• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:06

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Ik ken iemand die een Sony CMD J5 gsm telefoon heeft. Op zich een leuk apparaat, alleen heeft hij er af en toe last van dat de telefoon compleet vastloopt. Wat er dan op het scherm staat, blijft er op staan en de telefoon reageert helemaal nergens meer op. Je moet de batterij even uit de telefoon halen om hem weer te kunnen gebruiken. Nu dacht ik dat dat wellicht exemplarisch zou zijn, of aan het model zou liggen, maar sinds een dag ben ik zelf in het bezit van een Sony CMD Z7 en die liep ook al na een paar uur compleet vast :(. Ook hier was de enige remedie de batterij er weer even uit halen. Is dit nu een bekende kwaal van Sony telefoons? En is er iets tegen te doen, of zijn Sony gsm's gewoon zo brak?

Verwijderd

Ik heb echt helemaal nergens last van

die van mij altijd aan, het enige wat ik ooit eens heb gehad dat je na een hele tijd ff iemand wou bellen en dus op een knopje drukt dat ie ff 1 sec vertraging heeft met het reageren op dat knopje maar meer verder niets.

Misschien heb jij hem niet in de goeie omstandigheden? te warm, te koud? anders zou ik het ook niet weten :P

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 17:23 schreef wired het volgende:
Ik heb echt helemaal nergens last van
Welk model heb je dan precies?
Misschien heb jij hem niet in de goeie omstandigheden? te warm, te koud? anders zou ik het ook niet weten :P
Nah, ik heb 'm gewoon op 'kamertemperatuur' gebruikt, was ook gewoon binnen. Bij mij gebeurde het toen ik één van de menu opties probeerde te openen, je krijgt dan zo'n 'leuke animatie' van een inzoomend bolletje, daarna kwamen er wat rare streepjes op het beeld en dat was het dan, einde verhaal.. Bij die eerder genoemde J5 gebeurde het tijdens het intypen van een sms berichtje, het lijkt dus niet op een vast moment of zo te gebeuren..

Verwijderd

oh was ik vergeten ik heb een J5

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Hm, vandaag weer een vastloper op die Z7 gehad :(
En nog een nieuw probleem: tijdens het heen en weer gaan door de menu's hoorde ik ineens geen piepje meer als ik een knop indrukte. Bleek dat geen enkel geluidje het op dat moment meer deed :? Ook als je beltonen afspeelde, was het volledig stil (lag niet aan een instelling, geluid stond gewoon aan). Moest ik de telefoon uit en aanzetten om weer geluid te krijgen...
En ik kreeg op een gegeven moment het symbooltje dat aangeeft dat je een inkomend telefoontje hebt gemist niet meer weg. Normaal hoort dat te verdwijnen als je naar de lijst van gemiste gesprekken gaat, maar dit keer bleef ie stug staan..
Volgens mij zitten er nog behoorlijk wat bugs in die Sony telefoons, ik hoop dat dit dmv een firmware update o.i.d. te verhelpen is. Ik dacht na twee brakke Siemens C35's nu met Sony een betere keus gemaakt te hebben, maar dat valt tot nog toe ook wel tegen :'(

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53

JT

VETAK y0

Motorola roelt nog steeds :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op maandag 31 december 2001 01:49 schreef jasjenl het volgende:
Hm, vandaag weer een vastloper op die Z7 gehad :(
En nog een nieuw probleem: tijdens het heen en weer gaan door de menu's hoorde ik ineens geen piepje meer als ik een knop indrukte. Bleek dat geen enkel geluidje het op dat moment meer deed :? Ook als je beltonen afspeelde, was het volledig stil (lag niet aan een instelling, geluid stond gewoon aan). Moest ik de telefoon uit en aanzetten om weer geluid te krijgen...
En ik kreeg op een gegeven moment het symbooltje dat aangeeft dat je een inkomend telefoontje hebt gemist niet meer weg. Normaal hoort dat te verdwijnen als je naar de lijst van gemiste gesprekken gaat, maar dit keer bleef ie stug staan..
Volgens mij zitten er nog behoorlijk wat bugs in die Sony telefoons, ik hoop dat dit dmv een firmware update o.i.d. te verhelpen is. Ik dacht na twee brakke Siemens C35's nu met Sony een betere keus gemaakt te hebben, maar dat valt tot nog toe ook wel tegen :'(
hehe dit heb ik ook gehad vanochtend(same phone) echt irritant, zomaar heb je geen geluid meer..maar ik had ook dat ik hem in de oplaaier had gezet en daarna zag ik hem laden en s'ochtends toen ik wakker werd was die maar half vol (na 8uuren ofzo, terwijl die normaal al 4x vol kon zijn) en als er een firmware update komt, waar kan je die laten doen??

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 08:58
'k Heb een CMD C1 gehad. Liep ook wel eens vast (1x per maand ong.), maar niet meer dan mijn huidige M35i.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
hoe kom je erachter dat zo firmware update beschikbaar is??

Verwijderd

Ik zou zeggen

Zo Nie!

Heb ooit jaartje bij Sony Music gewerkt, was daar DE kreet >:)

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 09:28 schreef Kev0867 het volgende:
hoe kom je erachter dat zo firmware update beschikbaar is??
Tja, hoe dat bij Sony in z'n werk gaat weet ik niet, sommige fabrikanten bieden dat volgens mij via hun website aan, en anders zul je 'm denk ik moeten laten opsturen. Maar het lijkt me dus niet een defect in mijn exemplaar maar gewoon een structurele fout in de telefoons. Is dat nou zo moeilijk om een telefoon te maken die gewoon werkt :(?

Verwijderd

Ik heb ook een sony j5 en ik heb er ook best vaak last van maar het boeit me niet dus gewoon effe accu er uit halen en dan doet hij het weer een weekje of twee.

maar ik heb ook een nokia 3210 en dat is echt een ramp vast lopen is daar echt heel gewoon en niet 1 keer maar echt heel vaak dus ik ben wel blij met de sony j5

• JT

JT

VETAK y0

Heeft er ook wel is iemand vastlopers gehad met z'n Motorola ? Kep nou m'n 3e Motorola en nog nooit vastlopers gehad...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
'k Heb een CMD C1 gehad. Liep ook wel eens vast (1x per maand ong.), maar niet meer dan mijn huidige M35i.
Ik heb ook een sony j5 en ik heb er ook best vaak last van maar het boeit me niet dus gewoon effe accu er uit halen en dan doet hij het weer een weekje of twee.
maar ik heb ook een nokia 3210 en dat is echt een ramp vast lopen is daar echt heel gewoon en niet 1 keer maar echt heel vaak dus ik ben wel blij met de sony j5
Als ik dit zo lees, begin ik toch ernstig te twijfelen aan het verschijnsel mobiele telefoon... En blijkbaar accepteert iedereen zomaar dat telefoons wel eens vastlopen. Dat is toch belachelijk! Ik heb deze telefoon in 4 dagen vaker laten vastlopen dan mijn computer in de afgelopen 2 maanden :(. Ik heb inmiddels met de winkel waar 'ie vandaan komt (www.gsm.nl, goede klantenservice daar trouwens!) gebeld en ik ga 'm opsturen. Ik heb ook gemeld dat ik dus niet de enige ben met dit probleem en ze zouden eens kijken of ze er wat meer aan zouden kunnen doen dan alleen maar een vervangend toestel o.i.d. terugsturen.
Heeft er ook wel is iemand vastlopers gehad met z'n Motorola ? Kep nou m'n 3e Motorola en nog nooit vastlopers gehad...
Hm, ik zou bijna een Motorola gaan aanschaffen, alleen vind ik die modellen van dat merk eigenlijk niet wat...

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 19:57

Dennahz

Life feels like hell should.

misschien heeft m$ de 'OS' van de tel gemaakt :?

Twitter

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 13:13 schreef Goten het volgende:
misschien heeft m$ de 'OS' van de tel gemaakt :?
Er zit inderdaad wel MS software in, namelijk de WAP browser.... Maar verder toch niet, mag ik hopen. En tijdens het Wappen is ie ook niet vastgelopen, was steeds op een ander moment (niet vast reproduceerbaar, lijkt vrij willekeurig te gebeuren).

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:41
ik heb een Sony J5.

Ook nooit problemen mee.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Dennahz

Dennahz

misschien sim kaart beetje los?

als je garantie hebt zou ik terug gaan.. lijkt wel defect

Twitter

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 13:23 schreef Goten het volgende:
misschien sim kaart beetje los?

als je garantie hebt zou ik terug gaan.. lijkt wel defect
Tja, hij gaat dus ook terug, da's dan al de derde gsm die ik heb gehad die niet goed werkt :'(
Maar het lijkt me stug dat al die Sony telefoons last hebben van losse sim kaarten, en hoezo zou de telefoon vast lopen als je gewoon in een menu bezig bent doordat de simkaart los zit? Ik blijf het vermoeden houden dat de software in de telefoons gewoon bugs bevat, alleen mag je toch verwachten dat ze die er dan onderhand wel een keer uit hadden kunnen vissen..

• Dennahz

Dennahz

Op maandag 31 december 2001 13:27 schreef jasjenl het volgende:

[..]

Tja, hij gaat dus ook terug, da's dan al de derde gsm die ik heb gehad die niet goed werkt :'(
Maar het lijkt me stug dat al die Sony telefoons last hebben van losse sim kaarten, en hoezo zou de telefoon vast lopen als je gewoon in een menu bezig bent doordat de simkaart los zit? Ik blijf het vermoeden houden dat de software in de telefoons gewoon bugs bevat, alleen mag je toch verwachten dat ze die er dan onderhand wel een keer uit hadden kunnen vissen..
klopt zijn er geen soort firmware updates die je kan doen op zo'n telefoon ?

Twitter

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

misschien is het een serie met een foutje...
al contact opgenomen met sony daarover...?

iig mijn cmd-x2000 heeft nergens last van...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 31 december 2001 12:40 schreef JT het volgende:
heb een motorola V3688 en een V3690 en nog nooit een vastloper mee gehad, wel dat het menu soms effe beetje flipt maar meer ook niet *D

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Op maandag 31 december 2001 14:09 schreef Duur het volgende:
misschien is het een serie met een foutje...
al contact opgenomen met sony daarover...?

iig mijn cmd-x2000 heeft nergens last van...
Ik heb via de website van Sony-Ericsson inderdaad al een berichtje naar ze gestuurd, maar ja, daar zal ik rond deze (feest)dagen wel niet snel reactie op krijgen.. Ben toch wel benieuwd wat ze er over te zeggen hebben.

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 31 december 2001 14:12 schreef G-PHREAK het volgende:

[..]

heb een motorola V3688 en een V3690 en nog nooit een vastloper mee gehad, wel dat het menu soms effe beetje flipt maar meer ook niet *D
Kep de T250 *D En zelfs dat heb ik nog nooit gehad :)

Ecodan warmtepomp

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb de Sony J6, maar nog nooit een vastloper o.i.d. gehad.

Verwijderd

In het begin kunnen ze wel eens vastlopen (bij Netwerk zoeken, voor het eerst)

Verwijderd

Sony telefoontjes beginnen M$-kuren te krijgen! >:) :P

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mijn Nokia 3310 heeft ook iets raars.

Als ik een SMS-je wis dan zegt ie dat ie verwijderd is en daarna krijg ik een leeg scherm. Druk ik daarna op een knop gaat ie weer naar het menu, verwijder ik em dan nog een keer is ie weg. Heel raar is dat :?

Iemand een idee ?

Verwijderd

M'n vriendinnetje heb een J5, die zit vol met rare software (?) fouten, als je een SMS-je intyped met bijv. het woord 'personeelsfeest' dan loopt 'tie structureel bruut vast.... :(

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:17

Klippy

Still Game

Ik heb nog een antieke C1.

Heb ik idd keer of 2, 3 gehad wat je zegt.
Heb dat ding wel al bijna 3 jaar....

Dus valt wel mee hoor.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 16:19 schreef Segunda@Tweakers het volgende:
M'n vriendinnetje heb een J5, die zit vol met rare software (?) fouten, als je een SMS-je intyped met bijv. het woord 'personeelsfeest' dan loopt 'tie structureel bruut vast.... :(
Net even uitgeprobeerd, maar 'personeelsfeest' kan mijn Z7 dan nog net wel tegen :)

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 16:22 schreef LiquidSilver het volgende:
Ik heb nog een antieke C1.

Heb ik idd keer of 2, 3 gehad wat je zegt.
Heb dat ding wel al bijna 3 jaar....

Dus valt wel mee hoor.
Dat valt dan inderdaad nog wel mee, alhoewel ik in principe vind dat elke keer vastlopen er één teveel is. Maar ik heb die Z7 nog geen week en die is nu al drie keer vastgelopen, dat vind ik dan weer niet meevallen..

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ook mijn telefoon (Trium Mars) loopt geregeld vast. Ik denk dat dit vast lopen (net als bij sony) gewoon een bug is, want dit is mijn 2de trium (vorige trium mars had defect keyboard welke door garantie is vervangen door nieuw telefoon) liep ook geregeld vast. Nu heb ik het ook vaak dat hij niet vast loopt, maar gewoon spontaan uitgaat, nee de accu zit niet los.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:17

Klippy

Still Game

Op woensdag 02 januari 2002 16:25 schreef jasjenl het volgende:

[..]

Dat valt dan inderdaad nog wel mee, alhoewel ik in principe vind dat elke keer vastlopen er één teveel is. Maar ik heb die Z7 nog geen week en die is nu al drie keer vastgelopen, dat vind ik dan weer niet meevallen..
Is ook niet normaal.
Maar je kan ook een ander merk hebben met een softwareout.

Denk niet dit standaard is op een Z7, misschien nog oudere software erin ofzo?

Kan je misschien eens mee terugggaan dan...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

maybe andere firmware erin zetten met datakabel (of infrarood als dat kan.)
Pagina: 1