Toon posts:

Resolutie Aanpassing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu pas begonnen om een nieuwe site te gaan maken en nu wil ik dat mijn site zich aanpast aan de resolutie van de bezoeker.

Weet iemand hoe je dat voor elkaar kunt krijgen. :?

Verwijderd

hoe bedoel je "aanpassen aan de resolutie van de bezoeker"

dat je een versie maakt vor 800*600, en dat ieamnd met 1600*1200 alles dan 2x zo groot krijg of zo??

Verwijderd

% en iets met tables? hmmmm? :P

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 16:03 schreef Spud het volgende:
% en iets met tables? hmmmm? :P
idd, zat ik ook al aan te denken jah, met procenten werken...

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die tabellen kan ik dan wel eens proberen, hopen dat al mijn foto's niet compleet vervormt worden.\

Eigenlijk dacht ik dat er door middel van een script de resolutie van de bezoeker bekent kon worden en dat daarmee verder gegaan kon worden.

Maar goed, eerst maar eens die tabellen gaan proberen.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

script voor redirecten naar resolutie-andere pagina:
code:
1
2
3
4
5
6
7
if (screen.width==600) {
 document.location = 'pagina voor 800 x 600';
} else if (screen.width==768){
 document.location = 'pagina voor 1024 x 768';
} else if (screen.width > 768){
 document.location = 'pagina voor megamonitoren';
}

Verder is 750 voor een tabel altijd wel aardig, volgens mij werkt GoT daar ook mee.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

je kan wel de resolutie bekijken, maar wat wil je daar mee bereiken??

als je gewoon met procenten en tabellen gaat werken, en je zet een tabel op 50% dan is het altijd 50% van het scherm, of het nu in 320*240 of in 2560*2048 is :)

Verwijderd

Je kan *'s met vaste waarden gebruiken, bijvoorbeeld je hebt een site met 3 kolommen, de linker en rechter zijn voor de navigatie, nu kan je de linker en rechter een vaste breedte geven bijvoorbeeld 120 en 90, dan kan je het middelste kolom de rest laten vullen. Dan krijg je zoiets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<table>
  <tr>
    <td width="120">...</td>
    <td width="*">...</td>
    <td width="90">...</td>
  </tr>
</table>

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
Op vrijdag 28 december 2001 16:14 schreef Type het volgende:
je kan wel de resolutie bekijken, maar wat wil je daar mee bereiken??

als je gewoon met procenten en tabellen gaat werken, en je zet een tabel op 50% dan is het altijd 50% van het scherm, of het nu in 320*240 of in 2560*2048 is :)
Je moet niet te veel met procenten gaan werken, en procenten in combinatie met vaste maten is al helemaal slecht, zeker als je dat bij verticale afstanden doet. 't is officieel niet eens meer toegestaan tegenwoordig in html.

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 16:18 schreef Xenith het volgende:
Je kan *'s met vaste waarden gebruiken, bijvoorbeeld je hebt een site met 3 kolommen, de linker en rechter zijn voor de navigatie, nu kan je de linker en rechter een vaste breedte geven bijvoorbeeld 120 en 90, dan kan je het middelste kolom de rest laten vullen. Dan krijg je zoiets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<table>
  <tr>
    <td width="120">...</td>
    <td width="*">...</td>
    <td width="90">...</td>
  </tr>
</table>
Dit werkt idd stukken lekkerder dan %-en

• Dennis
Op vrijdag 28 december 2001 16:46 schreef gve het volgende:
Dit werkt idd stukken lekkerder dan %-en
Sneu alleen dat het niet werkt |:(
Meneer Xenith haalt tabellen met frames door de war.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:22

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

ja, maar 100 op 800 x 600 is veel meer dan 100 bij 1024 x 768

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 december 2001 17:24 schreef Blues het volgende:
http://www.smokinggun.com/demos/scale.php
http://www.smokinggun.com/demos/size_text.php

Leuke trucjes :D
Dit ziet er uit als php en helaas heb ik geen server en ondersteund mijn provider het niet.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als je het niet erg vindt alleen voor msie te werken kun je van filter:zoom(150%); gebruik maken, misschien dat dat al als style van de body lukt, anders moet je de pagina oproepen in een iframe, lastig is wel dat ook zaken als scrollbars meescalen:
code:
1
2
var zoomsize = ( screen.width / 800 ) * 100
if (document.all) document.body.style.filter = "zoom("+zoomsize+"%)"

Opera en Mozilla ondersteunen ook page-zoomen, echter enkel in de gebruikers interface, je zou misschien kunnen zoeken of dat ook via scripting op te roepen is, bv met iets als moz-zooming: 150% ( style-properties met 'moz-' zijn geen standaard, maar al als mogelijk voorstel voor CSS3 geimplementeerd)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 16:49 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Sneu alleen dat het niet werkt |:(
Meneer Xenith haalt tabellen met frames door de war.
Dit werkt zeker wel, alleen weet ikniet zeker of je *-en of juist niets in moet vullen, maar het kan zeker weten.

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Op vrijdag 28 december 2001 16:13 schreef Prammenhanger het volgende:
script voor redirecten naar resolutie-andere pagina:
code:
1
2
3
4
5
6
7
if (screen.width==600) {
 document.location = 'pagina voor 800 x 600';
} else if (screen.width==768){
 document.location = 'pagina voor 1024 x 768';
} else if (screen.width > 768){
 document.location = 'pagina voor megamonitoren';
}
Het kan aan mij liggen hoor, maar moet er hier niet ipv "width" overal "height" staan? Want de hoogte is toch 600 en 768, de breedte toch 800 en 1024??

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op zondag 30 december 2001 12:03 schreef ImPrEzA het volgende:
Het kan aan mij liggen hoor, maar moet er hier niet ipv "width" overal "height" staan? Want de hoogte is toch 600 en 768, de breedte toch 800 en 1024??
Ja, en verder kan er beter gekeken worden naar de breedte van het venster, want ik bijv surf niet gemaximaliseerd..

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Heb je ook helemaal gelijk in, doe ik ook vaak niet onder 1280x1024...

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• Dennis
Of nog beter is gewoon dit soort dingen helemaal niet gebruiken en gewoon een goed design te bedenken waarbij dat helemaal niet nodig is.

't is namelijk veelteveel werk om dit allemaal te gaan maken, alleen met frames zou het nog nèt kunnen, maar zelfs dan is het niet leuk meer.
Pagina: 1