ruis op tv out geforce2mx

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik heb al gezocht, er gaan veel subjects over tv-out hier, maar dit probleem heb ik nog niet gezien:

Ik heb mijn tv via de ingang aan de voorkant aangesloten op een geforce2 MX (asus nogiets). Geluid gaat via een ander kabeltje. Het werkt in 1 keer, windows 98 boot keurig op het tv scherm en in de settings van het schrem herkent hij nog wel de tv maar (keurig) niet de monitor.

Echter er zit een ruis in het beeld: 2 balken(1/4 deel van beeld) met witte stipjes die met name irritant zijn in zwarte beelden. de balken lopen heel langzaam rond.

geprobeerd:
-resolutie veranderingen. -> maakt geen r##t uit, beeld blijft er even groot of klein en ruisachtig uitzien.
-overscan in tb-tab instellingen: ben af van een stuk van de zwarte balken boven en onder (helpt) maar balken met ruis blijven gewoon.
-allebei de kabels S-video of composite maakt helemaal niets uit. kabels zijn de meegeleverde ~1 m lange kabels.
-computer iets anders plaatsen
-In bios spread spectrum (nu = aan)& slight ajust bus(terug naar 100) iets aangepast. Maakt niet uit.
-kabel iets anders gelegt, maakt uit voor ruis in geluid, echter bij beeld is er geen verschil.
-scart kable (video) los getrokken. (zit ook op ext2 op tv) -> had ook tegen een muur kunne praten.

Wie heeft er nog suggesties? (of verwijzingen naar subject die wellicht iets opleveren.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
hoelang is die kabel
en loopt hij langs niks dat stoort
zoals stroom kabels
of zo'n elektrice kerstman ( wat je er nu nog mee moet )

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
hoelang is die kabel
ongeveer 1 m. pc staat voor de tv en de kabel loopt dus nergens langs.

Ook de composite kabel is 1 meter en loopt dus nergens langs.

bewegen met kabel beinvloed niet het beeld. (wel het geluid)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
je tv-kabel uit je tv halen als ie niet geaard is, zoiets was het toch? :) bij mij werkt het iig

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
je tv-kabel uit je tv halen als ie niet geaard is,
Kun je iets naukeuriger zijn? Bedoel je met tv-kabel de antenne? Heb je evt nog enige topics waar dit besproken is?

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:12
Je kan ook proberen een ander PAL formaat te proberen, van een ander land dus.

ik heb em op het PAL formaat van uraguay staan, en heb een rock solid beeldje :7

verschild per TV dus gewoon proberen, welke het best werkt voor jouw tv'tje

edit: oe een topic uit het vorige jaar :)

Haal NOOIT een spookrijder in !

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op vrijdag 28 december 2001 18:50 schreef psilo het volgende:
je tv-kabel uit je tv halen als ie niet geaard is, zoiets was het toch? :) bij mij werkt het iig
Hij bedoelt volgens mij je coax voor normale tv ontvangst uit je tv trekken als je pc niet geaard is... (denk ik)

Zou best kunnen, want er zit een behoorlijk potentiaal verschil tussen een coax waarop je tv signaal binnenkomt en de kast van een niet-geaarde pc (moet je ze maar es tegelijk vastpakken :P)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Op vrijdag 28 december 2001 18:50 schreef psilo het volgende:
Zogenaamde aardingslussen zijn vaak de oorzaak van ruis in beeld en/of geluid. Het probleem onstaat als twee apparaten met een verschillend massa-niveau op elkaar worden aangesloten: bijvoorbeeld een PC op een geaard stop-contact met een TV met een antenne aansluiting.

Het probleem kun je oplossen door de antenne van de TV er elke keer uit te trekken als je de PC op de TV aan sluit, maar een nettere oplossing is het gebruik van een zogenaamde mantelstroomfilter die de antenne galvanisch scheidt van de TV. De galvanische scheiding kun je permanent tussen TV en antenne aangesloten laten zitten. Dit doe ik zelf ook sinds ik een gloednieuwe laptop hrb opgeblazen toen ik deze voor de zoveelste keer verbond met een TV die ook nogal last had van zo'n aardingslus (lees: altijd vonk/schok bij aansluiten kabels).

Ook kun je een condensator van 10nF/250V opnemen in de mantel + kern van de antennekabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.epanorama.net/documents/groundloop/antenna_isolator.gif
Pagina: 1