Toon posts:

gekloot met GF3 tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit hier met een tv-out probleempje, ik heb de search en die mooie faq gelezen maar werd er niet echt wijzer van. het volgende is aan de hand:

ik heb hier die aldi pc, je weet wel met GF3 + tv-out en 1,8ghz zooi. nu wil ik dat die op de tv kan worden aangesloten zodat ik divx enzo kan kijken, nou heb ik een kabeltje gehaald, aan de ene kant zit scart (hij moet in de video en via video naar de tv). en aan de andere kant die 2 aansluitingen voor in je kaartje (s-video en. nu heb ik die dus aangesloten en die scart in mijn video gedaan. Heb ik tvtool gedownload, maar die zegt dat ik geen tv-chip op mijn geforce 3 ti 200 heb,. en als ik dan tv druk valt mijn scherm uit. heb ik nou een verkeerd snoertje? of lukt dit gewoon niet via video?

help? :'(

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb hem nu zo dat ie het doet, maar hij doet het alleen via het geforce 3 programma, en nog steeds zegt die tvtool 5.3 dat ik geen tv-out heb!!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
tvtool ondersteunt waarschijnlijk je tvout sjip nog niet. vast een asus met zo'n philips sjip.

Verwijderd

Ik heb ook een probleempje met mn tvout...

Ik had altijd (op mn v7700deluxe van asus) gewoon Asus drivers geinstalled v6.49 Die had namelijk een megahandige optie om met een sneltoets je tv-out aan en out te doen!

Nu heb ik een nieuwe kaart (asus v8200deluxe ti500) maar als ik de asus driver daarvan install (v21.81) krijg ik tijdens het laden van windows (win2k pro uk sp2) een errorL
Anvshell.exe has generated errors blaballba
Dus de asus shell doet het niet (icoontje rechtsonderin komt ook niet)
Dus ik pak Detonator drivers v21.81 en v21.83. Die doet het gewoon goed (ook tvout, maar helaas zonder sneltoets :() maar dan moet er ofcorz een refreshrate fix overheen.

Maar nu komt het probleem,
Zodra ik de refreshrate fix installeer en mijn pc reboot, doet de tvout het niet meer!
Hetbeeld (en de TV) knipperen allebei een paar keer en dan komt het beeld gewoon terug op mijn monitor.
Als ik de driver opnieuw eroverheen installeer doet de tvout het weer, zet ik de refreshrate-fix eroverheen doet mn tvout het weer niet...

Weet iemand misschien hier een oplossing voor ?

Verwijderd

wanneer je die refresh rate fix installeert zet je waarschijnlijk je waarden van alle resoluties en kleuren zo dicht mogelijk bij 100 niet? ( dat zou ik doen ).

Nu zit hier het probleem. Bij overzetten naar de TV kunnen de drivers de refresh rate niet meer aanpassen en blijt hij maw op 100 staan, tv kan dat niet aan en je vliegt terug op je desktop op je monitor.

Ik heb de refresh rates van 800*600*16 en 1024*768*16 dan op 60 gezet ( aangezien ik altijd op 32 werk, blijf ik mooi op 100 werken op monitor ) en bij overzetten naar televisie lukt het dan wel omdat hij daar standaard 16bit kleuren gebruikt.

hoop dat het probleem hiermee is opgelost

Verwijderd

Oeeeehh wat een slimme oplossing :)
Daar kom ik zelf niet op... damn wat logisch inderdaad...

Thanx ik ga het strax proberen!
Pagina: 1