Nieuwe versterker

Pagina: 1
Acties:

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18
Hoi, ik absoluut geen verstand van versterkers en alles wat er bij hoort, dat alvast duidelijk maken :)

Ik heb op dit moment 8 boxen op mijn kamer staan, die zijn zo ongeveer 50cm hoog, op de 2 achterste na, die zijn iets groter. Normaal hangen deze boxen op 2 stereo versterkers aan een Soundblaster Live, en heb ik dus 2 boxen per kanaal.. Dit werkt allemaal perfect, moge het niet zijn dat (voor de 2e keer) een van de versterkers is overleden en nu heeft ook mijn geluidskaart het begeven
Ik kan nu natuurlijk nog een stereo versterker kopen en een nieuwe geluidskaart, maar ik wil eigenlijk van het 2 versterkers princiepe af

Nu zat ik te denken aan een dobly digital/surround/dinges (wat in aanmerking komt :P ) versterker, zodat ik meteen goed zit voor 'later', en misschien dat ik dan tijdelijk de overige kanalen niet gebruik, dat is nite zo vreselijk, en ja, ik snap dat ik dan dolby geluidskaart nodig heb om er nuttig gebruik van te maken en dat is ook het probleem niet, moet toch een nieuwe kopen..

Alleen met mijn geen verstand van versterkers heb ik ook geen idee waar ik naar moet kijken. Ik heb op een paar verschillende site gekeken naar een passende versterker (Yamaha, Marantz & Onkyo, dat schenen goede te zijn volgens de search) maar ik heb geen idee wat wat is :)
Het meeste is nog wel te begrijpen ja, maar ik heb geen idee of ik al mijn boxen op dat ding kan aansluiten, laat staan met wat voor verbinding ze vast moeten (het zijn nu gewoon 2 draadjes die je er in prikt en vastklemt)

Nu zat ik ook te denken, als ik nou geen goede versterker vind, zijn er dan ook een soort van mini-versterker-en-splitter dingetjes, waarmee ik 2 boxen op een uitgang zet?
Dan zou het evtueel wel kunnen toch?

Ik heb ook gezocht naar quadrophonic (sp?) versterkers, maar die heb ik niet eens kunnen vinden, en die zijn volgens mij duurder dan die dolby dingen..

Iemand die een goede versterker weet?

Dit bericht is niet gecontroleerd op spelfouten

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat moet je in godsnaam met 8 boxen zeg, vreselijk...

Wat is je budget? handig om te weten denk ik...

Verwijderd

Heel simpel: Yamaha rulez! Maar het hangt idd van het budget af...*D

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op vrijdag 28 december 2001 18:40 schreef TiggerBouncesBest het volgende:
Heel simpel: Yamaha rulez! Maar het hangt idd van het budget af...*D
Nee, da's nuttig... ;)

Nog simpeler: Krell rulez! Maar het hangt idd van het budget af... >:) :+

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Neem gewoon 8 van deze monoblokken :

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/img_e_avpa_ma6100_med.gif

Marantz MA6100
En dan nog een leuke voorversterker...je live bijvoorbeeld :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op vrijdag 28 december 2001 18:55 schreef JT het volgende:

[afbeelding]

Marantz MA6100
Wat kost deze vandaag de dag ? en hoeveel vermogen leveren deze ?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Kosten ongeveer 650-750,- per stuk. Geven ongeveer 175watt aan 4ohm. Best wel veel dus.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je hebt helemaal geen specialwe dolby geluidskaart nodig, als het ding maar een fatsoenlijke ac3 uitgang heeft.

Ik heb zelf de Marantz sr5200 in bestelling, dat vond ik dus de beste onder de 1500 gulden.

Ik zou inderdaad de search goed doorspitten, en eens de sites van de fabrikanten bekijken, en je vooral niet te snel blind staren op een paar merken. Op internet zijn veel reviews te vinden, waaruit je ook leert waar je op moet letten bij het kopen van een versterker. Ten slotte ga je dan natuurlijk luisteren in een goede audiozaak.

Naast de door jou genoemde merken zou ik ook zeker kijken naar Denon, Sony, Kenwood en misschien Pioneer.

• JT

JT

VETAK y0

Het was uiteraard een geintje. Bij 8 ohm leveren ze 125 watt.

Serieus :
ik hoop niet dat je gaat vertellen dat alle 8 de speakers een ander merk/type is....dan kan je het best allemaal verkopen en 1 mooie set kopen.

Doordat elke speaker z'n eigen geluidskarakter heeft, is het het beste om speakers van hetzelfde merk/type te hebben.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Tim
Geluidkwaliteit maakt mij niet zo heel veel uit, verder zijn ze de 2 achterste speakers van een ander merk, de rest is van sony.

Budget is niet zo heel erg groot, maximum is toch wel fl. 1500

Nieuwe boxen kopen weet ik nog niet, lijkt me misschien wat duur

Ik heb ook geen idee wat ik met 8 mono versterkers moet doen, behalve dat ze te duur zijn, heb ik maar 4 signalen, en dan moet ik straks 8 volume knopjes gebruiken :)

Misschien dat ik idd eens ga kijken naar nieuwe boxen, maar ik dachtd at dit misschien een goed alternatief was, kijkende naar de prijzen van gewone stereo versterkes

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Mijn advies:

Verkoop die speakers en koop er 2 weer, of een goedkope 5.1 set, en een versterker: 5.1 of stereo zijn er echt met bakken voor 1500 piek!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 19:10 schreef Timpie2000 het volgende:
Geluidkwaliteit maakt mij niet zo heel veel uit, verder zijn ze de 2 achterste speakers van een ander merk, de rest is van sony.
No offence, maar Sony is in speakers gewoon slecht...
Budget is niet zo heel erg groot, maximum is toch wel fl. 1500
Als jij 8 speakers wil aansturen, dan heb je dus minimaal 2 versterkers nodig...laten we zeggen 2x500 piek...heb je nog 500 piek over die we later gebruiken...
Nieuwe boxen kopen weet ik nog niet, lijkt me misschien wat duur
Als je die speakers voor 700-800 kwijt kan dan kan je daarvoor hele mooie vloerstaanders kopen. Maar je hebt nog 500 over, dus als je ze kwijt kan voor 400-600 dan kan je ook hele mooi vloerstaanders krijgen. Dan heb je nog maar 1 versterker nodig, dus weer 500 piek over. 250 voor een extra goede versterker. En dan nog 250 extra voor speakers. Daar kan je een heeeele mooie set van kopen. Alles op een rijtje :
code:
1
2
1 receiver/versterker      f750,-
1 goed paar speakers        f800,-

Kosten tot nu toe : f1500,-
code:
1
Verkoop speakers          f600,-

Kosten tot nu toe : 1500-600= f900,- plus dat je een veel mooier geluidje hebt. Voor f150,- meer heb je een mooie av receiver. Opsomming :
code:
1
2
3
4
5
6
Over                  f600,-

Eraf :
AV receiver          f150,-   (extra)
Center speaker          f300,-  
Rear speakers            f250

Dit houd in dat je voor 100 piek meer een complete splinternieuwe surroundset hebt. En dan kan je nog 1 van die versterkers verkopen, want er was toch maar 1 van de 2 kapot ?
Ik heb ook geen idee wat ik met 8 mono versterkers moet doen, behalve dat ze te duur zijn, heb ik maar 4 signalen, en dan moet ik straks 8 volume knopjes gebruiken :)
Was ook maar een geintje, maar je hebt 8 signalen : stereo is 2 kanalen en dat keer 4 = 8
Misschien dat ik idd eens ga kijken naar nieuwe boxen, maar ik dachtd at dit misschien een goed alternatief was, kijkende naar de prijzen van gewone stereo versterkes
Ik denk dat als je doet wat ik zei (evt center en/of rear speakers later) dat je dan een set hebt die nog wel 10 jaar meegaat en die van topkwaliteit is.

Ecodan warmtepomp

• Tim
Bedankt voor de informatie!

Ik ga volgende week wel even langs een audiozaak en even rond kijken. Ik dank dat ik ze dan wel verkoop ja, alhoewel ik betwijfel of ik er nog 600 geulden voor krijg, zijn niet de nieuwste speakers, maar het geluid is niet erg rampzalig (voor mij dan)

• JT

JT

VETAK y0

NIET bij een audiozaak verkopen, die geven er meestal een lage prijs voor. Je kan wel informeren hoeveel ze ervoor over hebben, maar denk niet dat het veel zal zijn. Gewoon particulier doen.

Ecodan warmtepomp

• Tim
Ok, maar dan moet ik toch naar een audio zaak om te kijken wat ik kan kopen :)

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 28 december 2001 19:29 schreef Timpie2000 het volgende:
Ok, maar dan moet ik toch naar een audio zaak om te kijken wat ik kan kopen :)
Ja, dat wel :D

Ecodan warmtepomp

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
niks budget, gewoon meteen iets goeds.. zoals deze: Afbeeldingslocatie: http://www.classeaudio.com/supers/omega185.jpg
:+

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Fireman

Fireman

Op vrijdag 28 december 2001 19:57 schreef Zeepoog het volgende:
niks budget, gewoon meteen iets goeds.. zoals deze: [afbeelding]
:+
Hoe duur is dit ding dan ?

En gewoon naar een audiozaak stappen en een flinke korting bedingen.
Wat heb je er voor over, behoudens je budget? je kan ook zelf wat in elkaar timmeren ( zie mijn home-page ) dan heb ik het over speakers.

BTW een goede geïntegreerde versterker heb je al voor een gulden of 700 of 800,-

• Zeepoog
Op vrijdag 28 december 2001 20:37 schreef firemen het volgende:

[..]

Hoe duur is dit ding dan ?
40 mille ofzo, bij de stassen :+

• Fireman

Fireman

Op vrijdag 28 december 2001 21:14 schreef Zeepoog het volgende:

[..]

40 mille ofzo, bij de stassen :+
Mmmmm valt dus wel mee :) koooopen >:) maar dan moet ik ng een voor versterker hebben van misschien wel 50 mille :?

Laat maar wordt te duur 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 18:55 schreef JT het volgende:

[afbeelding]

Marantz MA6100
wat kosten deze dingen??? deze lijken me nl. wel interessant :P voor mn JK-acoustics, achter een Onkyo TX904 amp :P

edit la maar, neo niet goed gelezen :) soz

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op vrijdag 28 december 2001 18:59 schreef Celeron_clocker het volgende:
Kosten ongeveer 650-750,- per stuk. Geven ongeveer 175watt aan 4ohm. Best wel veel dus.
4 ohm :r

Zorg in ieder geval dat je speakers koopt met een grotere weerstand dan 4 ohm, ik weet niet of het aan mij en mijn pa ligt maar ik vindt het vaak echt krom klinken. Ik zeg niet dat het altijd zo is, er zijn ook geweldige 4 ohm speakers, maar over het algemeen vind ik 8 ohm beter klinken. Voor een versterker ben ik degene die je naar NAD verwijst :)

Mother, will they like this song?

• Zeepoog
Op vrijdag 28 december 2001 21:45 schreef TheLunatic het volgende:

[..]

Zorg in ieder geval dat je speakers koopt met een grotere weerstand dan 4 ohm, ik weet niet of het aan mij en mijn pa ligt maar ik vindt het vaak echt krom klinken. Ik zeg niet dat het altijd zo is, er zijn ook geweldige 4 ohm speakers, maar over het algemeen vind ik 8 ohm beter klinken. Voor een versterker ben ik degene die je naar NAD verwijst :)
beetje raar hoor, volgens mij ligt het eerder aan de speaker zelf dan aan zijn impedantie

Verwijderd

[..]

8ohm is toch een grotere weerstand dan 4 ohm of ben ik nou gek aan het worden???
o ja, en ik vindt schrijf je niet met dt :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

[..]

Dit is een beetje onzin :P. Misschien toevallig dat de speakers die jij mooier vindt, toevallig 8ohm zijn, maar ik kan je garanderen dat het daar niet aan ligt :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 22:14 schreef JvS het volgende:

[..]

Dit is een beetje onzin :P. Misschien toevallig dat de speakers die jij mooier vindt, toevallig 8ohm zijn, maar ik kan je garanderen dat het daar niet aan ligt :).
idd mee eens, alhoewel mijn boxen toch 8ohm zijn :) Om precies te zijn de JK-Acoustics Optima V :) 8ohm 65watt

• JT

JT

VETAK y0

[..]

Ja, en een Lada gaat harder dan een Lamborghini...

Misschien dat je vader zijn versterker te licht is. 4 ohm klinkt niet beter dan 8 en andersom.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

AANRADER !!!!

High Quality in Amsterdam verkoopt op 2 januari in de uitverkoop de Tannoy M3 (vorige serie, maar nog steeds goed) voor 200 piek per stuk !!!!

High Quality site

Zijn deze speakers :

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/mercurym3.gif

Tannoy mC (center) voor 250 piek

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/mercurymC.gif

Dus dan heb je voor 1050 een complete set met 4 vloerstaanders en een center allemaal uit dezelfde serie !

En ze hebben ook de Yamaha RX V420 in de aanbieding voor 750 piek ! Dus dan heb je voor 1800 piek een complete set ! Die gasten zijn zeker gek met zulke prijzen :?

Neway, dan moet je nog je oude speakers verkopen...laten we uit gaan van het laagste : 400 piek voor 8 stuks. Dan zit je nog 100 piek onder je budget en heb je een hele mooie set :)

Ecodan warmtepomp

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Ondanks ik absoluut niet het nut zie van 8 speakers... kun je ze wel zonder problemen aanschluiten. 2x 4ohm serieel, word dus 8ohm. Let wel, het vermogen keldert hierdoor ook onderuit.

Yamaha levert goede versterkers, kijk anders wat je 2nd hands voor een leuke prijs kunt kopen (yamaha AX892).

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07
dit is mijn versterker hij paste er niet helemaal op maarja
versterker

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zondag 30 december 2001 13:04 schreef Xsion het volgende:
dit is mijn versterker hij paste er niet helemaal op maarja
versterker
Tja, jammer dat er sharp op staat :P

YAMAHA RULEZ!

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07
mja deze doet 't ook wel lekker

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 20:37 schreef firemen het volgende:
BTW een goede geïntegreerde versterker heb je al voor een gulden of 700 of 800,-
Voor stereoversterker advies zie mijn topic
Pagina: 1