Toon posts:

(Papst) 80mm goede airflow & weinig herrie..WELKE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 1 papst (Papst 8412 NGML, 2050 rpm, 80x80 mm) op mijn cpu maar cooling is niet echt geweldig... :(

Ik was van plan om deze in mijn blowhole te zetten en nog 1 bovenin (warme lucht wegzuigen) en nog een andere Papst op mijn CPU...maar welke?

Graag jullie advies on this medetweakers... :)

p.s. Is deze wat: Papst 8412 NGM, 2600 rpm, 80x80 mm ? :?

p.s. ik kwan dit tegen via search:

80mm:
8412NGH.=37DBa=47CFM
8412NG..=32DBa=41CFM
8412NGM.=26DBa=35CFM
8412NGML=19DBa=27CFM
8412NGL.=12DBa=20CFM

(ik wil dus geen herriebak hebben)

Verwijderd

Koop gewoon een Sunon van de elektroboer voor 15 piek, en laat hem op 7 volt lopen als 12 te veel is...

Verwijderd

Topicstarter
...met goede airflow (meerdere koelers i.p.v. 1 lompe koeler) heb je betere koeling zonder takkeherrie.

(Ik heb nu een Sunon 80mm op de cpu zitten en die maakt veel te veel herrie op 12 volt)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12

Epsilon

een sunon kan je ook op 5v laten lopen. Een van de weinige fans die dat vreet.

Verwijderd

Doe de sunon maar, super airflow, superstil

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:30

BrZ

Op vrijdag 28 december 2001 18:27 schreef epsilon het volgende:
een sunon kan je ook op 5v laten lopen. Een van de weinige fans die dat vreet.
Nou... heb hier nu 2 delta's op 5 volt en mijn papst 120mm kan ook gewoon op 5 volt... ;)

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet nu de papst in de blowhole zetten en de Sunon op mijn cpu naar 7/5 volt terugschroeven?

zouden 3 papstfans niet een veel stiller resultaat geven?

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 11:45
mocht je de Papst 8412NGML willen verkopen

ik wil hem wel kopen voor niet al teveel :)

Verwijderd

Maakt een 120 MM delta fan op 7 volt nog veel herie. Ik heb dat ding op de HCC gezien, enorme airflow met veel herie.

Ik wil mijn kast wel wat stiller hebben, door 2 van deze fans op de voorzijde van de kast te monteren, op 7v ofzo of met een potmetertje.

Verwijderd

Topicstarter
Iron...mijn 1ste post iets beter lezen... :)

Ik denk dat ik deze maar ga bestellen:

1 Papst 8412 NGM, 2600 rpm, 80x80 mm (voor CPU)
&
1 Papst 8412 NGML, 2050 rpm, 80x80 mm

goede keus?

Verwijderd

Ja echt wel. redelijke airflow tegen een aanvaardbaar volume.

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik ook...hoef ik mij niet meer te irriteren aan een razende fan in mijn kast en kan ik rustig slapen 's nachts :Z

Ik had mijn fan in mijn blowhole vanmiddag even aangesloten en de temp zakte behoorlijk, daarom kies ik ook voor 3 Papstfans i.p.v 1 razende Sunon (of dergelijke fan)!

Airflow is ontzettend belangrijk voor een lage temp, daar ben ik wel achtergekomen.

Mijn bestelling is al uit de deur...hoop dat ik ze ergens volgende week binnenheb. Ik weet dat de Papstfans vrij duur zijn, maar ik koop immers geen andere kast om elk jaar ofzo en al helemaal niet omdat mijn casemod eindelijk af is. :)

Ik zal wel pix posten als de fans erin zitten.
Pagina: 1