ik wil een tv kaart gaan kopen, ik weet alleen niet wat de systeemeisen van zo'n kaart zijn en of de beeldkwaliteit er van afhangt. ik heb nu een p266 64mb 4mb videokaart, gaat het hiermee lukken om dezelfde beeldkwaliteit te krijgen als mijn tv? ik wil nl mijn tv hierdoor vervangen.
geen idee.
heb het nog niet bij de hand gehad.
heb nl een AMD 1400 mhz. maar volgens mij zal de snelheid best wel schelen.
heb het nog niet bij de hand gehad.
heb nl een AMD 1400 mhz. maar volgens mij zal de snelheid best wel schelen.
AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X
Verwijderd
Alleen wanneer je nu al een hele brakke TV hebt...Op vrijdag 28 december 2001 16:47 schreef Sickness het volgende:
ik heb nu een p266 64mb 4mb videokaart, gaat het hiermee lukken om dezelfde beeldkwaliteit te krijgen als mijn tv?
Full screen TV op je PC vergt niet zo heel erg veel van de PC, maar voor een beetje goede kwaliteit mag 't wel ietsje meer zijn dan wat jij hebt staan.
De Hauppauge PCI kaartjes bieden bv. 'de-interlacing' (erg prettig wanneer je zit te kijken naar een programma met redelijk snelle bewegingen), maar dat werkt alleen maar bij hun XP-drivers. En op jouw PC zou ik niet graag XP draaien.
nee idd, heb nou win98se maareh, is dat verschil zo groot dat het beeld niet te vergelijken is met een gewone televisie?
Ik weet niet of je wel eens het beeld van een tv kaart hebt gezien, maar wat veel mensen opvalt is dat het beeld op de pc vaak sneeuweriger is en de randjes zien er soms wat vaag uit.
Komt eigenlijk gewoon omdat je monitor een veel preciezer beeld heeft dan een tv, dus zie je ook alle bij effecten....
Ik weet niet of fullscreen tv kijken afhangt van je videokaart (denk ik wel) maar met mijn 4 MB kaartje lukte het niet om iets fullscreen te krijgen en vloeiend....
Komt eigenlijk gewoon omdat je monitor een veel preciezer beeld heeft dan een tv, dus zie je ook alle bij effecten....
Ik weet niet of fullscreen tv kijken afhangt van je videokaart (denk ik wel) maar met mijn 4 MB kaartje lukte het niet om iets fullscreen te krijgen en vloeiend....
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Ik heb zelf ook zo'n ding 
in de handleiding staat dat je er een 2 mb ofzo videokaart voor nodig hebt minimaal.
Als ik jou was dan zou ik gewoon ff een videokaartje voor 100 piek halen met 8mb geheugen ofzo.
in de handleiding staat dat je er een 2 mb ofzo videokaart voor nodig hebt minimaal.
Als ik jou was dan zou ik gewoon ff een videokaartje voor 100 piek halen met 8mb geheugen ofzo.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Dat zou ik ook doen denk ik ... of je koopt anders eerst alleen de tv kaart, maar houd rekening met een extra uitgave voor een videokaartje, die kosten 70 gulden ofzo voor 8 MB AGP/PCI
Processor en geheugen kan het verder wel aan (zolang je alleen kijkt, en niet captured)
Processor en geheugen kan het verder wel aan (zolang je alleen kijkt, en niet captured)
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
Een tv-kaart maakt gebruik van overlay, dat wil zeggen dat het beeld uit de tv-kaart direct naar de videokaart toegaat i.p.v. dat het door de processor wordt afgehandeld. Je videokaart moet dat dus ondersteunen, directshow of zo. De hoeveelheid geheugen bepaald de resolutie, dus je hoeft niet perse 8 mb te hebben.
Pagina: 1