Toon posts:

nieuw geheugen erbij > nieuwe installatie w98?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het waar dat als je nieuw geheugen erbij koopt, dat je meer 'effect' krijgt als je w98 opnieuw installeerd? Ik heb het een keer gehoord van een vriend, maar weet het niet zeker.

Weet iemand hier meer van?

A.Thx

Wèk

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 22:41
mwa, als hij het gewoon GOED doet ermee dan is het goed :)
maar als er wat complicaties optreden dan wel formatten natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ohw oke, ik d8 van misschien kan het nog IETS beter... Heb ik net Win98 opnieuw geinstalled alles klaar, komt opeens de postbode aan de deur met mn geheugen :P

Maarruh bedankt,

Wèk

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Gewoon er bij in pluggen en niks opnieuw (en totaal overbodig) installeren.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een nieuwe installatie is sowieso sneller :)
Maar afgezien daarvan: het is hooguit zinnig om je swapfile aan te passen aan de nieuwe hoeveelheid geheugen.
En je geheugen opnieuw tweaken is helemaal erg zinvol.

Verwijderd

bull****

inderdaad je swapfile aanpassen (min. 2,5x je fysieke geheugen) en klaar is waque

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
W98 opnieuw installeren is overbodig maar je moet dus wel je swapfile groter maken, voor de rest hoef je niks te doen.

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Hou er wel rekening mee dat als je 512MB of meer geheugen hebt onder Windows 9x/Me dat je vreemde dingen kunt tegen komen. Je kan dan opeens meldingen krijgen dat er onvoldoende geheugen beschikbaar is om programma's te starten. Is wel weer op te lossen door wat te wijzigen in de system.ini maar voor optimaal gebruik van je geheugen kun je dan toch beter switchen naar NT/2K/XP.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 28 december 2001 18:41 schreef TAGAEON het volgende:
bull****

inderdaad je swapfile aanpassen (min. 2,5x je fysieke geheugen) en klaar is waque
bull****

Als je 1GB RAM hebt, moet je dan dus 2,5GB aan HDD space verspillen aan swapfile?? Ach man, je loopt ver achter in de 9X tijd!

32MB RAM -> swap = 3x RAM
32-64MB -> swap = 2,5x
64-128MB RAM -> swap = 2x
128-256MB RAM -> swap = 1,5x
256-512MB RAM -> swap = 1x

Boven 512MB RAM moet je de swap zo instellen dat RAM + swap gelijk aan 1GB is. Boven 1GB RAM is swappen nutteloos..
Pagina: 1