Toon posts:

Welke videokaarten hebben dvd encoding ondersteuni

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt welke videokaarten hebben dat? Ik weet dat de radeons dat hebben maar die zijn niet overal te koop. En hoe is die kwaliteit ten op zichte van een mpegkaart. Ik wil dit misschien kopen omdat mijn pc waarschijnlijk geen dvd vloeiend kan draaien. En om nou een mpeg-kaart te kopen vind ik zonde want daar heb je alleen wat aan bij films. En een videokaart ook bij spellen enz.
tnx in advance

edit: foutje in titel moet decoding zijn

Verwijderd

Zoekt en gij zult vinden

Verwijderd

Topicstarter
maar op die sites van die fabrikanten staat het zo vaag dat je het niet zeker weet, of het erin zit.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Ik neem aan dat je decoding bedoelt ipv encoding. Met encoding wordt een stroom videogegevens naar bv mpg2 omgezet.
Ik geloof dat ook de gf2 en hoger serie wat extra ondersteuning biedt voor decoding, en ATI staat bekend om zijn geweldige decoding ondersteuning in hw. Matrox belooft/de wel, maar heeft het niet. TNT ook niet

Stel je er echter niet teveel van voor van die al die extra hw ondersteuning. Het levert je wel wat winst, op meestal in de tientallen procenten, geen verdubbelingen.
Maar er zijn ook dvd afspeelprogramma's die beter doen als je de hw ondersteuning juist uitzet, bij bepaalde hw, dankzij de soms brakke ondersteuning.
Dus misschien moet he het toch in een andere hoek gaan zoeken. Bovendien vraag ik me of je huidige hw wel teorijkend is voor zulke snelle videokaarten als de GF2/3 en ATI7500/8500.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 17:58 schreef ErikRo het volgende:
Ik neem aan dat je decoding bedoelt ipv encoding. Met encoding wordt een stroom videogegevens naar bv mpg2 omgezet.
Ik geloof dat ook de gf2 en hoger serie wat extra ondersteuning biedt voor decoding, en ATI staat bekend om zijn geweldige decoding ondersteuning in hw. Matrox belooft/de wel, maar heeft het niet. TNT ook niet

Stel je er echter niet teveel van voor van die al die extra hw ondersteuning. Het levert je wel wat winst, op meestal in de tientallen procenten, geen verdubbelingen.
Maar er zijn ook dvd afspeelprogramma's die beter doen als je de hw ondersteuning juist uitzet, bij bepaalde hw, dankzij de soms brakke ondersteuning.
Dus misschien moet he het toch in een andere hoek gaan zoeken. Bovendien vraag ik me of je huidige hw wel teorijkend is voor zulke snelle videokaarten als de GF2/3 en ATI7500/8500.
wat bedoel je met toereikend: geen zin of niet mogelijk.
Ik wil een nieuwe videokaart kopen omdat mijn processor net op de grens ligt van haperen en vloeiend dvd afspelen. En dan maken die tientalen wel uit.

Verwijderd

Neem dan gewoon voor jouw systeem een Geforce 2 mx met TV out.
Deze kaarten zijn nu goed betaalbaar, en met softwareplayers e.t.c kan je goed je DVD beeld op de tv zien.
Een snellere of duurdere kaart is voor jouw systeem weggooien van je geld.
Het voordeel van een kaart met tv-out is dat je Divx kunt afspelen op tv.
Ik heb een Gainward geforce 2 mx goldensampel twin met tv-out, en deze werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
dat tv-out boeit me niet want ik heb er niets aan. Het is mooi meegenomen als het erbij zit maar geen must. Het gaat me er om dat ie mpeg stream kan decoden.
Maar kan er wel een kaart als de ati radeon 7500/7200 in mijn systeem? Maar dat is ook voornamelijk voor het oog op de toekomst. Dat ik niet weer binnen een jaar een nieuwe videokaart hoef te kopen.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb hier zelf een Radeon 8500 in m'n systeem hangen, het vreemde is dat ik betere beeldkwaliteit krijg in dvd's en mpeg's en avi's met m'n TNT1 dan met m'n Radeon.

Tis maar dat je het weet, test het maar eerst even voordat je die videokaart neemt.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op vrijdag 28 december 2001 21:00 schreef Stylefish het volgende:
dat tv-out boeit me niet want ik heb er niets aan. Het is mooi meegenomen als het erbij zit maar geen must. Het gaat me er om dat ie mpeg stream kan decoden.
Maar kan er wel een kaart als de ati radeon 7500/7200 in mijn systeem? Maar dat is ook voornamelijk voor het oog op de toekomst. Dat ik niet weer binnen een jaar een nieuwe videokaart hoef te kopen.
Op zich kan het wel, of het zinvol is hangt er helemaal vanaf wat je nog meer zou willen doen met je systeem.

Internet/office met af en toe een dvd kijken, prima.

Ben of wil je een heavy gamer worden. nee.

Ga je MB en proc binnenkort upgraden, etc, zie boven.

Leuker kan ik het niet maken, wel lastiger :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• armor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 07:11

armor

Too much to Do, Too......

Koop een dx3 kaart ... daar heb ik met een p1 233 perfect dvd mee kunnen kijken !!!!

all work and no play makes Jack a dull boy.

• armor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 07:11

armor

Too much to Do, Too......

Op zaterdag 29 december 2001 02:41 schreef armor het volgende:
Koop een dx3 kaart ... daar heb ik met een p1 233 perfect dvd mee kunnen kijken !!!!
als je denkt dat is TE duur .... mail me ff ik heb er nog een in de aanbieding .... :9

ik heb nml een nieuwe pc gekocht en dat kaartje ligt hier
stof te vangen ;)

all work and no play makes Jack a dull boy.

Pagina: 1