[DHTML] div element automatisch block

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
voor een menu structuur waar ik mee bezig ben maak ik gebruik van layers en ik gebruik op dit moment een javascript procedure om een bepaald soort elementen dicht te laten klappen. Het nadeel hieraan is dat de boom eerst helemaal uitgeklapt is (bij het inladen) en pas on onload van het body element word die dichtklap procedure aangeroepen . Ik zag nu ergens staan dat ik bij de create van het div element zijn style meteen kan instellen met
code:
1
<div id="ID_14Content" style="display: block" class="subMenuContent">

Maar dit functioneert niet. Hoe kan ik dit probleem fixen?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Alarmnummer: Maar dit functioneert niet. Hoe kan ik dit probleem fixen?
wat functioneert niet?

een DIV heeft namelijk sowieso al een 'display: block;'

dat betekent dat na het element een linebreak volgt, dit in tegenstelling tot 'display: inline;' die gewoon in teksten meeloopt, zonder breaks, een SPAN-element heeft dat.
'display: none;' is verder nog mogelijk, dat betekent dat het gehele element en zijn inhoud niet mee gerenderd worden, msie laat je nog wel elementen hierbinnen aanroepen, echter in mozilla is de gehele content uit het DOM verdwenen
'display: list-item;' is de laatste optie, dat is voor LI-elementen.

ik begrijp echter niet welke effect je met de style="display: block;" wilt bereiken in je code ..?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Alarmnummer
moet je even op mijn site kijken:
http://www.geocities.com/peter_veentjer
en dan naar die boomstructuur.

• Alarmnummer
ik wil graag dat een bepaald soort layers (met class subMenuContent) automatisch display:block hebben. Zodat alle nodes dichtgeklapt zijn. Op dit moment gebruik ik een javascript ervoor, maar die wordt pas aangeroepen als de pagina helemaal is ingeladen en dat is te laat. Vandaar dat ik het bij het opbouwen al wil doen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
Ik lees dit en ik denk : :?

Verwijderd

volgens mij zoek je helemaal geen display: block;

ik denk dat je visibility: hidden; nodig hebt ofzo...

en anders ben ook ik de weg kwijt.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
Op vrijdag 28 december 2001 20:57 schreef Cheatah het volgende:
volgens mij zoek je helemaal geen display: block;

ik denk dat je visibility: hidden; nodig hebt ofzo...

en anders ben ook ik de weg kwijt.
damn nu ik die pagina inlaadt... je hebt gelijk :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

... automatisch display:block hebben. Zodat alle nodes dichtgeklapt zijn.
dat is een contaminatie:
als elementen display: block hebben lijkt me dat je menu juist niet is dichtgeklapt;

daarvoor zou je de elementen display: none; mee moeten geven, zoals je kon lezen in mn korte beschrijving van de display-propertie.

pas dan wel op hoe mozilla daarmee omgaat, dat kan je problemen in je script opleveren (aanspreken van elementen die niet bestaan, als ze binnen een display:none zich bevinden )

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Alarmnummer
ik zat inderdaad verkeerd. block is laten zien ipv weghalen. none is de opl. thanx
Pagina: 1