps/2))

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Op zondag 30 december 2001 01:05 schreef igg het volgende:

Daar heb je toch een behoorlijke p3 voor nodig voor divx en dvd.

Verwijderd

[url="http://www.mcsnet.nl voor 95 Euro + verzendkosten ben je klaar. Kan je evt ook nog met een infraroode muis of keyboard gaan klooien
Pagina: 1