Toon posts:

Cistron en hun nieuwe ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

hoe zijn bij jullie de reacties over het inschrijven bij Cistron.

Ik heb me half december aangemeld voor het MAXX abbo, ik kreeg gelijk een mailtje dat de aanvraag ok was, had de spullen gefaxed, waar alles op stond van mijn nieuwe ISDN aansluiting, een week later kreeg ik weer een mailtje waarin de voorwaarden stonden en daar stond ook in dat ik begin januari over internet zou beschikken, ik maar wachten en wachten.

Een week later kreeg ik een mailtje dat ik geen linesharing had en dat de aanvraag nu bij de PTT door was, ik keek nog een keer op de site van cistron en zag dat er wel ineens linesharing beschikbaar was, dus ik een mailtje sturen van doe me ook maar linesharing als dit nog gaat, hierop kreeg ik weer antwoord dat de aanvraag met linesharing zou zijn, ik weer blij en maar weer wachten tot dat ik wat zou horen of het zelfbouw pakket thuis gestuurd zou krijgen.

Nu kreeg ik vandaag het mailtje:

Wij hebben uw inschrijfformulier voor ADSL ontvangen.

U heeft op het inschrijfformulier een ISDN nummer opgegeven. Helaas is het
nog niet mogelijk om ADSL over een ISDN lijn aan te bieden. Wij verwachten
dit in het 2e kwartaal 2002 aan te kunnen bieden. Tot die tijd staat u
bij ons in de wacht.

Mocht u nog vragen hebben, dan verzoeken wij u om contact met ons
op te nemen. Voor vragen met betrekking tot uw aanvraag kunt u mailen naar
adsl@cistron.nl, voor meer technische vragen naar info@cistron.nl.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Cistron Broadband,

ADSL Administratie.

--------------------------------------------

Vet balen dus, net alsof ik voor het eerst een mailtje van hun terug kreeg terwijl ik er al 5 had gekregen en alles al beloofd was, hierop heb ik mijn ongenoegen geuit, en gezegd dat ik geen 3 maanden nog kan wachten en het ze verder uitgelegd, maar ben bang dat ik begin januari nu geen internet heb:(

Iemand anders ook nog zulke ervaringen mee gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand niet nog een snelle ADSL provider die minimaal 2048 down en 1024 up heeft? en betaalbaar uiteraard.

Anders verhuis ik wel naar America Uch uch

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Op vrijdag 28 december 2001 19:04 schreef savage007 het volgende:
Weet iemand niet nog een snelle ADSL provider die minimaal 2048 down en 1024 up heeft? en betaalbaar uiteraard.

Anders verhuis ik wel naar America Uch uch
1024 up is geen adsl.

de max van adsl ligt rond de 700 kbit.

Bij luna.nl kan je voor €69 per maand een 2048/512 account krijgen :)

wil je tochnog meer, www.metia.nl, daar kan je tot max 2mbit/2mbit krijgen, dat is dus SDSL ipv ADSL.
Voor het soort abbo is het vrij goedkoop...maar voor de gemiddelde particulier zal €195 tochwat veel zijn per maand :D

Verwijderd

als ik het goed begrijp heb je nu analoog...je kan die order naar isdn annuleren en een 2e analoge lijn aavragen (grofweg dezelfde kosten)

maar mooi dat je dit verteld...ik heb hier namelijk 2x isdn liggen (1 van mijn vader en een van mij)...dan zet ik wel die van mij over naar analoog en dat ik dan telefonisch bereikbaar ben bij mijn vader) omdat ik ook cistron wil hebben (cistron maxx:p)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

't Is wat lullig, maar ja, als op het moment dat de aanvraag richting de KPN ging linesharing nog niet mogelijk was, wordt het omgezet en heb je dus geen linesharing. Communicatie ging blijkbaar een beetje mis...

Voor hogere uploads: kijk eens bij bv luna.nl die hebben ook sdsl verbindingen (tenminste, binnenkort volgens de site) maar die zijn wel een stuk duurder dan 2048/512 adsl lijnen...

Exact expert nodig?

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Van de ADSL-pagina op de Cistron-site:
U kunt (met line-sharing) gewoon gebruik blijven maken van uw telefoon, voorlopig alleen analoog binnenkort ook ISDN.
Het staat er dus wel, in principe had je het dus kunnen weten. Maar dat doet er niets aan af dat ze dat veel eerder in de communicatie nog eens hadden kunnen benadrukken. Het is dus even vervelend.

Maar wat betreft de adviezen van degenen die voor mij reageerden: aanbieders als Metia en Luna zullen je waarschijnlijk ook geen ADSL over ISDN kunnen bieden. Net als Cistron gaat hun ADSL via het netwerk van BBNed, en BBNed biedt nou eenmaal nog niet die mogelijkheid. Als je dus toch zou wachten op ADSL over ISDN, maakt het weinig uit welke drie van die providers je kiest. Ik zelf zou waarschijnlijk met Cistron in zee gaan, maar dat is je eigen keuze.

Waarom wil je trouwens per se begin januari internet en wil je niet eventjes wachten tot je een goed product kunt krijgen?

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op zaterdag 29 december 2001 23:21 schreef Marger het volgende:
Van de ADSL-pagina op de Cistron-site:
[..]

Het staat er dus wel, in principe had je het dus kunnen weten. Maar dat doet er niets aan af dat ze dat veel eerder in de communicatie nog eens hadden kunnen benadrukken. Het is dus even vervelend.
Dat klopt niet helemaal, in het begin kon je wel ADSL icm ISDN aanvragen (waarschijnlijk omdat bbned al veel eerder verwachtte linesharing aan te kunnen bieden?) en stond er zelfs een ISDN Ethernetmodem op de Cistronsite vermeld. Misschien heeft hij in die tijd zijn aanvraag gedaan?

Foutje, niet goed gelezen, half december had Cistron de site al lang aangepast!

Maar goed, inmiddels hebben ze zoals je al aangaf de boel idd weer op orde :)

Verwijderd

Waarom wil je überhaupt nog ISDN als je ADSL hebt? De meeste mensen namen ISDN om telefonisch bereikbaar te blijven tijdens het internetten. Verschil van snelheid is slechts 8kbit meer: 64kbit ipv 56kbit (max). Ping bij een ISDN verbinding is wel stukken lager en je hebt een stabielere verbinding.

Maar als je eenmaal ADSL hebt denk ik dat je met je ISDN weinig meer doet. Je hebt er speciale apparatuur voor nodig (ADSL modem & splitter) dus als je een keer gaat verhuizen moet je of opnieuw kopen of weer ISDN nemen. En ISDN abonnement is 2x zo duur als analoog (BelBasis?) abonnement.

Vraag gewoon een tweede (analoge) lijn aan naast je huidige ISDN lijn. Dat is binnen 5 werkdagen gebeurd bij KPN! Vaak hoeft er geeneens een monteur te komen maar kan dit vanaf afstand gebeuren. Dan kun je nu al ADSL aanvragen bij Cistron en doe je nog mee met de kortingsactie die t/m 31 december 2001 geldt, maakt niet uit als de aanvraagsbrief iets later bij Cistron binnen is.

Cistron MAXX = :9 :9~ & >:)

Wel jammer dat ze upstream-specificatie hebben verlaagd van 700kbit naar 512kbit. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest, ik had al 2 isdn lijnen net 3 weken geleden afgesloten, en heb me begin de 2e week in december aangemeld, zonder linesharing, ik dacht dat het alleen om de linesharing ging, dus dan maar niet lullen heb toch 2 lijnen, maar nu weer ik niet meer of ik wel uberhaupt ADSL over een ISDN lijn kan krijgen of dat het alleen om de linesharing gaat:(

Als dit wel het geval is dan baal ik harddddd.

En de rede dat ik zo snel internet wil, is omdat ik altijd kabel had maar een huis heb gekocht, en daar net de pech had dat het een andere kabelmaatschappij is en het nog een paar maanden duurd, en ik download altijd veel, films series enz, dus voel me echt remie, MOET INTERNET, sorryyyyy maar zit nu al 2 weken thuis zonder en kan echt niet nog een paar maanden wachten, maar zoals het er nu uit ziet ga ik dus wel een extra telefoon lijntje trekken en de quattro fox effe herprogrammeren en dan maar niet downloaden. Maar mij blijft onduidelijk of ik nu wel ADSL of niet kan krijgen.

Laten we het beste er maar van hopen.

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 03:17 schreef CiPHER het volgende:

En ISDN abonnement is 2x zo duur als analoog (BelBasis?) abonnement.
ISDN (Belbasis) euro 23,79 : met nummerherkenning en wisselgesprek.

Analoog (Belbasis) euro 16,43 : voor nummerherkenning en wisselgesprek moet extra betaald worden a euro 1,13.

Ik heb voor die paar euro meer gewoon me ISDN lijntje gehouden.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik post het maar even hier, omdat het wat onzinnig is er een nieuw topic voor te openen, maar weet iemand wat dit inhoud:
Verder dient u te beschikken over een ADSL modem.
De alcatel ethernet modems die verkocht worden bij een mx-stream (C) pakket zijn na simpele her-configuratie ook bruikbaar bij ons abonnement.
wat gaat er met m'n modem gebeuren :?

gaan ze het "tweaken" zodat het router is ofzo :?

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Nee, ze zetten gewoon een instelling van dat modem anders. Ik weet niet precies wat, maar het heeft te maken dat ze een andere techniek gebruiken dan KPN. Bij Cistron gaat je verkeer allemaal wat directer naar het internet dan bij KPN, en dat moet je modem natuurlijk wel ff weten.

Verwijderd

Topicstarter
maaaaaaaaaaaaaaar nu weet ik nog steeds niet of ik nu wel of geen ADSL op een isdn kan krijgen of dat dit alleen over de linesharing ging, ik hoop dat ze morgen open zijn, maar ben benieuwd, heb toch graag het snelle abbo van hun ipv 2048 down, buhhh met 4 users is dit te weinig:(

Naar mijn mening moet het toch niets uitmaken of het over een analoge lijn of over een digitale lijn gaat??????? heeft iemand meer info??

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:35
Op zondag 30 december 2001 12:55 schreef savage007 het volgende:
maaaaaaaaaaaaaaar nu weet ik nog steeds niet of ik nu wel of geen ADSL op een isdn kan krijgen of dat dit alleen over de linesharing ging, ik hoop dat ze morgen open zijn, maar ben benieuwd, heb toch graag het snelle abbo van hun ipv 2048 down, buhhh met 4 users is dit te weinig:(

Naar mijn mening moet het toch niets uitmaken of het over een analoge lijn of over een digitale lijn gaat??????? heeft iemand meer info??
Je kan GEEN ADSL krijgen over je isdn lijn, dit is pas mogelijk in Q1 2002 (ze verwachten zelf pas Q2 van 2002).

Je zult dus OF een nieuwe Analoge lijn moeten aanschaffen OF je isdn lijn laten overzetten naar analoog.

Als je over ISDN wilt is er andere apparatuur nodig. Cistron verwacht die apparatuur niet eerder dan Q1 2002 (wordt geleverd door cisco)
Danny ter haar schreef in Cistron.broadband:
Ik geloof niet dat ik januari heb gezegd, bbned heeft van cisco te horen
gekregen : einde q1 2002 (dus maart/april).
Eerlijk gezegd heb _ik_ er een beetje hard hoofd in, ik weet hoe tergend
langzaam cisco is voor de niet amerikaanse markt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanx dus dan maar een analoge lijn erbij:) als we toch bezig zijn met geld uitgeven kan dat er ook nog wel bij:)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ppl, I vaporise U all... >:)

www.plex.nl/adsl

Wat is het toch mooi om een provider te hebben die het zelfde denkt als zijn abbonnee's...

na een tijd lang lid ervan geweest te zijn, en toch maar over gestapt te zijn op xs4all basic adsl (vanwegen de kosten!) ga ik toch terug naar mijn goeie providertje... >:)

Maar ja wat wil je met:
ADSL vanaf eur 19,95
De vanaf-prijs voor wirespeed ADSL (tot 8Mbit/s) is vastgesteld op eur 19,95 per maand excl. BTW voor 2002. Verdere details volgen
EN:
In principe zal voor lokale bestemmingen gestreefd worden naar de maximale ADSL snelheid die de lijnomstandigheden toelaten. Zo zou u bijv. mail met 8 Mbit/s op kunnen halen. Er zijn vrijwel geen andere Internetaanbieders die zo'n lijnsnelheid aanbieden; dit is bijv. 10-15x sneller dan MxStream Basic. De snelheid naar het Internet toe zal uiteraard variëren afhankelijk van de bestemming. Afhankelijk van de ervaringen uit de pilot kan hiervan afgeweken worden.
Mooi hé als die provider ook nog 1 straatje van je af ligt, en dus meteen de mogelijk geeft, dat jij (voor de verandering!) eens als eerste gedekt wordt onder de nieuwe abbo's! >:)

En o ja...
Tijdens de pilot zal de ADSL verbinding niet afgeknepen worden, mede om te kijken of de maximale bandbreedte van ca. 8 Mbps downstream en 1 tot 2 Mbps upstream gehaald kan worden
Ok de laatste quote gaat over de pilot fase, maar die is al dik een jaartje bezig en naderd succesvol zijn einde....

* zwahiel is changing ISP's soon, he thinks... >:)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
klinkt een beetje heel erg goedkoop,
Zodra ze in andere plaatsen aan willen bieden zal dat niet lang goed gaan denk ik :P

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op maandag 31 december 2001 13:25 schreef thesith het volgende:
klinkt een beetje heel erg goedkoop,
Zodra ze in andere plaatsen aan willen bieden zal dat niet lang goed gaan denk ik :P
Maar dat gaan ze nou juist net niet in andere plaatsen aan bieden...

En het el cheapo abbo van € 19.95 is alleen voor light, ik geloof dat ik voor het abbo dat ik wilde ook zo rond de 110 piek per maand zit... volledige 5 ~8 mbit down en 1 ~ 2 mbit upstream

Ik zat er eerst over te denken om ook een Cistron MAXX te nemen, maar toen zag ik deze aanbieding... Die kan ik natuurlijk niet laten staan hé! :) >:)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

ach maar ik woon gelukkig niet in venlo =]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Tijdens de pilot zal de ADSL verbinding niet afgeknepen worden, mede om te kijken of de maximale bandbreedte van ca. 8 Mbps downstream en 1 tot 2 Mbps upstream gehaald kan worden
dat kan nieteens :D

de ADSL standaard ligt vast op 8Mbit down, en 768Kbit up....
'k weet niet hoe ze bij 1 tot 2mbit up komen :P

Overgins...€20 per maand? Is zeker EXCL. dataverkeer ?

[edit] of een overboeking van 1 op 500 ofzow :P

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde toch nog effe laten zien dat ik toch gelijk had en WEL ADSL over ISDN kan krijgen alleen zonder linesharing:)

kijk hieronder:
>From: <adsl@cistron-office.nl>
>To: Freek Emming <freek_emming@hotmail.com>
>Subject: Re: Aanvraag ADSL
>Date: Mon, 31 Dec 2001 09:00:16 +0100 (CET)
>
>Geahte heer ......,
>
>Ik vermoed dat ik met mijn vorige mails deze vragen heb beantwoord. De
>keuze is aan u. Dat wij niet direct tot aanvraag zijn overgegaan is
>slechts uit voorzorg. Veel mensen vragen zonder linesharing aan en weten
>niet wat linesharing inhoudt en wat de gevolgen voor een ISDN lijn zijn
>wanneer deze zonder linesharing wordt overgenomen. U bent blijkbaar
>een kenner. Ik wacht nog op een bevestigende email van u en zal
>daaropvolgend ADSL aanvragen zonder linesharing.
>
>Met vriendelijke groet,
>
>
>Wiebe van der Veen,
>Cistron Broadband.

Ik heb 2 lijnen dus 1tje wordt ADSL

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dit mailtje heb ik net gehad :P

Geachte heer Aarts,

Wij hebben uw inschrijfformulier voor ADSL ontvangen.

Wij kunnen u mededelen dat linesharing op uw postcode mogelijk is en dat wij uw aanvraag in behandeling hebben genomen. Naar verwachting zult u eind januari over ADSL kunnen beschikken. Wij zullen u binnenkort informeren over hoe wij de aansluiting gaan verwezenlijken.

Mocht u nog vragen hebben, dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen. Voor vragen met betrekking tot uw aanvraag kunt u mailen naar adsl@cistron.nl, voor meer technische vragen naar info@cistron.nl.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Cistron Broadband

ADSL Administratie.

cistron maxx abbo here i come >:)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een isdn lijn vandaar dat ze nog niet gelijk tot aanvraag waren gegaan de kutten, maar hoef het nu helemaal niet meer, ik woon ook in Venlo heb er net een huis gekocht, en las het van plex, ik heb ze vandaag gebeld, en ze zijn in de eindfase dus over een weekje tot 2 weken ADSL van hun, maar die prijzen die hier boven staan zijn sprookjes zeiden ze, het is exculsief data verkeer, meerdere gegevens kwamen binnenkort op de site, www.plex.nl

Verder kon die nog niets vertellen, ik moest wachten tot ik me via internet kon aanmelden.

En de snelheid van 8 megabit down en 1 megabit up zei die aan de telefoon. Alleen te verkrijgen in Venlo.

Dus na al het gezeik toch nog een snelle ADSL verbinding met mijn ISDN lijn>:)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
[quote]
De tarieven en mogelijkheden in deze locaties zullen anders zijn; ze zullen meer op het aanbod van concurrenten lijken. In januari komt een lijst van locaties waar ADSL af te nemen is.
[/qote]

van de plex site...

Et wordt dus niet ZO goedkoop voor ons :P

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Op donderdag 03 januari 2002 16:44 schreef savage007 het volgende:
Ik had een isdn lijn vandaar dat ze nog niet gelijk tot aanvraag waren gegaan de kutten, maar hoef het nu helemaal niet meer, ik woon ook in Venlo heb er net een huis gekocht, en las het van plex, ik heb ze vandaag gebeld, en ze zijn in de eindfase dus over een weekje tot 2 weken ADSL van hun, maar die prijzen die hier boven staan zijn sprookjes zeiden ze, het is exculsief data verkeer, meerdere gegevens kwamen binnenkort op de site, www.plex.nl

Verder kon die nog niets vertellen, ik moest wachten tot ik me via internet kon aanmelden.

En de snelheid van 8 megabit down en 1 megabit up zei die aan de telefoon. Alleen te verkrijgen in Venlo.

Dus na al het gezeik toch nog een snelle ADSL verbinding met mijn ISDN lijn>:)
Ik help je hopen hoor, maar ik vermoed dat het aanbod niet echt beter zal zijn dan Cistron Maxx, als het echt om 8/1 Mbit gaat. Meteen pakken als het wel zo is, en dan hopen dat je ook 50 GB per maand mag trekken. Ik denk echter dat het qua prijs aardig gelijk zal zijn. Misschien zijn de aansluitkosten wel lager, want die zijn wel erg hoog bij Cistron, zeker als je nog geen modem hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop het ook, heb ze nog gemailed maar ze konden me verder nog niets vertellen, ik wacht met smart af, de snelheid was zeker 8/1 dus dat is al beter, nu hopen dat de aansluitkosten minder zijn, ik ben benieuwd:)

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik krijg deze maand maxmaand ,maar kpn heeft nog geen porterings datum laten weten aan Cistron.Maar Cistron heeft mij laten weten dat ze vermoeden dat dat 14 january zal worden.Ik heb al wel mijn login en password gekregen van Cistron.

Dus het wachten is op de definitieve porterings datum.

Waar ik het nog het meest tegenop ziet is het aansluiten van het hele adsl gebeuren thuis.

Verwijderd

Topicstarter
Mailtje van Plex terug gekregen, hierin maak ik op dat ik nog lang geen internet kan krijgen, dan einde van de maand maar Cistron aanvraag loopt toch nog.
----------------------------------------------------------

>
> ik heb via u website en van vrienden van mij vernomen dat ik op heel kort termijn snel ADSL zoals Cistron gaat aanbieden.
>
> Ik sta op het moment om mijn aanvraag bij cistron te doen, maar wil nog ff wachten als jullie aanstaande week ook ADSL 8Mbit gaan aanbieden.
>
> Als u het aanbied kan ik mij dan gelijk aanmelden en op kort termijn over ADSL schikken of duurd het ook weken voordat het zover is.
>

Ik denk dat er een lange wachtlijst zal ontstaan. Als niet-Plex abonnee
krijgt u in die lijst geen voorrang boven mensen die jarenlang trouw Plex
gesteund hebben, dat is niet anders dan fair. Het idee van "snel aansluiten" '
is dan wel een tikkeltje optimistisch... Verder is het zo dat wij denk
ik een ongeeveneaarde prijs/prestatie verhouding zullen bieden.

met vriendelijke groet
Link Access Service Supervisor (lass@plex.nl) Plex Elektronische Informatie BV

:(
Pagina: 1