cyrix 200+

Pagina: 1
Acties:

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27
ben bij een vriend een cyrix 200+ aan het bouwen. Deze loopt normaal op 75 mhz en een mp van 2. Omdat dit moederbord dat niet ondersteund, een pa-2005 met een via 580vp chipset, hebben we hem op 2.5 x 66 gezet. Maar om de een of andere reden start hij op als een 66 mhz. Alle jumpers staan goed. Waar kan dit aan liggen? aan het geheugen eventueel??

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:47
Welke 200+ heb je daar? De 6x86, de 6x86MX of de 6x86L?
De normale 6x86 ondersteunt alleen hele multipliers, de 6x86MX kent wel halve en van de 6x86L weet ik het niet (denk van ook wel, hij werkt nml op MMX voltages).
Kan best zijn dat je 6x86 de 2.5 setting als een undocumented 1x multiplier neemt :)

• marsian
heb hem al op 2 en 3 maal geprobeerd, ook dan start ie op als 66 mhz!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:51
Volgens mij moet je 3x50 nemen.

• marsian
Dat heb ik net geprobeerd, was je net voor. Maar ook dit helpt niet. Het stomme is dat het moederbord nu op 50 mhz loopt, maar de processor nog steeds op 66. Welke MP dit is........... geen idee!

• marsian
het is een ibm 26x86mx-avapr200gb

• vassago
Ik denk dan dat het moederbord de processor niet herkend en dus de verkeerde waarde aangeeft in het BIOS.

Zet hem eens op 66x2 (166+) en kijk wat benchmarks ervan zeggen.
(b.v. www.hwinfo.com)

• vassago
Even opgezocht, maar je hebt deze processor:

IBM26x86MX-AVAPR200GB IBM 6x86MX PR200 2.0 / 75 MHz 2.9V / 3.3V

Oftewel een 6x86MX.

Welk moederbord heb je?

• marsian
een pa-2005. Weet niet welk merk. Zit nu weer thuis, kan niet ff op moederbord kijken.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het moederbord is van FIC

en het ondersteunt tot de P166+, dus dat is misschien de reden dat hij hem niet pakt.

maar probeer eens een bios upgrade
bios update pagina

volgens mij is het met de laatste bios verholpen

• marsian
in de handleiding staan toch echt de instellingen voor een syrix 200+. lijkt me dus sterk dat hij deze niet ondersteund. Ik heb pas nog gekeken naar het merk, weet alleen nie meer welke het is (vrij onbekend) maar het is niet degene die jij zegt. Helaas.

• Noork
  • Niet online
Je zegt zelf "een pa-2005 met een via 580vp chipset"

Dan zeg ik dat het van FIC is, dat mobo heb ik zelf namelijk ook.

Als je goed leest op de bios update pagina zie je dat de problemen met de 200+ zijn opgelost. Dus gewoon ff het laatste bios erop knallen.

Verwijderd

Dat pa-2005 boardje is afkomstig uit een Highscreen van Vobis. Het is een PC uit '97. Dat board heb ik nog in de kast liggen, ook eens een Cyruks 200+ op geplakt, zelfde resultaat. geen response. cyruks altijd al problemen mee gehad.

• Noork
  • Niet online
Kan ik dat mobo van je kopen mad_cookie?

• vassago
"In de handleiding staan toch echt de instellingen voor een syrix 200+. lijkt me dus sterk dat hij deze niet ondersteund."

Cyrix 200+ <> Cyrix 200Mx

"cyruks altijd al problemen mee gehad"

Dat ligt dan aan jou of aan je spullen, het zijn prima processortjes.

• _JGC_
Heb gisteren nog een Cyrix PR166+ in een Tulp geprikt (had een tulp zonder CPU gekocht, dan was ie goedkoper en ik had nog eentje liggen >:) )

Heb tijdenlang nog met een Cyrix 6x86MX PR200+ gewerkt, heeft ook een hele tijd perfect in mn server gedraaid, tot een K6/2 en later een K6/3+ dat ding kwamen vervangen.

Cyrix heb ik nog nooit problemen mee gehad, tis weer net zo'n fabel als AMD instabieler dan Intel.

• marsian
Op vrijdag 28 december 2001 19:37 schreef vassago het volgende:
"In de handleiding staan toch echt de instellingen voor een syrix 200+. lijkt me dus sterk dat hij deze niet ondersteund."

Cyrix 200+ <> Cyrix 200Mx
wat bedoel je met "Cyrix 200+ <> Cyrix 200Mx" ???

• vassago
"wat bedoel je met "Cyrix 200+ <> Cyrix 200Mx" ???"

Precies wat er staat, een Cyrix 200+ <> Cyrix 200Mx.

Als je moederbord een 200+ ondersteund wil dat niet zeggen dat 'ie ook een 200Mx ondersteund.

• marsian
ik probeer ook geen 200mx te installeren! als je goed leest dan weet je dat ik een cyrix 200+ heb en dat deze zo enkel heten en op 150 mhz lopen. En voor deze processor staan gewoon de instellingen in het boekje netzoals voor de 160+ en weet ik veel welke nog meer!

• _JGC_
het is een ibm 26x86mx-avapr200gb
Is een 6x86MX, een MMX CPU die net zoals de classic 6x86 met Performance rating werkt, en ook op 2x75 draait.
Als je BIOS dat ding niet herkent moet je ff een nieuw BIOS in dat bord gooien zoals gezegd wordt hier, en ga je niet zeuren van "Ik ben hier geen MMX aan't installeren, jullie zijn gek ofzo"

• vassago
Op zaterdag 29 december 2001 18:59 schreef marsian het volgende:
ik probeer ook geen 200mx te installeren! als je goed leest dan weet je dat ik een cyrix 200+ heb en dat deze zo enkel heten en op 150 mhz lopen. En voor deze processor staan gewoon de instellingen in het boekje netzoals voor de 160+ en weet ik veel welke nog meer!
Je hebt wel lef he?

Eerst om hulp vragen en als dat je geboden wordt er simpelweg tegenin gaan. Reken er niet op dat ik je nog eens help! |:(

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Probeer met het voltage te werken. Die instellingen zitten links van je fanaansluiting rechtsonderin. Hiermee kun je ook andere dingen dan het voltage mee instellen.
Als je het nieuwste BIOS flasht, herkent je bios automatisch wat voor Proc er in zit, ongeacht wat je instelt, althans dat is mijn ervaring.
En is je CL3 brug vastgesoldeerd? Want dan zit er een hardwarematige belemmering. Moet je even op de site van FIC kijken

(Ik heb het bordje ook)

• _JGC_
Ik heb hier nu ook een PC van iemand staan met dat bordje, maar al 2 overleden disken in dat ding.
ook nog een computer een paar km verderop met dat bord: ook dode hdd :(

Kan het zo zijn dat dit bord dode hdd's veroorzaakt?

En waarom heeft Vopis die PS2 muis niet laten solderen, evenals de USB |:(
Pagina: 1