Toon posts:

geluid opnemen wil niet zoals het moet(van radio)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou graag een gesprek opnemen wat op een bandje staat.
Nu heb ik mijn radio op de computer aan gesloten. En er komt goed geluid uit de boxen.
Heb wat topic bekeken hoe je zou kunnen opnemen, zoals
[topic=152851/1/25]
En heb musicmatch JUKEBOX gebruikt, zelfde versie als in de boven genoemde topic.
Als ik nu ga opnemen is het geluid zo ontzettend zacht, dat je de speakers helemaal moet open draaien, wil je wat horen.
http://members1.chello.nl/~p.t.ten.kate/test.mp3 <- voorbeeld.

bijna vergeten, als ik met geluidsrecorder van windows wil opnemen hoor ik helemaal niks.

Heb het op 2 computers geprobeert beide het zelfde resultaat. (win xp en 98)

Weet iemand hoe dit kan ??
(Als dit in de verkeerde topic staat verplaats hem dan)

Verwijderd

Heb hetzelfde gister gedaan maar dan met de tv. Heb het proggie cool-edit gebruikt. Werkte perfect hier :9

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Je hebt een optie waarmee je het geluid bij de MIC-in met 20dB kan versterken (niet altijd aanwezig). Probeer dat es.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replay das het strax proberen
Cool edit heb ik ook, hoe moet ik daarmee opnemen??
Heb er eergisteren naar gekeken en kon het (zo snel )niet vinden.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 18:34 schreef DIAMOND-mtk het volgende:
Cool edit heb ik ook, hoe moet ik daarmee opnemen??
Heb er eergisteren naar gekeken en kon het (zo snel )niet vinden.
Er zit een vrij grote record-knop in CoolEdit, die kun je niet over het hoofd zien. En als-ie aan het opnemen is, neemt hij op van de bron die je hebt geselecteerd in je mixer rechtsonder (van windows zelf dus)

Bron kiezen doe je aar door naar options te gaan, dan properties, daar recording selecteren en dan kun je 1 ding aanvinken waarvan je wilt opnemen. (line-in dus waarschijnlijk)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik denk dat je line in wel aan staat (moet haast wel) hij staat alleen een beetje zacht

Je kan em harder zetten via de Windows mixer (bijvoorbeeld)
bij Opties > Eigenschappen > Aanpassen voor openemen

en dan de schuif bij Aux of Line in wat omhoog doen
je kan ook achteraf het geluid even normalizen (dan wordt alles even hard) maar heb je wel meer ruis

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 21:36 schreef dreeke het volgende:
Ik denk dat je line in wel aan staat (moet haast wel) hij staat alleen een beetje zacht

Je kan em harder zetten via de Windows mixer (bijvoorbeeld)
bij Opties > Eigenschappen > Aanpassen voor openemen

en dan de schuif bij Aux of Line in wat omhoog doen
je kan ook achteraf het geluid even normalizen (dan wordt alles even hard) maar heb je wel meer ruis
Lijn staat bij opnemen en geluid op het hoogste. Aux daar in tegen staat op de helft maar kan ik niet veranderen.
Maar zou het daaraan liggen?? Want ik hoor het wel normaal door de boxen, alleen het opnemen is veel te zacht.

• kermi011
  • Laatst online: 27-06-2025
leen anders eens een tussenversterker en zet die ertussen.

aan welke versterker uitgang hangt je compu ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik mijn pc zit op lijn in en in de radio zit ie op Minidisk Out, heb geen andere out.
(En anders om zit ie op minidisk in, en dat werkt ook goed, MD zou geen probleem moeten zijn)

// ik heb het nu ook ff met Cool Edit 2000 geprobeerd en is het geluid ook zacht, maar kan ik het niet met Cool Edit versterken ??

• kermi011
  • Laatst online: 27-06-2025
in principe kan je idd software matig je geluid versterken.

maar mijn ervaring hiermee is dat vaak de kwaliteit te wensen overlaat

heb je al geprobeerd op te nemen via de microfoon ingang ?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het kan zijn dat je mini disc uitgang een wat andere uitgang is dan een line out.

Via de microfoon ingang gaat denk ik niet lukken...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere versterker geprobeerd, en als ik dat op neem krijg je het zelfde geluid, als de sample die ik op het inet gezet heb.
Via de microfoon ingang wil ook niet, zoals dreeke al zei.
Wat wel zo is beide computers hebben een Sound Blaster Audio PCI geluidskaart volgens mij, maar de 1 is wel nieuwer dan de ander.

Heeft iemand nog ideeen ik weet ut niet meer.

Verwijderd

Weet je zeker dat er een signaal op de uitgang van je radio, want ik op je sampeltje hoor is overspraak.
Overspraak hoor je bijvoorbeeld ook wanneer je een versterker hebt en daar bv. een radio op aansluit.
Op stand tuner hoor je normaal geluid, maar als je bv. stand CD kiest zou je helemaal niets moeten horen.
Als je de volumeknop heel ver opendraait hoor je echter wel iets en dat wordt veroorzaakt door beinvloeding van het radiosignaal op het CD-signaal.
Dat wordt overspraak genoemd.
Ik hoop dat ik het wat simplistisch heb kunnen uileggen en je moet er even achter zien te komen of er wel signaal aanwezig is, bijvoorbeeld door je radio even op een versterker aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft even geduurd, had het wat druk. Maar ik ben er gister weer mee bezig geweest.
En heb het volgende gedaan.
Heb een walkman gepakt, en die aangesloten op de line in.
Er komt gewoon geluid uit de computer maar na opnemen hoor je niks.
Toen heb ik de walkman op de mic in aangesloten, ook weer gewoon geluid op de computer MAAR nu wel geluid na opnemen. Alleen de kwaliteit is niet echt je van het. Sample

Nou de vraag waarom doet line in het niet. En kan ik het geluid van mic in ook verbeteren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de line in wel geselecteerd.
Mic moet je idd niet nemen want dat zuigt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 13:36 schreef Terw_Dan het volgende:
Heb je de line in wel geselecteerd.
Hm hij stond inderdaad niet geselecteerd. THX
Nu moet ik ff kloten met mijn stereo, die gebruik ik toch liever dan een walkman.
Pagina: 1