D3D wil niet meer op fullscreen :/

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:24
Wanneer ik een Direct3D game opstart krijg ik geen fullscreen meer. Bij sommige games wordt het hele beeld wit, en bij sommige helemaal zwart. De game loopt niet vast oid. Ik kan gewoon het spel gewoon spelen (beetje op het gevoel af met de pijltjes toetsen)
Het gekke is dat OpenGL wel werkt. Dus het zou ergens aan de D3D instellingen moeten liggen. Gek genoeg heb ik nix daaraan veranderd sinds de laatste keer dat het wel werkte.

Ik heb nieuwe detonators geprobeerd. Ik draaide 22.50. Heb 22.80 en 23.11 geprobeerd. Geen suc6, allemaal dezelfde fout. Nu staat 22.50 er weer op maar dat werkt dus ook niet.
Ik heb ook de nieuwste VIA drivers geïnstalleerd. 4.37. 4.35 stond er voorheen op. Maar geen suc6 :/

Ik weet dus echt niet wat ik nu moet doen :( :'(
Format c: zal wel helpen natuurlijk. Maar dat wil ik dus niet.

• benchMarc
Natuurlijk heeft niemand een antwoord hierop, dat heeft nooit iemand op m'n vragen :( Ik zal het wel weer zelf uit moeten zoeken :'(

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 20:10 schreef benchMarc het volgende:
Natuurlijk heeft niemand een antwoord hierop, dat heeft nooit iemand op m'n vragen :( Ik zal het wel weer zelf uit moeten zoeken :'(
tsssk :P

Maar, ff constructief te werk gaan. Heb je al dxdiag geprobeerd te draaien en dan de AG texturing test?

edit:

kun je overigens wat specifieker zijn over je hardware?
en sinds wanneer is dit? Kwam het opeens 'vanzelf', of is het sinds een nieuwe videokaart, of toen je je windows had geinstalleerd?

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik had dit een tijd geleden ook, weet niet meer hoe ik dat had opgelost maar het had iets te maken met drivers die de videokaart niet herkenden :?

(natuurlijk is iemand me weer voor :()

• benchMarc
Op vrijdag 28 december 2001 20:14 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

tsssk :P

Maar, ff constructief te werk gaan. Heb je al dxdiag geprobeerd te draaien en dan de AG texturing test?

edit:

kun je overigens wat specifieker zijn over je hardware?
en sinds wanneer is dit? Kwam het opeens 'vanzelf', of is het sinds een nieuwe videokaart, of toen je je windows had geinstalleerd?
Ik zal zo es ff testen.
Dit is sinds vandaag eigenlijk gekomen. Toen ik er vandaag aan ging ging ik eerst gewoon wat browsen en irc'en. Toen restarte ik em een keer en toen merkte ik dus dat ik geen games kon doen. Ik heb dit nooit eerder gehad want het heeft altijd goed gewerkt. Tis dus zomaar "opeens" gekomen :(

Ff wat info die nuttig is (dus niet wat voor HD ofzo |:()
Soltek SL-75DRV2 mobo
Gainward GeForce 3 Golden sample

meer info is niet nodig lijkt mij.

Het rare is dat ik geen zak heb veranderd :/

/edit
wanneer ik de drivers uninstall van de videokaart en daarna restart, stuurprogramma wil bijwerken van de vga adapter en ik selecteer de 22.50 of 22.80 detonator dir zegt hij dat daar geen stuurproggies in staan. Terwijl daar wel degelijk de goeie files instaan (die files heb ik ook gebruikt bij het installen van m'n drivers na de Win2K install).
Rare poep allemaal :/

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 20:22 schreef benchMarc het volgende:

[..]

Ik zal zo es ff testen.
Dit is sinds vandaag eigenlijk gekomen. Toen ik er vandaag aan ging ging ik eerst gewoon wat browsen en irc'en. Toen restarte ik em een keer en toen merkte ik dus dat ik geen games kon doen. Ik heb dit nooit eerder gehad want het heeft altijd goed gewerkt. Tis dus zomaar "opeens" gekomen :(

Ff wat info die nuttig is (dus niet wat voor HD ofzo |:()
Soltek SL-75DRV2 mobo
Gainward GeForce 3 Golden sample

meer info is niet nodig lijkt mij.

Het rare is dat ik geen zak heb veranderd :/

/edit
wanneer ik de drivers uninstall van de videokaart en daarna restart, stuurprogramma wil bijwerken van de vga adapter en ik selecteer de 22.50 of 22.80 detonator dir zegt hij dat daar geen stuurproggies in staan. Terwijl daar wel degelijk de goeie files instaan (die files heb ik ook gebruikt bij het installen van m'n drivers na de Win2K install).
Rare poep allemaal :/
pffff... vaag dan ja. Heb je de DirectX test als geprobeerd? (start>run>dxdiag)

betere videokaart trouwens :9

Anyway, je kunt detonator 21.83 ook nog proberen (alhoewel
daar dus waarschijnlijk niet aan licht)

edit:

WTF zijn stuurproggies? Ik gebruik alleen engels-talige Os-sen :)

• benchMarc
Afbeeldingslocatie: http://lineage.gamepoint.net/crap.jpg

Moet je vooral lezen wat daaronder in dat txt scherm voor crap staat |:(

/edit
lekker videokaartje idd :)
draait op 240/530 stabiel

een keer een andere heatsink aanplakken en een betere fan erop gooien.

/edit2 :P
stuurproggies = stuurprogramma's = drivers

Ik moest uit nood wel een win2k NL installen, m'n UK had ik uitgeleend |:( :'(

Verwijderd

woooh,

zowel DirectDraw als AGP texturing dood en wat een vage error??

moet je niet even proberen DirectX opnieuw te installen?

DirectX 8.1 : http://www.microsoft.com/directx/

• benchMarc
Ff de detonator drivers delete en DX 8.1 geïnstalleerd. Nu zit ik dus in zo'n gare 16 kleuren windows. Maar ik kan gewoon NIET de 22.50 of 22.80 detonator drivers installeren, wanneer ik dat probeer ziet ie gewoon geen drivers in dat window staan. Dus als ik dat zo al zie weet ik dat het geen nut heeft om 23.11 of welke dan ook te installeren met zo'n setup.exe d'r bij. Gvd wat haat ik dit.

Verwijderd

je hebt al wel geprobeerd handmatig die .ini's aan windows te voeren?

• benchMarc
Ja, ik heb nu weer 22.50 erop staan.

Misschien nog iets vaags:

Afbeeldingslocatie: http://lineage.gamepoint.net/gvdnondeju.jpg

Zo ziet mijn windows er dus uit in 32 bits.. Klopt voor geen kut. Die icoontjes zien eruit als 16 kleuren ofzo.

Verwijderd

heb ik ook ooit gehad, maar ik kan me helaas niet herinneren hoe ik 't indertijd heb opgelost :(

• benchMarc
Nog id'en verder? Anders zit er denk ik nix anders op dan GODVERDOMME te gaan formatten :r

Verwijderd

tja, het is zo vreemd dat het zo vanzelf opeens gebeurde. Misschien heb je wel een virus of iets dergelijks opgelopen...

ik zou verder niet weten wat je nog vergeten bent. Doet 3dMark het wel gewoon?

Verwijderd

je kunt natuurlijk proberen je videokaart even te switchen voor een andere, als je er nog een andere hebt liggen.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
volgens mij is dit weer zo'n AGP bus probleem..
kan je daar nieuwe drivers voor vinden voor je mobo?
bus mastering uitzetten op je videokaart (of aan als ie uit staat) en nog eens proberen als je drivers hebt

Human Bobby

Verwijderd

hmmmz, ja, dat zou OOK nog kunnen... argh :)

• benchMarc
wtf.. 3dmark2001 werkt gewoon? Die draait gewoon af.

Ik zal ff wat AGP drivers ofzo gaan vinden.
En waar staat die bus mastering?

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 21:33 schreef benchMarc het volgende:
wtf.. 3dmark2001 werkt gewoon? Die draait gewoon af.
en toen snapte je er nix meer van :+
Ik zal ff wat AGP drivers ofzo gaan vinden.
En waar staat die bus mastering?
in je BIOS

• benchMarc
In de bios heb ik al een week nix gedaan ofzo, dus daar kan het ook niet aan liggen. Net de bios ff gereset, maar het werkt nog niet.

Ik snap er idd nix meer van nee. Volgens mij is die GF3 gewoon gaar ofzo.

Verwijderd

heb je dual-boot? probeer anders even een alternatief OS (bijv. WinXP) ernaast te installen. Als je daar dezelfde errors krijgt is het hardware, anders software. Volgens mij is dat de enige manier, waarop je echt zeker een van beiden kunt uitsluiten.

• benchMarc
Volgens mij ook :( Maarja dan kan ik net zo goed formatten, ik draai nu geen dual boot :/

kutzooi

Verwijderd

ja, maar als het dan dus hardware blijkt heb je niet voor nix een complete windows install weggekijld

• benchMarc
Dus jij zou nu ff WinXP erbij installen ofzo?

Verwijderd

yes

// ik check morgenochtend de thread nog wel een xtje, moet nu weg, ligt wat designwerk op me te wachten :/

• benchMarc
Ok in WinXP werkt ie dus goed. Dus een bios/hardwarematig probleem is het niet. Dan zit het hem toch ergens in de drivers. Ik ga es grofweg wat dingen deleten >:)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je toevallig de laatste tijd Netmeeting gebruikt?

Verwijderd

ik kwam net toevallig dit tegen (in de GeForceFAQ):

Q. When I run a 3D application, the screen suddenly goes black (I lose the monitor signal), but the computer doesn't lock up. How can I fix it?
Try going into Safe Mode and go to Control Panel / System. Remove all monitor devices listed and let Windows redetect the monitor when it restarts.

Try changing your refresh rate. See the 'How can I manually set refresh rates and force the refresh rate above 60hz?' question for more details.

If you have no monitor drivers for your monitor, select 'Plug and Play Monitor' from the (Standard monitor types) section of the monitor drivers list.

Make sure that you are using a powerful enough power supply. See the 'How powerful should my power supply be in order to use the GeForce? question for more information.

Your motherboard may not be supplying enough power to the GeForce - see the 'What's all this with the original GeForce and motherboards not supplying enough power?' question.

Try forcing AGP1X. Read the 'How can I force AGP1X to be used instead of AGP2X or AGP4X?' question for more information.

misschien heb je hier ook wel wat aan?

• benchMarc
Op zaterdag 29 december 2001 00:37 schreef rick_h het volgende:
heb je toevallig de laatste tijd Netmeeting gebruikt?
Ja! :) Vertel... :D

• Palomar
  • Niet online
Op zaterdag 29 december 2001 01:09 schreef benchMarc het volgende:

[..]

Ja! :) Vertel... :D
levert heel vaak problemen op.. waarschijnlijk was ie bij jou ook gecrasht en daarna (zonder er bij stil te staan) blijkt dat D3D niet meer werkt en de pictogrammen er lelijk uitzien.. de oplossing is om netmeeting opnieuw te starten en netjes af te sluiten :)

• benchMarc
JAAAAAAAAAAA Yes :D Het werkt. (alleen de pictogrammen zien er nog verneukt uit maarja :()

Dat zo'n pielig schijt M$ proggie (in samenwerking met MSN :r :P) zoiets kan doen. :r.

Iig echt heeeeeeeel veel tnx :D Ik was nooit op zoiets gekomen, en waarschijnlijk had ik dan geformat :(

Maarja, nu kan ik winxp dus weer gaan installen :P Nog tips hoe ik dat het beste kan doen?

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 01:20 schreef benchMarc het volgende:
Dat zo'n pielig schijt M$ proggie (in samenwerking met MSN :r :P) zoiets kan doen. :r.
jah, wow...
Maarja, nu kan ik winxp dus weer gaan installen :P Nog tips hoe ik dat het beste kan doen?
clean install ofcourse (en netmeeting gewoon niet mee-installeren :))

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25
haha
LOL
ik hebbe dat ook gehad dat de agp tets zooi bij dx niet beschikbaar was moet je effe VIA drivers installen als je een via chipset heb.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op zaterdag 29 december 2001 01:20 schreef benchMarc het volgende:
(alleen de pictogrammen zien er nog verneukt uit maarja :()
...
Dat had ik laatst ook. Probeer eens naar 256 kleuren te switchen en daarna weer naar 16 of 32-bit, dan moeten je icoontjes er weer fatsoenlijk uitzien.

• Palomar
  • Niet online
Op zaterdag 29 december 2001 11:49 schreef VinnieM het volgende:

[..]

Dat had ik laatst ook. Probeer eens naar 256 kleuren te switchen en daarna weer naar 16 of 32-bit, dan moeten je icoontjes er weer fatsoenlijk uitzien.
of in TweakUI zit ergens een optie 'Rebuild icons' oid.. dat helpt ook wel. (check uiteraard wel eerst of in displayproperties een vinkje staat bij 'pictogrammen weergeven in alle mogelijke kleuren')

• benchMarc
Op zaterdag 29 december 2001 11:36 schreef mast3r het volgende:

[..]

jah, wow...
[..]

clean install ofcourse (en netmeeting gewoon niet mee-installeren :))
Oeps.. ik bedoel eigenlijk, hoe kan ik dus het beste winXP deleten? Omdat ik nu dual boot heb. En win2k vind ik wel fijn werken.

/edit
icoontjes zijn ook weer goed :)

Verwijderd

ik denk, dat je m gewoon uit je boot.ini moet verwijderen en vervolgens desbetreffende partitie leeggooien

• Palomar
  • Niet online
ik hoop voor je dat je winxp op een aparte partitie hebt geinstalleerd (dus waar nog geen andere windows-versie op staat). In dat geval kun je gewoon de directory's winxp, program files en documents and settings verwijderen.

• benchMarc
En in de bootini die regel deleten van XP?

• Palomar
  • Niet online
jah

Verwijderd

that simple :)

• benchMarc
Dan is het eindelijk voor mekaar :) Tnx :)
Pagina: 1