Toon posts:

ics met freesco ..trager?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem......mijn internet is echt zo traag als dikke stront, normaal niet (alleen niet na het checken van de chello kabel in de desktop 10/100 kaart)
ik heb een freesco routertje met 2 10 mbit kaartjes
en dan een switchje 10/100
de rest van mijn pc's zijn in het bezit van 100 mbit kaartjes. is het mogelijk dat de netwerkkaart die in de router in verbinding staat met mijn netwerkje te traag is ; 10 mbit moet dit 100 zijn??
of weet iemand anders iets briljants?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Nu denk ik niet dat je een internet aansluiting hebt met meer dan 10mbit bandbreedte ;)
dus hoef je helemaal geen andere 100mbit nic te steken.

Wat voor pc runt die freesco op ?
Wat noem je "traag als dikke stront".
Werkt je dns wel goed ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Wat voor een pc is die router? op een 386 kan ik me voorstellen dat het traag is, dat heb ik namelijk zelf ervaren.

Ik denk dat een p100 genoeg is.

edit:

doe je pc een lol en smijt er een 10 Mbp/s kaart in. Bespaart processorgebruik en is voor internet toch niet nodig is omdat dit toch alleen maar op 10 mbp/s werkt.

Verwijderd

Topicstarter
-p200 64mb ram, 1 amd pcnet 10mbit onboard en een 3com 10mbit die je standaard bij chello krijgt, hij gaat in die amd kaart en gaat uit de 3com kaart naar het netwerkje

-dat noem ik als je eerst downde met 150 kbytes/sec
en nu zie je dat wel maar daarna loopt ie terug naar 50 kbyte en dan zelfs naar 22 kbyte/sec

Werkt je dns wel goed ?
hoe bedoel je dns, instelling?? hoe moet die staan dan?
in freesco?
ik heb trouwens een crossed kabel in mijn uplink en 2 normale kabels voor het netwerkje, dit is goed he?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op vrijdag 28 december 2001 19:24 schreef maroe het volgende:
-p200 64mb ram, 1 amd pcnet 10mbit onboard en een 3com 10mbit die je standaard bij chello krijgt, hij gaat in die amd kaart en gaat uit de 3com kaart naar het netwerkje

en nu zie je dat wel maar daarna loopt ie terug naar 50 kbyte en dan zelfs naar 22 kbyte/sec

Werkt je dns wel goed ?
in freesco?
ik heb trouwens een crossed kabel in mijn uplink en 2 normale kabels voor het netwerkje, dit is goed he?
heb je een hub of switch? dan moet je normale kabels hebben. gaat het van pc naar pc dan moet je cross-over kabel hebben (crossed dus).

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 28 december 2001 19:24 schreef maroe het volgende:

Werkt je dns wel goed ?
in freesco?
Aan de pc zal het dus wel niet liggen :)
trouwens beetje zonde van freesco op zo een mooi servertje te draaien :P

Je gaat van je freesco pc dus via cross kabel naar je hub ?
en dan de rest van de pc's gewoon op de hub.

Probeer eens van ipv met cross in uplink met een gewone kabel in een gewone poort van je hub.

Verwijderd

Topicstarter
ja het werkt wel wat beter, maar ik heb nog ff gedubbelchecked en ff de modemtester van coax.nl
eroplosgelaten via mijn netwerk en gewoon direct op de desktop pc (p3 600), het schijnt aan chello te liggen.....
(dat de speeds zo varieeren)
ff afwachten tot morgen, zal het wel gefixt zijn
het is inderdaad wel een beetje zonde zo'n p200 bak
maar ja ik krijg binnenkort nog een 486'je erbij (66mhz)
zou die ook goed werken met freesco?
moet je nog lokaal op de pc's een zonealarm installen of hoeft dat niet omdat freesco ipmazquearading heeft?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 28 december 2001 20:21 schreef maroe het volgende:
ja het werkt wel wat beter, maar ik heb nog ff gedubbelchecked en ff de modemtester van coax.nl
eroplosgelaten via mijn netwerk en gewoon direct op de desktop pc (p3 600), het schijnt aan chello te liggen.....
(dat de speeds zo varieeren)
ff afwachten tot morgen, zal het wel gefixt zijn
het is inderdaad wel een beetje zonde zo'n p200 bak
maar ja ik krijg binnenkort nog een 486'je erbij (66mhz)
zou die ook goed werken met freesco?
moet je nog lokaal op de pc's een zonealarm installen of hoeft dat niet omdat freesco ipmazquearading heeft?
hoeft eigenlijk niet zo omdat niemand van buiten dan kan connecteren op een poort van een pc anders dan je freesco routerje :)
tenzij je die portmapped natuurlijk

Pagina: 1