Is de uitgang van de Audigy altijd digitaal?

Pagina: 1
Acties:

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Maatje van mij wil graag de Creative Audigy kopen maar zit met één hele grote vraag waar ik geen antwoord op heb (ben zelf geen geluidskaart-freak) en ik kon met de search ook geen duidelijk antwoord vinden.

Als hij die Audigy aansluit op zijn versterker is het signaal van de geluidskaart altijd digitaal of is de doorgifte alleen maar digitaal met bepaalde DVD's en games?

Alvast bedankt.

Even een tussentijdse aanvulling op de vraag hierboven want volgens het maatje verwoord ik zijn vraag niet goed *D

de vraag luidt als volgt: geeft de digi-uitgang altijd een signaal weer, dus ook als je bv mpdrietjes afspeelt, of alleen bij het afspelen van dvd's ed? Maw: functioneert de digi-uit net als de ouderwetse line-out en geeft-ie al het geluid door?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Volgens mij alleen maar digitaal als je hem aansluit... op de digitale uitgang....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

De Audigy heeft inderdaad zowel een analoge als een digitale uitgang..

• boekenbon
Op vrijdag 28 december 2001 15:54 schreef MRic3 het volgende:
Volgens mij alleen maar digitaal als je hem aansluit... op de digitale uitgang....
:) dank je voor je reactie MRic3, dat snap ik, maar is dat signaal dan altijd digitaal?

Verwijderd

Check ook: www.soundblaster.com/compare

Voor de verschillen tussen de diverse soundblasters

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 16:03 schreef boekenbon het volgende:

[..]

:) dank je voor je reactie MRic3, dat snap ik, maar is dat signaal dan altijd digitaal?
ehm... digitale uitgang, als daar iets uitkomt, dan is het digitaal ja. :)

Verwijderd

Een signaal uit een digitale uitgang is altijd digitaal, zou wel erg raar zijn als het opeens analoog zo worden, niet?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij kan alle PC-sound gewoon op alle uitgangen gezet worden (of staat het standaard al) en inderdaad, digitaal = digitaal :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• boekenbon
Heb de topicvraag ff aangepast omdat het maatje vond dat ik de vraag verkeerd had opgemaakt. Wat je allemaal niet over hebt voor vrienden :)

Hier zijn LETTERLIJKE tekst:

de vraag luidt als volgt: geeft de digi-uitgang altijd een signaal weer, dus ook als je bv mpdrietjes afspeelt, of alleen bij het afspelen van dvd's ed? Maw: functioneert de digi-uit net als de ouderwetse line-out en geeft-ie al het geluid door? Snappie?

Verwijderd

da's idd wat ik bedoel!

Verwijderd

Daarop is het antwoord NEE. Dat is afhankelijk van wat voor signaal je uitvoert en wat je instellingen zijn.

Verwijderd

Lijkt mij dat dat het zelfde is gebleven als met de soundblaster Live, daar heb je de optie voor Digital output only.

En gaan dus inderdaad je mp3tjes geluidjes van msn en noem maar op gewoon digitaal naar buiten. :)

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp, nog ff voor de simpele zielen onder ons :?, kun je softwarematig regelen dat ALLE geluidssignalen digitaal naar buiten gaan?

Verwijderd

Inderdaad ...

Bij mijn SoundBlaster Live is dat het geval,
dus naar alle waarschijnlijkheid gaat dat bij de
audigy ook het geval zijn.

Verwijderd

ok, snap 't, thx :)

Verwijderd

Het antwoord is heel simpel, ja.

Alle bronnen, mp3/dvd/spelletjes alles kan via de digitale uitgang naar buiten.

Das het antwoord op jouw vraag.

Veel plezier, met de kaart bij mij draait ie als een zonnetje.
Pagina: 1