Ik heb aan het begin van elke pagina een include file staan met daarin de header en menu opties. Hier heb ik dus ook een BASE href aangegeven zodat ik niet elke keer de menuopties hoeft te veranderen.
De pagina's zijn verdeeld in meerdere folders.
Ik zal even een voorbeelde maken want het begint voor mij zelfs verwarrend te worden
-css (voor de stylesheets)
-images (Tsja...plaatjes dus)
-includes (alle serverside includes inclusief het menu)
-secure (pagina's met links naar de sub pagina's)
--orders (pagina's met betrekking tot orders)
--enz.
In de serverside include staat het complete menu wat op elke pagina in elke subdir moet komen staan. Ik heb daar een
<base href="http://***.***.nl/secure/"> inzitten.
Maar als je nu in orders een link maakt, dan moet ik het pad helemaal gaan aanpassen omdat hij alles vanaf secure pakt.
En alle pagina's in de subdirs zijn al af...En ik heb geen zin om al die pagina's aan te gaan passen.
Nu komt de uiteindelijke vraag waar jullie allemaal op gewacht hebben:
Mag ik meerdere base tags zetten in het zelfde document. Dus in de serverside include een tag en in het document waar de inlude ingezet wordt, ook een tag.
Ik heb het dus al geprobeert en volgens mij werkt het wel, maar ik wil weten of het wel mag volgens het W3C, ik heb daar weinig informatie gevonden...
In secure staan een aantal pagina's waarin een menu staat
De pagina's zijn verdeeld in meerdere folders.
Ik zal even een voorbeelde maken want het begint voor mij zelfs verwarrend te worden
-css (voor de stylesheets)
-images (Tsja...plaatjes dus)
-includes (alle serverside includes inclusief het menu)
-secure (pagina's met links naar de sub pagina's)
--orders (pagina's met betrekking tot orders)
--enz.
In de serverside include staat het complete menu wat op elke pagina in elke subdir moet komen staan. Ik heb daar een
<base href="http://***.***.nl/secure/"> inzitten.
Maar als je nu in orders een link maakt, dan moet ik het pad helemaal gaan aanpassen omdat hij alles vanaf secure pakt.
En alle pagina's in de subdirs zijn al af...En ik heb geen zin om al die pagina's aan te gaan passen.
Nu komt de uiteindelijke vraag waar jullie allemaal op gewacht hebben:
Mag ik meerdere base tags zetten in het zelfde document. Dus in de serverside include een tag en in het document waar de inlude ingezet wordt, ook een tag.
Ik heb het dus al geprobeert en volgens mij werkt het wel, maar ik wil weten of het wel mag volgens het W3C, ik heb daar weinig informatie gevonden...
In secure staan een aantal pagina's waarin een menu staat