Waarde van netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
het is een beetje een heel erg algemeen onderwerp, dat weet ik. Klinkt eigenlijk ook heel raar. Maja, nevermind, ik moet het weten.
Ik heb namelijk een netwerkkaart gekregen/geleend van iemand, en een vriend van mij heeft er nog een nodig. Hij doet zijn modem weg, en die kan ik dan ruilen voor die netwerkkaart. Punt is, is dat een goede ruil? Een modem is over het algemeen duurder dan een netwerkkaart.

Het betreft een Winbond netwerkkaart, W89c940f. Zit een coax aansluiting en UTP aansluiting op.

Is Winbond überhaubt eigenlijk een goed merk?

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
ja is een goede ruil :?

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31
Een (win)modem kost tegenwoordig bijna net zoveel als een netwerkkaart. Ik overigens wel voor de ruil gaan. Dat modem kun je altijd nog een keer in een computer zetten als je deze gaat verkopen. Een netwerkkaart hoeft er dan meestal niet in.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Winbond is zeer zeker wel een merk(je).
Heb er ergens ook nog een liggen (10/100 kaartje).

De chipset die erop zit is vaker bepalender dan t merk. Er zijn bijv. bergen netwerkaartjes van no-name producenten met een Realtek chip erop (8029, 8039,etc).

Waarde van zo'n ding, errhh Hfl 25,= aangezien een gemiddelde Realtek kaart wel voor 40,= a 50,= te krijgen is.

Of t moet een ISA 10/100Mbit kaartje zijn die zijn wel weer 'goud' waard.

En om mezelf te verbeteren, het zal wel een 10 Mbit kaartje wezen gezien de COAX+UTP aansluiting.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Ah, fijn
Maar het is inderdaad een 10Mbit kaart lees ik op de site van Winbond. Dus dan wordt het ineens een stuk minder waard.
Een PCI uitvoering overigens

Het kaartje is bij hem bedoeld voor internet via de kabel. Vandaar ook dat ik hem heb verteld dat hij z'n modem nu wel weg kan doen.

• Predator
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Wat voor modem krijg je in de plaats ?
een analoge 56k ?
Ben jij eigenlijk wel iets met een modem :?

dat is TRAAAAAAAAAAAAG weet je wel ;)
* Predator heeft jaren via zo een rotding online gezeten
krie-kroe-pong-kree-krieeeeeee-pong-sschhhhhhhhhhhhhhhhhhh :+

persoonlijk zou ik niet ruilen.
Een nic kun je altijd gebruiken. Wat ben je met modem als je een snellere internet aansluiting hebt ? Met een nic ben je altijd iets.
Zelfs al heb je thuis maar 1 pc. Als je dan es naar een lan party of zo gaat, of gewoon es pc meeneemt bij iemand kan je tenminste data uitwisselen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Nou, om eerlijk te zijn is het een ruil tussen twee andere mensen.
Een vriend van mij had een netwerkkaart nodig omdat hij kabel heeft (en nog geen netwerkkaart)
en iemand anders heeft een modem nodig, en had een netwerkkaart.
Dus: *licht* ik ruil ze gewoon om.

Ik heb zelf geen behoefte aan netwerkkaarten. Ik heb alleen nog een ISA 10 mbit nodig, in PCI uitvoering neem ik toch alleen maar 100Mbit. Dus hier heb ik niks aan.

• Predator
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 28 december 2001 19:20 schreef Buggle het volgende:
Nou, om eerlijk te zijn is het een ruil tussen twee andere mensen.
Een vriend van mij had een netwerkkaart nodig omdat hij kabel heeft (en nog geen netwerkkaart)
en iemand anders heeft een modem nodig, en had een netwerkkaart.
Dus: *licht* ik ruil ze gewoon om.

Ik heb zelf geen behoefte aan netwerkkaarten. Ik heb alleen nog een ISA 10 mbit nodig, in PCI uitvoering neem ik toch alleen maar 100Mbit. Dus hier heb ik niks aan.
Nou ja dan is het wel een eerlijke ruil :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1