Gare geforce 2 Ti?

Pagina: 1
Acties:

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:17
hee

ik krijg mijn geforce 2 ti niet op agp 4x ingesteld. In het bios heb ik t veranderd zodat ie agp 4x zou moeten draaien, maar programma's zoals sandra en powerstrip zeggen dat ie maar op agp 1x draait. Powerstrip geeft ook aan dat het geheugen op 444Mhz loopt ipv de normale 400. Ik heb nix aan de instellingen van de kaart verder veranderd en als ik performance defaults klik blijft ie ook gewoon op 444 staan. Is die kaart nou gewoon stuk of is er wat anders mis in men systeem?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

zeg er ook ff bij wat voor mobo je hebt.

Raku

Verwijderd

laten we het centraal houden :)

[topic=361986]

• dribbel
tja... ik heb zo'n standaard bordje van norrod. Er draait een AMD 1200 op met 256 DDR geheugen. Dat bord moet agp 4x gewoon kunnen draaien en die videokaart ook. Het zou wel kunnen dat er iets mis is met dat bord maar hoe verklaar je dan die 444 Mhz. Volgens mij spoort die kaart gewoon niet. Kaart is trouwens van club 3d.

Ja die post is trouwens ook van mij maar ik d8 dat die eruitgeflikkerd was ofzo. Ik heb helaas geen ander systeem om het in te testen :'(

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Heb je je CPU overgeclocked ?

• dribbel
nee nix overgeklokt. Alles staat gewoon nog precies hetzelfde als toen ik m kreeg

Verwijderd

Als je verder geen mogelijkheden hebt om het zelf te testen, ga dan gewoon terug naar de leverancier en leg het probleem uit. Ik had laatst ook een vage klacht met een MX400 die regelmatig bij het opstarten aangaf dat er 16Mb geheugen opzat terwijl het 32Mb was. Kaart werkte verder wel goed maar toch even mee naar de winkel geweest, kreeg gewoon een nieuwe mee (als je maar aardig blijft tegen de verkoper lukt dat meestal wel :)).

• dribbel
Ja ik heb m bij zo'n online winkel weg (kan je alleen ophalen op afspraak enzo) en ik heb al een mailtje heengestuurd, maar er worden pas mailtjes teruggestuurd op 2 januari. Ik d8 misschien dat er meer mensen waren die dit probleem hadden, maar die kaart is dus waarschijnlijk gewoon kapot.

Ik heb via 4in1 drivers geinstalleerd, maar wat is dat met die turbo modus ofzo

Verwijderd

ik had dit probleem ook,alleen bij mij stond er 2x terwijl hij 4x moest zijn,OPLOSSING:haal je via drivers eraf,en installeer de nieuwste versie,je krijgt ook een optie op agp turbo te kiezen tijdens de installatie en dit moet je doen,dan je detonators er op en klaar is kees.
bij mij loopt alles weer 4x

• dribbel
Ok dat probeer ik ff

• dribbel
Dank voor je hulp AGP loopt nu idd op 4x. Ik snap alleen nog steeds niet waarom dat geheugen op 444 loopt. Is dat gevaarlijk?

Verwijderd

Pixelview had geloof ik hun eerste lading GeForce2 Ti's op 440 draaien, overclocked...

Heb je via4in1?

Installeer anders Windows ff opnieuw!

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 17:52 schreef dribbel het volgende:
Dank voor je hulp AGP loopt nu idd op 4x. Ik snap alleen nog steeds niet waarom dat geheugen op 444 loopt. Is dat gevaarlijk?
Nee, je kunt het dmv een overclock progje terug zetten op 400mhz maar als hij stabiel draait op 440 dan zou ik het laten staan, probeer anders ff hoe ver je kunt overclocken... Mijn buurjongen haalt met zn GeForce2 Ti 480mhz! (standaard dus 400)

• dribbel
ok ik laat m denk ik zo staan want zo heeft ie vanaf t begin zonder problemen gedraaid. Ik vind t alleen een beetje vreemd dat ie standaard zo staat ingesteld. Nouja t werkt iig wel

• dribbel
Ok t werkt iig dus niet. Als ik m op agp 4x heb ingesteld freezed windows ong om de 5 minuten zodat ik men comp weer opnieuw kan starten. Is dit een bekend probleem? of kan t liggen aan die nieuwe via drivers die ik heb geinstalleerd. Ik draai nou op agp 2x en ik ga kijken of windows zo ook vastloopt. Hoop van niet

Verwijderd

ik denk dat het te maken heeft met die 4x en die staat toch in verband met die 444 die 400 moet zijn,zet het terug naar 400 en kijk dan wat er gebeurt

• dribbel
Hmm volgens mij is me comp stabiel als ik draai op agp 2x. Wat is beter? agp op 2x houden en de memory op 444. Of agp 4x en memory 400? ik weet trouwens niet of de laatste ook stabiel loopt

Verwijderd

2x is stabieler/beter.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
agp 4x wil nogwel eens crashen op bepaalde systemen. vooral met via sjipsets. zet gewoon op 2x, merk je toch niks van.
en als je die 444 wil weghebben moet je gewoon de nvidia drivers pakken (vind zelf 22.80 de beste, maar da's persoonlijk).

• dribbel
hmm ik heb de 23.11 drivers van nvidia geinstalleerd, maar die 444 staat er nog steeds hoor. Ik heb nog nooit andere drivers erop gehad dus lijkt me niet dat het daaraan ligt

• dribbel
Trouwens men systeem is nog steeds instabiel op agp 2x. T duurt alleen wat langer voordat windows weer freezed. Ik baal er wel erg van. Iemand enig idee waar dit door komt?

Verwijderd

zet die mem dan weer eens normaal
Pagina: 1