Toon posts:

Hoe ontwerp je eingelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit mag mischien wel een hele vage vraag zijn maar toch stel ik um, ik ben al tijden bezig met php en de dingen die ik daar voor maak (layouts) zien er gewoon niet uit, ik kan zelf wel van een bestaande layout een andere layout maken die er echt niet op lijkt maar wel onderdelen van de vorige layout bevat..

Hoe doe je dat eingelijk ontwerpen, is dat zomaar *poef* je gaat aan de slag en klaar of komt daar voor jullie (jou) persoonlijk veel meer / minder bij kijken!..

gaarne jullie reacties.

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

Tjah, ik heb elke week wel weer een nieuw idee voor een layout, gewoon ff kijken waar het over gaat, en daarvoor aanpassen..

Geen rare vloekende kleuren gebruiken enzo...

volgens mij gaat het vooral om wat voor pagina het gaat(onderwerp)

Je neemt geen roze kleuren bij een bmw dealer site :P

Some things can not happen until they happen...

Verwijderd

Het hangt er een beetje vanaf, als je een persoonlijke site maakt, kun je het in je eigen stijl doen, en kun je expirimenteren. Als je iets voor de klant maakt, dan moet je rekening houden met zijn huisstijl. Vaak hebben bedrijven wel een huisstijlhandboek, aan de hand daarvan maak ik meestal wat.

Verwijderd

je moet even een idee hebben...

heb ik een idee, dan teken ik dat uit, meteen, dan zit het er nog vers in...
en als ik het grof heb uitgetekent op papier nog even gedetailleerd met steekwoorden als uitleg iets erbij,

bijv ik heb een plaatje getekent, dan gaat op de achterkant van het vel even iets groter 3 plaatjes met een mouseovertje, met wat woorden eronder

dit teken ik thuis met Ps uit, eventueel een menutje met flash (nog niet serieus en zonder inhoud)
1 grote .jpg maak ik hier dan van, met simpele kleuren, en een legenda ernaast

en vanuit dit ga ik dan verder werken, kleuren kiezen, details maken, knopjes tekenen, en dat allemaal in mekaar pleuren met notepad :Y)

zo doe ik het iig :)

Verwijderd

als ik rondsurf op internet of tv kijk ofso... dan schiet me af en toe een idee te binnen...

dan open ik fotowinkel en maak ik het... (altans dat probeer ik)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Uit de oude doos: design .vuistfuckregels
© by DeFeCt :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Dit is ook al eens voorbij gekomen; eens even kijken of ik daar nog wat topics over kan vinden.. hmm ah hier heb ik er een:

[topic=206366/1/25]

Trefwoorden: creativiteit, inspiratie, collage
Je moet een zekere mate van creativiteit hebben, die je kunt ondersteunen door je te laten inspireren door andere zaken (hoeft niet perse een site te zijn), en dat kun je eventueel weer visualiseren in een collage of moodboard of iets dergelijks, waar je de stijlkenmerken weer uitsloopt en hergebruikt.

Verwijderd

Soms heb je binnen een paar minuten iets moois;
http://home.student.utwente.nl/s.niks/test/midden.html

Terwijl het anders veeeeel langer kan duren..

Bovenstaande layout, is natuurlijk vet simpel; maar ik vind hem zeker mooi.
Heb ook sites ontworpen waar ik weken mee aan het prutsen meegeweest terwijl het er geen snars beter van werd.

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 16:34
Op vrijdag 28 december 2001 17:58 schreef willem169 het volgende:

[..]

© by DeFeCt :)
Ik vind m MASTERLIJK!!

Mijn favorite rule:
- verbrand je frontpage cd!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:30

spok9

Groen...

Je hebt het, of je hebt het niet...

* spok9 heeft het niet :(

* spok9 laat anderen het werk doen >:)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

elke week vliegen ideeen door mijn hoofd en...

elke week schets ik ideeen.

Als we een nieuwe order krijgen, dan schets ik ook eerst wat ik in gedachten heb. (op basis van klant gegevens/huisstijl)

Vervolgens neemt men een Fotoshop, knutsel je je idee daarin (werkt het dus uit met evt. aanpassingen.

Vervolgens maak ik in Notepadtm de structuur en opmaak :)

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 20:02 schreef ivy het volgende:
elke week vliegen ideeen door mijn hoofd en...

elke week schets ik ideeen.

Als we een nieuwe order krijgen, dan schets ik ook eerst wat ik in gedachten heb. (op basis van klant gegevens/huisstijl)

Vervolgens neemt men een Fotoshop, knutsel je je idee daarin (werkt het dus uit met evt. aanpassingen.
True true, tis ook nooit rustig in mijn bovenkamer. Zeker als er b.v een nieuwe project loopt. ;)

Ik zie het meestal zo voor me:
Een project (voor b.v een site/cd/flyer) is een doos. Eerst maak je een bodempje. Met wat je gaat doen, schetsen, ideeën, afspraken. enz enz. Hoe meer tijd en geld de klant heeft. Hoe groter de doos ;)

Heb geen zin om al die productieprocessen uit te leggen van "hoe ontwerp je dit". Veel leren en oefenen, creatief denken en SUPA DESIGNER you shall be!

/me je doet raaaaaarrrrr! :+

Illustrator werkt ook lekker IMO om snel test layouts te bedenken/experimenteren. Snel vakjes maken, verschuiven enz voor b.v tekstvakken/paginaopmaak en stuff.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A denkt even na

Eerst kijken hoeveel tijd ervoor is, als het prive is dan zoveel als nodig is, anders eerst kijken hoeveel budget er is voor vormgeving.

Kijken wat een klant wil, samen overleggen dmv moodboards/briefings

Vervolgens pen en papier, beetje tekenen, daarna in photoshop een beetje pielen, rekening houden met technische specs die mogelijk zijn in een bepaalde tijd. Altijd rekening houden met het heilige functionele ontwerp.

|{ brrr }] |

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-09 11:10

Speedpete

was barman

Ik teken veel. HEEL veel.

dan maak ik de mooiste designs en als ik ze uitwerk zijn ze te kleurrijk en te druk :P

Heel veel designs die ik maak zijn strak en sim-pel. Dat is vaak nog mooi ook, het hoeft niet allemaal hoogstaande graphics te zijn, met vlakken en kleuren kan je het ook mooi maken (de mondriaan methode :?)

Veek zakelijke 'klanten' vinden strak en sim-pel belangrijk, het gaat hen om de inhoud... Voor mijn eigen site heb ik 1 grafisch effect en het ziet er redelijk goed uit (vind ik zelf).

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 18:15 schreef Tizzwat het volgende:
Soms heb je binnen een paar minuten iets moois;
http://home.student.utwente.nl/s.niks/test/midden.html

Terwijl het anders veeeeel langer kan duren..
Soms zit je uuuuuuuuren en heb je niets
terwijl je op andere dagen in 5 minuten hetzelfde bereikt... :P

© Herman Finkers :P

Verwijderd

Het is hoog tijd dat ik de layout van mijn eerste en zéér onervaren homepage ga veranderen en mede door dit soort topics leer ik daar van. Wie weet wordt ik ooit nog een amateur webdisigner. :)
Keep up the good work man.

Sorry dit was oftopic.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:09
Ik ben bv druk bezig met een bepaalde site die met F1 temaken heeft.
(Ga niet in de details zitten :+)

Nou dan ga ik alles F1 sites een beetje bijlangs.
Ondertussen heb ik al de hoofdkleuren in m'n hoofd (helm patroon ect).
En dan komt het vanzelf wel :z

Vooral ideeen op doen van andere sites maar ze toch niet precies na-maken, beetje in eigensmaak.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Voor eigen websites gaat het bij mij meestal zo:

Ik pak een programma dat lekker wegtekend, Illustrator of Flash dus. Hierin maak ik een vierkantje ofzo, hier ga ik dan mee door tot ik een leuk vormpje krijg. Dan in Photoshop of Paint Shop Pro exporteren om het af te maken en retoucheren. Dan in stukjes knippen en in elkaar flansen met TextPad of een andere text-editor. CSS nog ff fiksen en daar staat je design.

Voor andere mensen (/klanten): nog geen ervaringen mee.

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 02:41 schreef Manic het volgende:
Vooral ideeen op doen van andere sites maar ze toch niet precies na-maken, beetje in eigensmaak....
preciez ;)

Verwijderd

voor een layout te bedenken ga ik altijd slapen ;)

dreaming is the best method, for me 8-)

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 01:55 schreef Type het volgende:

Soms zit je uuuuuuuuren en heb je niets
terwijl je op andere dagen in 5 minuten hetzelfde bereikt... :P

© Herman Finkers :P
M'n oude buurman, en dat is echt waar !
Pagina: 1