Toon posts:

Waarom is dit illegaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om de discussie nogmaals op te starten:

Check mijn topic.

Waarom is dit illegaal? Zo'n clip wordt ook uitgezonden op TMF waar ik hem zo kan opnemen? Waarom mag ik hem dan niet downloaden? Ik vind het belachelijk dat de platenmaatschappijen wel de gelegenheid bieden op hem te tapen op VHS, maar vervolgens niet toestaan dat hij wordt gedownload op je HD.

Ik vind het wel eens wat hypocriet dat de Tweakers.net admins en moderators alle mp3 en divx requests blocken, omdat het illegaal is, terwijl men zelf waarschijnlijk net als iedereen fanatiek gebruiker is.

Ik begrijp best dat Tweakers.net evt. problemen zou kunnen krijgen maar man, we leven in 2000 en mp3's en divx zijn een algemeen geaccepteerd iets, het wordt tijd dat de industrie dat inziet. Moet T.net nog schijnheilig en slaafs de kromme redenering van de platenbazen volgen? Vind ik niet, het is nl. hypocriet in deze tijd dat 99,9% van de Tweakers mp3's en DivX films op zijn HD heeft staan.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

/me snapt dit eerlijk gezegd ook niet. Is toch gewoon een clippie?

Verwijderd

Of is dit verzoek illegaal?
Niet echt slim om dit eronder te zetten Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Waarom heeft er geen adje onder gereageerd, ik d8 dat er een policy was dat adjes ff neer zouden zetten waarom ie geclosed is?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
mp3's en divx zijn een algemeen geaccepteerd iets, het wordt tijd dat de industrie dat inziet.
Of iets al dan niet door een meerderheid van de bevolking als normaal gezien wordt, heeft geen invloed op de legaliteit ervan.
Maar dat heb ik je al wel eens geprobeerd duidelijk te maken geloof ik. Als je dat niet snapt: pech gehad.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ging dat over die clip van Robbie Williams?
(/me tjekt ff...)
Ja dus...

Ik geloof dat mensen het niet helemaal duidelijk meer zien.
Wij zijn absoluut niet roomser dan de paus!
Wij halen illegaal spul weg omdat wij geen gekloot met Harries van BSA, BUMA or whoever willen!!!! Daarom halen we het weg!

[Admin-mode OFF]
Als je die clip perse wil hebben; dan teep je hem toch op een VHS-je, of je captured hem met je TV-kaart: als je die hebt.
[Admin-mode ON]

Het maakt niet uit hoeveel gigabytes (terabytes voor mijn part) warez, MP3's, DivX-en, ISO's iemand thuis heeft of wil hebben; hier mag het niet!!! Period!

[Admin-mode nogmaals OFF]
En wie dat nou nog niet snapt, moet maar eens heel goed de policies gaan lezen. Als het nou nog niet doordringt, dan weet ik het ook niet meer.
[Admin-mode weer ON]

Duidelijk? Ja? Mooi.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En nog ff ten overvloede:
DivX is NIET illegaal;
MP3 is NIET illegaal;
Dat zijn CODEC's! Manieren van opslaan!
De inhoud daarintegen kan WEL illegaal zijn. En daarom halen we dat soort dingen weg.

Verwijderd

Topicstarter
Het standaard antwoord dus. OK, dan moet ik het daar maar mee doen.

Hej Onno, ik had niet anders verw8 dan dat jij hier zou reageren met zo'n stelling die rechtstreeks uit het wetboek van strafrecht zou kunnen komen. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif Je herinnert je dus nog wel onze vorige discussie. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

En Kaj, zo te zien heb jij hem dus geclosed, check dit dan ff:
ik d8 dat er een policy was dat adjes ff neer zouden zetten waarom ie geclosed is?
Indeed

Grtz.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Het standaard antwoord ja. Is dat zo erg? Moet ik speciaal voor jou een ander antwoord gaan bedenken ofzo? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif En als je het al weet; waarom vraag je verdorie dan naar de bekende weg?

En ja, die policy is er, maar soms schiet dat er ff bij in. Shit happens you know...

Verwijderd

Kóm op nou jongens! deze discussie is al zooooo vaak gevoerd! HET MAG NIET! PUNT! UIT!

Als je zo stoer bent om die dingen af te draaien, moet je vind ik ook zo stoer zijn om die dingen zelf te kunnen vinden. Iedereen weet wel de warez pages van het moment, en daar kom je via via vast wel bij de door jou gezochte clip. Er zijn overal top-zoveel sites van alle mogelijke warez, dus ik zou zeggen : doe je best, en zoek het zelf uit!

WAREZ OP GOT MAG NIET!!!!!

/my 2 cents.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

NoTeD.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:54
DivX is overigens WEL illegaal voor zover ik weet. Is toch een gehackte Mpeg4 codec van M$?

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

Dit doet me weer denken aan een geclosede topic een tijdje geleden in het webdesign forum. Dat ging over een site check van een warez site. Tom sloot toen die topic al zei hij zelf dat het een twijfelgeval was.

Ik heb de site uitgebreid bekeken maar heb op die hele site geen illegaal linkje gezien. Ok er stonden links naar Appz en Gamez maar daar stond netjes vermeld dat het er nog niet was.

Kortom, die site zei: ik heb iets illegaals maar het was duidelijk dat het er niet was.

Als ik dus een nieuwe topic open met: DEZE TOPIC IS ILLEGAAL wordt ie meteen geclosed ook al staat er hoi in?

Overdrijven is ook een kunst.. net als met dat nieuws filmpje over de ramp bij enschede. De buma ziet je al aankomen als nos zijnde.
Pagina: 1